- 1298 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BEZMEK
BEZMEK
Ulan , ..ne suratlı, Neron takıntılı , Godoş Muhasebeci ! Sana Tanrı; ‘’Al bu nimetleri , kullarıma dağıt, çok çalışana çok ver, dürüst ve çalışkanlara ,daha da fazla, diğer kullarımın haklarına göz dikenlere, biraz az ‘’ dememiş miydi? Sen ne yapıyorsun? İşten kaytarmak için, kolayına geldiği gibi, kiminin başına, balyalar, kalanlara salyalar. Bir de ,adını Felek koymuşlar, ne demekse. Adil ol biraz ,adamım, adil ol.
Şu ,çocukluğuma bak, Peder memur ve hep tasarruf, hep eskiyi yenileme. Ayakkabıda pençe, kitaplar bir üst sınıftan kalanlardan, eski pantolonlar ,ters yüz. Yenimahalle Pazarında ,tornetçi, Dörtyol da, kitapçı, sinemada ayvacı, maçlarda gazozcu. Patlak bir futbol topu, ağızda şişirilen, eski bir bisiklet, lastik pabuçlarda, güneşten yanmış, çorapsız , pis ayaklar. Öğrencileri, çalışkanlar ve tembeller diye ikiye bölmüş , cetvelle sürekli döven , beni okuldan soğutan , psikopat bayan öğretmenim. Sana inat gene de okudum.
Genç olmuşum, yine parasız, erkek okullarında ,yine okumakta tekleyen, kız arkadaş tanımayan, mahsun delikanlı. Hayata atılmışız, köpek gibi çalışıyorum. Hani sen, ‘’ Çalış, senin de olur ‘’ diyordun ya , yalancı, sen çalışana değil, çalana veriyorsun. Bir gram da , ne o çalan kul , ne de ,sen utanıyorsunuz.
Ben , üçüncü sınıf lokantalarda, az maaşımla, az kuru, az pilav , az ekmek siparişindeyken utanarak, hırsız çocukları, kız arkadaşlarına, partiler düzenliyor , hiç davet edilemediğim. Bu kızlar, nasıl anlar bu zengin piçleri ile, fakir delikanlıları ? Halden anlasana biraz, genciz diyoruz.
Kısmetsizin , yeni aldığı ayakkabısına taş kaçar da hani, bir türlü çıkartamaz ya ,acıtır canını , dört döner ve sonunda yeni ayakkabı da olsa çıkartır ayağından. Atar taşı, kurtulur. Peki bu batan , seni , çıldırtan sevgiliyse ne olacak? Atsan atılmaz , satsan satılmaz. Üstelik, ona sorsan, kendisini bir türlü, o taş gibi de, görmez. Ben, o yepyeni ayakkabıyım , der. Hayda, kendi yeni ayakkabı, içine kaçan taş da , sen oluverirsin. Koy gitsin yoluna.
Evlenirken, bari biraz adil olsan ya. Sevdirirsin, seversin ama ilk sevgiliyle , nedense hiç olmaz. Tam bir boşluktayken, kabul ediverirsin hayatını kaydıracak insanı. Yüke bak, halterin kiloluk ağırlıkları gibi, birer birer takılmakta, kaldırma demirinin uçlarına. Yahu etim ne budum ne? İnsaflı ol, be Birader.
Amir diye , bir sürü öküzle uğraştırma beni. Hep ezme duygusuyla , niye donatırsın insanları? Yoksa o da, senin ona çektirdiklerinin , intikamını mı alır insanlardan dersin? Az adam tanıdım, vesselam.
Biraz, büyümeye görsün çocuklar, ne analığını, ne babalığını tanırlar. Sanki bunca fedakarlık, boşa yapılmış gibi. Fuzuli bir adam ,oluverirsin, hiçbir şeye yakışmayan. ‘’ Bu arabayı ,ne yapacaksın Baba ? Bu telefon, gençlere yakışır Baba. Bu bilgisayara , çok para vermişsin , kullanmayı bile bilmiyorsun Baba’’. Ulan deyyuslar, istediğimi alırım, istediğimi kullanırım, istediğimi kullanmam. ..ktirin laaaan.
İşe bak, benim yaşamıma benden başka ,her kez karar verebiliyor. Yok yağlanmışım, fazla yememeli, fazla içmemeliymişim, o genç sevgili beni öldürürmüş. Müş, müş , müş. Kesin sesinizi, karımın akrabaları, kaynanam, kardeşlerim, annem. Zaten o kadar kanun kural , sistem , örf ,anane, baskı var ki başımda. Allah aşkına ,kesin sesinizi.
Sana ne oluyor , körpe sevgilim? Sen de mi, baskı kurmak istiyorsun, karım gibi? Evlenelim mi, çocuk mu istiyorsun? Kızım ,sen delirdin mi? Daha hiç bir çocuğun ,sorunları bitmeden , bu yaşta , bir ufaklık daha. Dayanamam, olmaz Bebeğim. İnan ki olmaz. Haydaaaa, küsme güzelim, ağlama bak ,ne dedim ki?
