GEZELİM GÖRELİM FİNAL BÖLÜMÜ
Ve hisardan geçiyoruz.
Kalesiyle güvercinleri ile buraları bir tabiat abidesi. Nevşehir de girişte Kapatga Bilmem bu oteller hala var mı ,Dedeman,Altın yılan,otelleri var ki,görmeğe değer para babalarının kaldıkları yerler.
Nevşehir bayağı güzel büyük apartmanların olduğu bir Şehrimiz
İçinden geçip gidiyoruz, Tepesinde küçük Kalesi ve yöreye göre kaya evleri var. bazıları terk edilmiş içinde kullanılanları da var.
Buraların ovaları çok güzel patates ekip geçim kaynaklarını sağlıyorlarmış.
Kaymaklıdan geçiyoruz, Bimiş adlı bir biriket ten yapılmış binalar gördük. Çok güzeldi.
Derin kuyuya geldik. burada yer altı şehrini gezdik. Görülmeğe değer bu şehri ortaya çıkarmak kolay olmasa gerek iki yüz basamakla iniliyor. çerisi oldukça büyük kim bilir daha neler var çıkmayı bekleyen. Ne şehirler var bu üstünde gezdiğimiz toprakların. Atında tarih yatıyor,
Derin kuyuda bir cami minaresi çok ilginç geldi bize, aşağıdan geniş başlamış yukarı çıktıkça incelmiş şiş gibi uzayıp gitmiş.
Otobüsümüzün durduğu yerde hemen yanında tarihi bir kilise gördük. Ve üzüldük otlar bürümüş çöplük olmuş ama sevindiren bir haber aldık temizlenip ziyarete açılacakmış inşallah sözlerinde durmuşlar dır.ben böyle tarihi eserlere her ne olursa olsun çok üzülüyorum kıymet verilmemesine.
Yıkılıp ta sahip çıkacaklarına yıkılmadan sahiplenseler yok işte.
Bu güzel yerde de hem kerpiç evler hem de güzel apartmanlar var. Kırmızı tuğlalı.
Yolumuza devam ediyoruz düz ova her yer çok güzel neresi güzel değil ki,önümüzde karlı dağ var .
Ihlara vadisinden geçiyoruz. ıhlara beldesi çok eskilerden kalmış tarihi şehirlerden biri.
Buralar kerpiçten evler oluşmuş kullanılmayanları da var bu vadiye aşağı inenler söyledi ben inip bakamamıştım. Derinlerinde su akıyormuş.Kayaları oyup kiliseler yapmışlar.Mezarlar yapmışlar.Çok uzun bir vadi,imiş bu vadiyi anlatmak kolay değil.
Sanki koca dağlar ikiye ayrılmış. Ortası güzün göremeyeceği kadar derin bir yarık açılmış. Kilometreler ce de uzun. Allah’ım dedim nelere kadirsin. Böyle doğa üstü yerleri görünce rabbimin büyüklüğüne ve hikmetlerini daha fazla sevgim artıyor.
Karşımızdaki karlı dağ Hasan Dağı imiş Erciyes tan sonra beşinci büyük dağımız imiş.
Ziga kaplıcalarından geçtik ,Ihlara vadisi burada son buluyor.Dere akıyor ağaçlar kuleler buralara kadar uzanıyor.
Güzel ve düz ovanın yanında küçük tepeler inişli yokuşlu devam ediyor.Sağ tarafımızda vadi çok sert kayalarla kaplı dik ve bıçakla kesmiş gibi.Burada bir yerleşim bölgesi var kayaların altında vadide.
Küçük köyler geçiyoruz yeşillikler içinde.
Mamsan barajını geçtik buralar çok kaya lık . Şimdi düz ovadan geçiyoruz, ve her yer buğday gözün alabildiğin ce. Aksaray görün dü.Çok büyük bir şehir. Ağaçlı tesisleri lüks bir yer ,Özeller tesislerinde mola verdik yemek yedik namaz kılıp yola koyulduk.
Yolumuz Sultan Hanı düz ovada yol alıyor yuz.
Sultan Hanı gezdik, dillere destan tabi ki anlayabilene.
Yapılan eser anlatmakla bitmez. Yapan kişi sultana aşık olmuş, Aşkını oymalara anlatmış, ve teselli ,aramış oymalarla uğraşırken rabbini bulmuş.Hem ermiş hem erdirmiş. Kayalara Esmaül hünsayı kazımış. İlim ,Fikir, Zikir,Şükür, üzerine yapmış, oya gibi işlemiş,Peygamberimizin ismini ,Dört Halifeyi,Besmeleyi, Elham’ı, taşlara işlemiş.
