YİNE YOLLARDAYIZ ANKARA
Bu satırları Hacı Bayram-ı Veli Hazretlerinin bahçesinde yazıyorum.
Bu gün dört ekim çarşamba, Ankara’ya indik.İlk durağımız, Atatürk‘ün kabri olan Anıtkabir oldu.Bu güne kadar gezemediğime çok pişman oldum. Bu yeri görünce,
vatanımın ne kadar zorluklarla kurtulduğunu daha iyi anladım. O kadar çok duygulandım ki, bunu anlatmak imkansız.İlerde daha detaylı olarak paylaşacağım.
Buradan ayrılınca Ankara’yı kuş bakışı seyretmek için Atakule’ye çıktık;muhteşem bütün Ankara ayaklar altında.Bu güzel şehri çok seviyorum. Uzunca izledik doyulmazdı bakmaya ama;yine de zaman geçiyor diye, ayrıldık.
Kocatepe girip namaz kılıp, dualar ettik bu caminin içinde Kabe’nin bir maketi var.Maketi seyrederken gönülden dua ettim rabbim buraya bu üçüncü gelişim bu güzel yerde sana sığınıyor sana yalvarıyorum ne olur bundan sonra beni Kabe’me gönder.
Gözüm yaşlı idi kim bilir belki o anda kabul olmuştur duam.
Caminin altında Beğendik alış veriş merkezi var orayı da.dolaştık.
Hacı Bayram-ı Veli hazretlerini ziyaretimizde güzel geçti dualarla rabbime sığındık. Biraz aşağısında Gül baba türbesi varmış onuda ziyaret edelim diye yürüdük.
İnanılacak gibi değil yolun ortasında küçük bir mezar iki yanından arabalar geçiyor. Uzaktan dualarımızı ettik.
Artık Karadeniz yolculuğu başlayacak otobüse binmeden önce Gençlik Parkı nı da görüp seyrettik. Muhteşemdi büyük bir göl,fıskıye leri içinde küçük su bisikletleri doğal güzellik.
Ayrılmak zordu ağaçlık, yeşillik ve biz yolcu yoluna gerek diyerek ayrıldık.
Ordu’da oteldeyiz gece uyku tutmadı. Biraz yorgunluk biraz heyecan
Şöyle bir düşündün nereden nereye nasıl geldik? Sanki insanoğlu kuş misali...
Düşledim geçen zamanı.
On gün önceydi, eşim eve gelince
"Ayşe’m Karadeniz turu varmış gidelim mi ?"deyince.
Sevinçle karışık "Bilmem? Gidelim dersen gideriz" dedim.
"Bakalım nasip" diye cevapladı o da.
Evet gitmeğe kara verdik,gün gelip çattığında ne heyecan ne sevinç vardı;yorgundum. biraz ruhsuz hazırlanıp yola koyulduk.
Üç eylül akşamı yolculuk başladı. Yol arkadaşları ile tanıştık koca otobüs herkesi tanımanın imkanı yok.
Gece yolculuğuydu sakin ve sessizlik içinde yol aldık. Üç yerde mola verdi ihtiyaç molası diyordu şoförümüz şiman amca
Çok kilolu oluşundan bu adı koymuşlardı. Yıllarını turlarda geçirmiş yurt içi yurt dışı gitmediği yer kalmamış.
Sabah saat on gibi. İlk durağımız Anıt kabir olmuştu.
Ben Anıt Kabir’i hep televizyonda gördüğüm gibi sanırdım. Ankara’ya daha öncede gelmiştim uzaktan görmüş içini gezme fırsatı olmamıştı.
Şimdi görüp iyice gezme fırsatı çıktı.
Yapan mimarlara emeği geçenlere dualar ettim hayretimi gizlemeden ne zeka ne akıl dedim.
İlk giriş kapıdan karşılıklı iki oda, resimler, tablolar, Atamı anlatan ufak tefek anılar.
Aslanlı yoldan girdik,yine sıralanmış müzeler yanlarda,
Yürüyerek merdivenlerden çıktık, Atamın mozali sinin olduğu odaya girdik. Resimler çekildik, sadece taş mezardı buraya gelip ziyaret edenlerin çiçekler koyduğu yerdi özel günler ve özel misafirlerin.
