Piç Bir Adalet
Bu sabah yine her şey aynı değildi,
Uykumun kaçması alışık olduğum bir durum olsa da,bu sessizlik ürkütüydü.
Telefonumu açtım ve en az 10 dakika bekledim.
Ne arayan ne bir mesaj yoktu bu sabaha dair,
Bu sabahın tuhaflığını daha da artırmıştı.
Günde bilmem kaç mesajın geldiğini bile unutuyor iken bazen;
Bugün tek bir mesajın gelmemesi hayli enteresandı !
Telefonların ve kapıların çalmasından her zaman korkutuğum gibi korkup düşünüyordum,
O sessizliğin bir kapı zili ile bozulacağını biliyordum,demeye kalmadan çalmıştı zaten.
Gelen bir polis memuruydu;
-Buyurun kime bakmıştınız?
-Bayan Yorila siz misiniz?
-Evet..
-Hakkınızda tutanak tutmak zorundayız.
-Sebep?
-Yalnız ve güzel olmanız.
-Anlamıyorum ne demek istediğinizi..
-Lütfen üzerinize bir şeyler alıp karakola kadar eşlik eder misiniz?
-Pekala hemen geliyorum.
Polis arabasına binerken soğuk kanlılığım yanımda ki o cıvık,salak polisin ilgisini çekmiş olmalıydı ki-
-neden gittiğimizi merak etmiyor musunuz? gibisinden bir soru sordu.
-Adalet mülkün temelidir öyle değil mi?
-Evet bayan.
-Başka sorum yok anladığınızı düşünüyorum.
Aklımda belki binlerce soru vardı,apar topar götürülmem ne içindi,
En ufak bir fikrimin olmaması alıştığımı gösteriyordu galiba.
Gelmiştik! Yanımda ki o aptal polisin yol boyu sırıtmasından kurtulup inmiştim nihayet arabadan.
Komiser Pikolep diye birine yönlendirildim hemen,
Buyurun bayan Yorila;
-Bay Tekando neyiniz oluyor?
-Eski eşim komiser.
-Üzgünüm ki onu bu sabah bir uçurumun dibinde ölü bulduk.
-(canım bir parça yansada belli etmeden) Bunun benimle ne ilgisi var komiser ?
-Eski eşiniz olsa da üzüleceğinizi umuyordum bayan şaşırdığımı söylemeliyim.
-Sarhoş,bağımlı,her gün kiminlerle düşüp kalktığı belli olmayan bir adam için 25 yılımı verdim,
Sonuç; beni istemeyip soluğum kesilene kadar dövdükten sonra bir sokak fahişesi gibi sokağa fırlattı!!
Kısacası üzüldüğümü söyleyemem komiser.
İzlerini taşıyorum hala bir gözümün görmemesi doğuştan değil bir sarhoşun beni merdivenden itmesiyle oldu.
Üzülmem için bir neden yok ortada.
-O halde cinayeti siz işlediniz diyebiliriz!
-Bay Pikolep ne dediğinizin farkında mısınız?
-Evet evet onu siz öldürdünüz bu kadar nefretin biriktiği bir gece sarhoş iken onu gözünüze kestirdiniz,
Daha sonra öldürüp bir uçurum kenarına attınız!
-Fazla dizi izlemiş olmalısınız komiser izninizle.
-Hiç bire gitmiyorsunuz bayan Yorila bir süre misafirimizsiniz.
-Ama ben ama komiser bana inanmalısınız ben masumum..
(Bir hafta sonra)
-Serbestsiniz bayan Yorila, gerçek suçluyu yakaladık.
-Kim miş peki?
-Onu öldüren gayrı meşhur çocuğu.
-Bu ne demek yani?
-Metresi varmış bay Tekando’nun,bilmediği bir de çocuğu.
-Babasının böyle biri olduğunu öğrenince öldürmeye karar vermiş.
-Aman tanrım düşüp kalktığı yetmemiş gibi bir de çocuk mu yapmış!
-Sizinle işimiz bitti bayan Yorila gidebilrisiniz..
Şuurumum kapalıydı sanki olanlar karşısında kas katı bir halde yürürken,
Hayatın ne boktan bir şey olduğunu anlamak zor değildi ki zaten hep böyleydi.
Yıllarca çekmiştim ve artık o yoktu..
Düşünceler çoğalmış iken en çokta bunun adalet olmadığı yönündeydi kanaatim.
Çünkü;Bir çocuk daha piç kalmıştı,kimsesiz ve babasız !
ELif YILmaz
YORUMLAR
Değerli arkadaşım.
Oldukça güzel bir yazı kaleme almışsınız. Kurgu ya da gerçek işin tarafıyla fazla ilgilenmedim. Öenli olan bir kadının çektiği sıkıntıların dile getirilişi ve çekilenn bunca sıkıntı sonunda onu çektirenin uğradığı akıbet...Belirttiğiniz gibi bu adalet değil. Çünkü Telando'nun ölmesi ona bir ceza olmadığı gibi öldüren kişinin daha sonra çekeceği cezayı nereye koyacağız bu olayda.
Oldukça güzel olan bu yazıda bir şey dikkatimi çekti: Şahıslar yabancı ama deyim bize ait ''Adalet mülkün temeli değil midir?'' Bu deyimin bir başka üllkede kullanılmas(!) bana ilginç geldi.
Selam ve saygılarımla.
Eliff_Q
Tekando öldü evet ceza değil kurtuluşu oldu ama çocuğu hapisi boyladı bunun için adalet piç benim gözümde bir kötü ölerek ödüllendirildi bir iyi onu öldürerek cezalandırıldı.
Saygılarımla okuduğunuz için.