Doğu, Batıyı, Güneyi, Kuzeyi. Yirmi dört burç yapmış, günü geceyi ,beş vakit Namazı bildirmiş.
Kubbesinden giren ışıklar teminat vermiş, yolculara garanti vermiş,tüccarlara emniyet için.
Cami yapmış kadınların ayrı erkeklerin ayrı.
Hamam yapmış yolculara yıkanıp dinlenmeleri için.
Öyle bir eser ki anlatılmaz görmek lazım. Böyle eserleri görünce şimdiki cahilliğimize acıyorum.
Bina yapıyoruz beş şiddetinde deprem de yıkılıyor, yerle bir oluyor
Oysa bu binalar asırlardır ayakta dimdik duruyor, içinde iman Allah korkusu olanın yaptığı bambaşka oluyor. Rabbim cümlemize İman gücü versin.
Yolumuza devam ediyoruz sağımız dağlık ama yüksek değil solumuz düz ova da ilerliyoruz.
Biraz önce küçük bir çam ormanlarından geçtik başladı buraları yeşillenmeğe buğdaylar hazır tarlalar ekime.yol kenarlarınsa ise sarı çiçekler açmış.Mor çiçeklerse güzelliğe güzellik katıyor.
Zincirli, Tönmek, ova dümdüz, ne dağ ,ne bayır, her taraf çayır,
Konya ya geldik içinden girmeyip geçiyoruz. Konya şehir dışında bir daha Konya olmuş, çok büyük İlimiz,solumuzda bir çok gök delenler Konya Hilton. Yolumuzun üzerinde bir cami var,etrafın da çam ağaçları ile
Konya yı da geride bıraktık.
Yollar aştık dereler geçtik,iki yanımız ova yol alıyoruz.
Kadın Hanından geçtik yeşillikler içinde, güzel bir ova Ilgından geçip köydür, kasaba dır ,Bağdır bahçedir derken epeydir yol aldık,
Buraları hep ekin tarlaları Konya ovası Türkiye nin ekin ambarı.
Akşehir’e geliyoruz, Nasrettin hocanın memleketi. ve çok güzel.Ağaçlıklar gerilerde dağlar,ovada kavak ağaçları, Kirazlar Vişneler çiçek açmış. Böyle yeşillikler arasından yol alıyoruz.
Nasrettin Hoca Rumi nin kabrini ziyaret ettik. Mis gibi leylakların altında yatıyor. Büyük düşünürümüz.çok büyük bir kabristanlık ta,
Dualar okuduk andık onu fıkralarıyla ve Ayrıldık, Akşehir büyük illerimizden biri gördüğümüz kadarıyla.
Yolculuğumuz çok iyi bitiyor ,Kiraz ve Vişne Ağaçları arasında kavak ağaçları ise bütün ihtişamı ile yükseliyor göklere
Allah’ım tekrarını göstersin böyle güzel bir yolculuğun.
Kiraz lı bağda mola verdik çok güzel bir tesis önünde hocanın eşeğe ters binen bir heykelini yapmışlar
Çay elinden geçtik burada prefabrik evler dolu evleri yıkılanların yaşadığı yer ler .
Dinardan da geçtik ve artık gece oldu hiçbir yer görünmüyor geçtiğimiz yerleşimlerin loş ışıkları dışında,on iki günlük güzel bir gezi olmuştu çok yerler görmüş güzellikler yaşamıştık.
Dost olmuş dostluk kurmuştuk
Ben bu günleri anmak vedalaşmak için şiir yazmıştım arka koltukta oturan doktor hanıma rica ettim okur musun diye.
Kırmadı beni okudu herkes beğenip helalaş tık .
Giderken yollardan topladığımız yolcuları yine evlerine bırakarak Aydın’a ulaştık
Rabbime şükürler ettim yurdumu gezip görmeği nasip etti diye.Tekrarına yine nasip etsin diye dualar ettim
GÖNÜL DOSTLARI YAZILARIMI OKUDUNUZ YORUMLAR YAZDINIZ
ALLAH RAZI OLSUN SİZLERDEN BENDE YENİDEN GEZMİŞ GİBİ OLDUM
SAYGIM SELAMLARIMLA YENİ YOLLAR ŞEHİRLERDE BULUŞMAK ÜZERE
On iki günlük tatile çıktık
Gezdik Türkiye’yi bir baştan bir başa
Dolu bir otobüs ile
İyi anlaştık dost olduk
Güle oynaya
Bazen türkü dinledik
Bazen ilahi ile duygulandık
Güzel yerlerde mola verdik
Geceleri otellerde dinlendik
Gündüzleri gezerek
Kimi ziyaret ettik
Bazen de alış veriş
Mutlu bir tatil yaptık
Dostlarım
Hepinize teşekkür ederim
İlerde inşallah bir daha gezelim
Hepimize hakkımızı helal edelim
AYŞE KARAN
YORUMLAR
AYSE 09
evet yurdumun her köşesi ayrı güzeldir
şükür rabbime görme fırsatı verdi
sevgim saygımlasın rabbime emanet ol
Final gerçekten de çok güzeldi. Çok yakınlarına kadar görmek nasip olsa da Nasrettin Hoca'nın türbesini görememek beni oldukça üzer hâla...