Yanlarında genç nöbetçiler vardı. Birine sordum Atanın esas kabri nerde buranın altında on sekiz metre altında yanıtını aldım.
Ve bize bir kapı gösterdi şuradan girin içerisini gezin diye.
AYŞE KARAN
DEVAM EDECEK
YORUMLAR
AYSE 09
gözyaşı sözdinlemiyor o günkü duygularımı anlatmak imkansız
sağ ol canım kırmadın beni sayfama geldin hoşgeldim diyorum sevgimlesin
AYSE 09
ayşe hanım ben ankarda okudum tabiiki gezdik gördük gezmek çok güzel bir duygu insanın gönlü açılır bilgisi görgüsü artar zaten başkentimiz ankaranın havası bambaşka önce atayı ziyaretiniz için kutlarım her türk vatandaşımızın gezip göreceği bir yer yazılarını okudum devamını bekliyoruz selamlar .
AYSE 09
rabbim nasip ederse devam edecek tabiki
saygılar benden sayfama gelip okumanız çok güzeldi
AYSE 09
evet yine gezeceğiz inşallah
saygılarımlasınız herdaim
YENİ GEZİ YENİ YAZI.HARİKASIN ABLAM.SAYENDE GEZİYORUZ.YAZAN YÜREĞİN VE KALEMİN HİÇ SUSMASIN DEĞERLİ ABLAM.SEVGİ SAYGI VE SELAMLARIMLA...RUMUZ4300
AYSE 09
evet yeni gezilere başladık saygılarımla herdaim
hayırlı cumalar
annem yaa
sen ne güzel bir yüreksin var ya
kaleminde yüreğin kadar duyarlı her bir şeye
emeğine saglık ömrüne bereket kurban oldugum
sevgim ve tebrikelrimle
AYSE 09
ben gezip görmüşüm nasıl sizlerle paylaşmam bitanesi
hadi bakalım geziyoruz karadenizi
seni seviyor annen
hayırlı cumalar olsun kızımmmmmmmmmmm
Değerli Kardeşim.
Size özendim ben de hazırladım bir gezi yazısı dizisi...İlk bölüm de Ankara'dan başlıyor. Sizin yazıyı görünce önce Eyvah...Gitti benim yazı diye düşünmüştüm ama sonra baktım farklı şeyler anlatmışız...
Benim tek merak ettiğim: Atatürk'ün gerçek kabrini görebildiniz mi? Çünkü oraya Genel Kurmay Başkanlığının izni ile girilebiliyormuş ancak.
Selam ve saygılarımla.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Ankara ya yolunuz düşerse hocam gezdirmek isterim sizi kısmet belli olmaz belki yolunuz düşer kim bilir
AYSE 09
sizin yazı tarzınıza ben nasıl ulaşırım hocam siz yazın bizler okuyacağız kimbilir ne güzellikler anlatacaksınız
bana bakmayın siz düz ve duru benimkiler
evet Atamizin esas kabri çok aşağılarda imiş görmek nasip değil yalnız biliyoruz o kadar
Anıt Kabri ikinci bölümde anlatacağım kısmt olursa
saygılar benden herdaim
sami biberoğulları
Ben anıtkabir hakkında bilgi vermedim benim yazımda...Yalnız Atatürk'ün asıl mezarının resmini koydum. Onun hakkında bilgi verdim. Bir de Atatürk'ün Etnoğrafya müzesindeki naaşının Anıt Kabirdeki o odaya naklini anlattım. ( Günü gelince okursınuz inşallah )
Atatürk toprağa gömülüdür Eray...Ancak öldükten sonra Anıtkabir'e getirilinceye kadar 15 sene tabutta kalmıştır. Bunları benim yazımda bulacaksınız.
Bir de il sayısı 81 dir ama sadece bu 81 ilin toprakları değil, başka topraklar da var orada ki onları da benim yazımda okuyabilirsiniz.
