- 1390 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
BİR GENCİN TÖVBESİ
Yüce Allah Hz. Musa Aleyhisselâma “ Ey Musa falan ma-hallede bizim dostlarımızdan birisi vefat etti. Git onun işini gör, sen gitmezsen, bizim rahmetimiz onun işini görür” diye vahyetti.
Hz. Musa emir olunduğu mahalleye giderek, oradakilere:
—Bu gece burada Allah dostlarından biri vefat etti mi? diye sorunca:
—Ey Allah’ın peygamberi, Allah dostlarından kimse vefat etmedi. Ancak zamanını kötülüklerle geçiren fasık bir genç öldü, hiç kimse de fıskının çokluğundan dolayı defnetmeğe yanaşmadı, dediler.
Musa aleyhisselâm:
—Ben onu arıyorum, diyerek gösterdiklere eve girdi. Orada rahmet meleklerini gördü. Ayak üzerinde durup Allah’ın rahmetini ellerindeki tabaklardan etrafa saçıyorlardı. Hz Musa:
—Ey Rabbim! sen buyurdun ki, “O, benim dostumdur” insanlar ise onun fasık bir kişi olduğuna şahitlik ediyorlar. Bunun hikmeti nedir ? dedi.
Yüce Allah:
—Ey Musa! İnsanların onun için fasık demeleri doğrudur. Ama onların sadece günahından haberleri var. Tövbesinden ha-berleri yok. Benim bu kulum, seher vakti toprağa yuvarlandı ve tövbe etti, bana sığındı. Ben ki, Allah’ım! Onun tövbesini kabul ettim. Ona rahmet ettim ki, bu dergâhın ümitsizlik dergâhı olma-dığı anlaşılsın, buyurdu.
*Af olmaz günah olmaz, yeter ki, tövbe-i Nasuh olsun.
*Muhakkak ki Allah tövbe edenleri sever.(Bakara 222)
*Allah kötülüğü cehaletle yapıp da hemen tövbe edenlerin tövbesini kabul etmeyi üzerine almıştır.Allah işte onların töv-besini kabul eder. Allah bilendir, Hakîm olandır (Nisa 17)
***
Böyleleştiren
H.İbrahim SAKARYA
YORUMLAR
*Muhakkak ki Allah tövbe edenleri sever.(Bakara 222)
*Allah kötülüğü cehaletle yapıp da hemen tövbe edenlerin tövbesini kabul etmeyi üzerine almıştır.Allah işte onların töv-besini kabul eder. Allah bilendir, Hakîm olandır (Nisa 17)
***
Allah razı olsun konusu çok güzeldi.
Bazan insanlar birbirlerini afedilen hallerinden dolayı kınarlar .
O kişi afolduysa yaptıkları gıybet dedikodudur..Hala o hale sahipse kınayanı Allah o hali yaşatmadan vefat ettirmez.
Allah nasuh tevbesi nasip eylesin doğru yolu göstersin diye dua etmek en güzeli..
İyi zamanlarında olduğu kadar en dar zamanlarında da Onu yalnız bırakmamak.
Allah rızası için o görevi yapmak ne güzel..
Allah rızasını gözeterek kardeşce yapmak yaptıklarına karşılığı veren sadece Rabbimizdir.
Allah merhametten ayırmasın bizleri .
Allah razı olsun anlamlıydı yazınız konusuysa önemliydi..
İnsanların görünüşü bazan yanıltsada bazan saklıdırlar gül bahçesinde güller gibi hiç kimse bilemez..
Allah a emanet olunuz değerli abim.. selam ve dua ile..
H.İbrahim SAKARYA
* Af olmaz günah olmaz, yeter ki, tövbe-i Nasuh olsun.
* Muhakkak ki Allah tövbe edenleri sever.(Bakara 222)
* Allah kötülüğü cehaletle yapıp da hemen tövbe edenlerin tövbesini kabul etmeyi üzerine almıştır. Allah işte onların tövbesini kabul eder. Allah bilendir, Hakîm olandır (Nisa 17)
Değerli Hocam, bu anlamlı ve doyurucu paylaşımınız için teşekkürler.Yüreğinize ve kaleminize sağlık. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Rabbime emanet olunuz.