Neyin eksik , be Oğlum? Yahu beş yıldır ,ben aynı arabaya biniyorum. Bu ekonomik bozgunda , sana nasıl , araba alabilirim. Ağabeyine aldık ama ,o zamanlar durumumuz iyiydi ,be aslanım. Telefonunun nesi var? Ulan ,seni kim arayacakta İPHONE- 4 müdür nedir, kaç para biliyor musun? Başlatma kızlarına, al benim arabayı ,git be oğlum. Ne , ihtiyar arabası mı? Eşek oğlu eşek, arabanın,genç için , yaşlı için diye, ayırımı olur mu be? ..ktir git lan . Kafamı attırma benim. Pis herif.
Bıktım , kendi evini öven müşterilerimden. Kardeşim, kendi evini bu kadar seviyorsan, neden taşınıyorsun? Orası dağ başı da , ondan değil mi? Hay senin , banyona da, kenefine de, salonuna da , terbiyesiz kadın . Ev almaya mı geldin , yoksa oturduğun evi , bana satmaya mı? Bir de ,anan mı görecek? Sen nesin ya ,reis sen misin, annen mi? Ulan Felek, bu kendini bir şey zanneden züppeye , bu kadar çok para verip ,bizi de, onun uşağı gibi koşturmana…..
İşimden, bir zamanlar ,çok memnundum. Ama , şimdi her önüne gelen , benim işimi yapıyor. Ve ben, kazanmayı bırak ,sermayenin, parayla dans edişini, seyredip duruyorum. Yok efendim, mimarların mimarıymış, yok şunu yaratmış, yok bu işin ,sanatçısıymış. Ah ulan Felek, ne tipler ,ne görgüsüz, insanlarla alay eden, zenginler yarattın. Çoğunun , geçmişini biliyorum üstelik. Senin , Felek gibi, dağıttığın adaletin…
Kirayı, bu ay da ,geciktirdim. Biliyorum. Peki , ne yapabilirim? Sana babandan , betonlar, demirler kaldı diye, sana saygı mı duymalıyım Yoksa benim babam, hiçbir şey bırakmadı diye , ona lanet mi okumalıyım? Ama o rahmetli , bana onurunu bıraktı. Bu bana yetiyor. Babam benim. Canım Babam.
Lan yeter be , içmeyin şu zıkkımı. Kızım ,kalk artık chat yapmaktan. Bak müşteri ,içeri giriyor. Telefona, cevap vermenin sırası mı? Başlarım senin, uyuz sevgilinin aramasına, kendini biraz işine ver be kızım. Bir boka da benzesen…
Bebeğim, unuttun mu , senden ayrılmıştık. N eden, iki de bir de, arayıp, beni zor durumda bırakıyorsun? Sen cefasını çektin , yenisi sefasını sürüyor öyle mi? Sana da , beraberken , her şeyin, aynısını yaptım ya Yavrum. Beni ,kızdırma Güzelim. Yahu ,evleniyorum, çok zengin biri ,beni istiyor diye, beni o doktor için ,terk eden sen din ,unuttun mu?
Evet, senden önce, onunla çıkıyordum. Hakaret etme ona be kızım. Alt tarafı, bir mesaj be. Demek ki ,başı dertte , konuşmak istiyor. O mu ,beni yolmuş, kaz gibi? Ya sen , ne bok yiyorsun? Ne vardan anlarsın ,ne yoktan. Hay ,senin sevmene be. Ne sevgi ama , ben mutlu değilim, sen beni kuru kuru seviyorsun. Sadece seviyorsun. Gönlümce boşalıp rahatlayamıyorum bile be kızım. Sen ise sadece seviyorsun.Öyle mi?
Yahu kadın, senin de ; bana epey eziyetin oldu işte. Hadi huzursuzluk çıkartma. O, kadından nefret mi ediyorsun? Ulan, ben hepinizden nefret ediyorum. Sakin ol Canım, kardeşim senin için ,söylememiştir. Üzerine alma. Benim için , ne dedi ne dedi? Onun da kardeş gibi, Allah be…..
Anam benim, sen karışma şu gelinlere ,ne olur be. Bırak seyretsinler şu ,apuk sapuk dizileri. Yemekleri , çok güzel , sen bir şey öğretme , kalsın. Tencereyi , küfleninceye kadar yıkamamış, görmemiş, iyi de, tezgahın altına koyan da ,sensin be ,Anacığım. Kadın ,donumu ütülemek istiyordu, ben ütüleme ,boş ver dedim. Anacığım, ütülü don giysem ne olur , ütüsüz don giysem ne olur? Söz etme ,Anacığım. Kadın ,bana iyi bakıyor, bak tertemiz geziyorum. Babama da ,sen çok iyi bakardın , dolabın içine katlayarak koyardın, herifin donlarını. İyi de , gömleğine yağ damlattı diye , burnundan getirmiştin onu , unuttun mu? Ulan ,eski karıların da ,yeni karıların da, hepinizin anasını, avradını..
Yahu Neron, tamircim arabamın motorunun, rektifiye olması gerektiğini söylüyor. Nasıl olacak , bu kadar borçla, nasıl yaptırabilirim ,arabanın motorunu? İnan ki ,adeta arabanın fiyatına yakın, masraf çıkartmış. Bir Mercedes getirmişler , yağ değiştirmek için. Hani diyorum,Felekcim, çaktırmadan, bir tane de bana… Ayıp be, biz isteyince mi kontenjan doluyor? Bir daha istersem… Bezdirdin Ulan…
E.Yaşar Ovalı 28. 03.2012
YORUMLAR
kukurikuu
Hayatımızın geçiş şekline bakın ve gelin de bezmeyin.
Saygılar, teşekkürler.