Selam ve sevgiler her ikinize de.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Ankara ya hoş geldiniz Anıtkabir muhteşem Çanakkale savaşı ve sakarya büyük taaruzun temsili müzesini gezdiniz mi çok güzel her Anıtkabir'e gidişde içip ürperir. Kurtuluş savaşı zamanı Hacı bayram velinin rüyasını biliyormusun abla Hacı Bayram veli bir gece rüyasında Peygamber efendimizi görmüş elini öpmek istemiz peygamberimiz sol elini öpmesi için vermiş. Hacı Bayram Veli efendimiz neden sağ elinizi vermediniz de sol elinizi verdiniz demiş. Peygamberimiz de sağ elim Ankara da Mustafa Kemal'in omzunda demiş. Gül baba türbesi yolun ortasındadır bende gittim yol yappımı sırasında türbeyi kaldırmak stediler ama kepçelerin bıçakları kırıldı bir türlü türbeyi kaldıramadılar ve etrafından yol geçirdiler Gittiğiniz cami ulu cami değil. Koca tepe camii dir. Keşke birde Ankara kalesine de çıksaydınız orada da manzara güzeldir. Keçi ören şelaleride güzeldi. Keşke birde Atatürkorman çiftliğine götürseydiler Atatürk'ün evi var ve orada köfte yada kokareç yemek güzeldir benim sevdiğim bir yerdir sabaha kadar hareketlidir.
Ben Ankarada yaşıyorum yazınız yine çok güzeldi. tebrikler
sevgiler gönderdim
AYSE 09
birde ruyayı dumamıştım
çok teşekkürler sağ olasın sevgimlesin herdaim
hayırlı cumalar ola
İnsanların kanına giriyorsunuz hocam, sizi okuyan birçok dostumuz tur kayıtlarına başladı bile... gerçi ben hastalık nedeniyle, sağlıklı insanlara ayak uyduramayacağım için kendi arabamla gezeceğim, ama inanın sizi okudukça bu gezimin bilee keyifli geçeceğini düşünüyorum...SAYGIYLA
AYSE 09
gerçektende güzel oluyor böyle turlarla hem neşeli hemde zevkli
insan yalnız olunca bu tadı bulamıyor neyse olsun
sağ olun saygılarımlasınız herdaim
Artık bizim memlekete doğru yollanıyorsunuz...
Devamını bekliyorum...
Sakın bunlardan yemeden dönmeyin...
Hamsi pilavı,
kara lahana diblesi, çorbası ve dolması
Kiraz tuzlaması
Galdirik
Merevcen
Çileklik
Çalı çileği
Taflan
Tavuk mantarı, geyik mantarı, fındık mantarı, acı mantar, evelek, yumurta mantarı
v.s. v.s.
Kadir Tozlu
AYSE 09
neyse bakalım
saygılarımlasınız herdaim
çıktık yola hayır ola diyelim ne yeriz ne içeriz göreceğizzzzzzzzzz
AYSE 09
bir kara lahanayı bilirimde yemedim onuda
diğerlerini ilk duydum şimdi sizden
saygılar benden
yine bir güzel yazı daha okudum tebrikler devamını sabırsızlıkla bekliyorum selamlar...
AYSE 09
haydi hayırlı yolculuklar diyoum bende saygılarımla
devam edeceğiz
hadi bakalım hadi hanımlar beyler lütfen yerlerinize oturun...otobüsümüz harekete hazır....mikrofon seyyah bacıda....saygılar sevgiler
AYSE 09
benim gezmem yetmez paylaşmak gerek
hayırlı yolculuklar
çok teşekkür ederim sağ olun
hep yanımda oldunuz bundan sonrada beraber olsun gönül dostu
saygılarımla
AYSE 09
rabbim güzelliklere sağlık sıhhatle iyi günler
Her daim dediğim gibi! İçinde Ankara geçen her paylaşımda bir tuhaf oluyorum, kendimi bir devrin hatıralarında buluyorum. Hacı Bayram Camii'nde secdeye yüz sürdüğüm halı vardır, Anıtkabir'de bize bir vatan armağan eden Ata'mıza ve bize bugünleri armağan edenler için dualarım...
Tebrik ederim Ayşe hanım. Gönül dolusu selam ve saygılarımı bıraktım sayfanıza...
AYSE 09
uzun bir yolculuk olacak beklerim beraber gezelim dostlarla
saygılarımlasınız herdaim
AYSE 09
sevgimlesin bitanem