- 532 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Düşmanın Düşmanı Dost Mudur?
Düşmanın Düşmanı Dost Mudur?
“Düşmanın düşmanı dosttur” şeklinde bir anlayış ilkel dönemlerde kabul görmüş, hatta işe yaramış olabilir. Günümüzde bu nasıl işliyor ona bakalım.
Bu anlayış yakın dönemde bir ikna aracı olarak kullanıldı. Hala da kullanılıyor.
Afgan halkının dış yardımlarla sürdürdüğü bağımsızlık macerasını inceleyelim; Dünya’nın ikinci güçlü ordusuna kafa tutmak ancak birinci süper gücün yardımıyla mümkündü ve öyle de oldu. Milisler en gelişmiş silahlarla desteklendi ve Dünya’nın en büyük ikinci ordusu çekildi. “Allah bize böyle yardım ediyor” denildi çünkü milisler kazandı. Sonra ne mi oldu? Yerine yardım edenler geldi, yani düşmanın düşmanı olanlar “dost” olarak geldi…
Şimdi daha güncel bir konuya girelim; İlluminati konusu.
Son zamanlarca sıkça duyulmaya başladı; insanları robotlaştırıp, kendi istekleri doğrultusunda kendi menfaat ve amaçlarına hizmet ettirmek isteyen gruplar, kişilerin gizli faaliyetleri.
Bakınız bu zaten vardı! Eski Mısır’da Yusuf peygamber neden tapınaklardaki rahiplere orduyla savaş açtı, Kabe neden putlardan temizlendi? Tapınaklar ve kutsallar üzerinden insanlar zaten kandırılıyor ve kullanılıyordu; uyanık olan bazı krallar ve din adamlarınca. Asıl peygamberler bu uyanıklarla mücadele etti…
Konuyu biraz daha açalım; kutsal kitaplar neden tahrif edildi, din neden yenilendi? Çünkü kutsallar üzerinden düzmece kurgular yapanlar halkı kandırıp maddi, manevi menfaat sağlıyorlardı.
Son zamanlarda moda oldu; şifreler, kutsal, gizemli şeyler…
Neden acaba?
Yine kutsallar üzerinden bazı dümenler dönüyor olabilir mi?
Mesela deniyor ki “Dine saldırı çizgi filmler, şarkılar, danslar, diziler, satılan ürünler üzerinden oluyor”
Bu durumda dine sarılmak, taraf olmak gerekir düşüncesi akla geliyor. Bilinçsizce dine taraf olanların geçmişte neler yaptıklarını da düşünürsek asıl kurgu bu olabilir mi? Yani yağmurdan kaçanları doluya tutmak olabilir mi?
Bilinçsiz kalabalıkların kolay yönlendirilebilir olması bilinen bir hal, bu kalabalıklara düzmece düşman üretip sonra o düşmana karşı yardım etmek şeklinde bir plan maksada ulaşmak için uygun görülebilir! Yani düşmanın düşmanı olarak “dost” görünmek mümkün.
Bu zamanda daha uyanık olmalı derim.
Selamlar.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.