Beğenerek ve hiç bitmese diye okuduğumuz bu yazı dizisinden dolayı teşekkürlerimi, selam ve saygılarımı yolluyorum.
AYSE 09
sağ olun Allah razıolsun
yeni yolculuklarda buluşmak üzere
Güzel bir finaldi ama başka geziler gelecek gibi sanki.
Teşekkürler güzellikleri paylaştığın için, sevgilerle
AYSE 09
inşallah diyelim yeni gezilerde buluşalım
sevgimlesin bitanesi
çok güzel bir yazı olmuş sanki seninle biz de oraları gezmiş gibiyim selamlar.
AYSE 09
evet grzip geldik
saygılarımlasınız sayfama gelip okudunuz ya
çok mutlu oldum
canım benim....okadar alışmıştımki güzel yazılarına favori listemdesiniz ve hemen sayfaya düşünce ilk okuyanlardanım...yorumda geç kaldım ama gönlümdesin..keşke oralara beni de çagırsaydın...beraber görürdük güzelim vatanımı..sizin görmenizde yeter .sizlerle bizler de gezdik adım.adım anadolu mu.....sagolunuz..sevgi ışıltıları yüreginizden.ve gözlerinizden hiç solmasın...sevgilerin en güzeli ile teşekkürler...yeni öykülerde buluşmak üzere...selam ve dua larımla
AYSE 09
inşallah yeni yerler yeni güzelliklerde buluşalım diyorum bende
sizlerle olmak çok güzel herdaim sevgilesin bitanesi
rabbime emanetsin
güzel bir final ile yazı dizisi sonlandırılmış.
yazan kalem daim olsun.zevkle okunan bir diziydi.
Sağolun varolun.
AYSE 09
saygılar benden
sayfamda yalnız bırakmadınız ya
benim için büyük mutluluk
ABLACIM HARİKASIN.GEZİP GÖRDÜKLERİNİ BİZLERLE PAYLAŞIYORSUN.YAZAN YÜREĞİN VE KALEMİN HİÇ SUSMASIN.SEVGİ SAYGI VE SELAMLARIMLA...ELLERİNDEN ÖPERİM..OĞLUN...RUMUZ4300
AYSE 09
sağ olasın saygı sevgimlesin oğul
Ayşe hanım bu gezintiği o kadar güzel anlatmışsınki keşke bende içinizde olsaydım dedim
Hiç tatil nasıl olur gitmedim ki bilelim ben yaylaya çokçıkardım iki ay yaylada kalırdık zorda olsa çok güzel günlerdi o günler bu istanbul bizi yayladanda etti
ALLAH tekrarını nesip etsin
AYSE 09
inşallah sanada nasip olur böyle bir turla gezesin
saygım sevgimlesin canım
AYSE 09
hep beraber gezmiş olduk
saygımlasınız
herdaim
AYSE 09
sevgimlesin herdaim
yeni yolculuklarda buluşmak üzere
Gül Şehri
Hakkım varsa helal olsun Ayşe Hanım...
Genel bir değerlendirme yapmam gerekirse;
Benim böyle bir gezinti yapma olanağım yok. Bundan sonra da olacağını sanmıyorum.
Sayenizde bir hayli yeri gezmiş gibi oldum.
Bence yaptığınız bu güzel tanıyımı resimlerle süsleseydiniz daha bir harika olurdu.
Bu gezinin yapıldığı zamanlar fotoğraf çekme olanaklarının şimdiki kadar rahat olmadığını söyleyebilirsiniz ama doğrusunu isterseniz şimdi de sitelerde bu turistik yerlerin bol bol resimleri bulunabilir...
Bu haliyle de çok güzel...
Siz de hakkınızı helal edin lütfen.
Teşekkür ediyorum.
Kadir Tozlu
AYSE 09
siz edin okuyup yoruldunuz geziye gelince zamanında gitmişim bizlerde şimdi gidemiyoruz
resme gelince düşündüm bende ama bazı gün bir iki şehir gezdik hangini koyardım diye düşledim onn için koymadım tabiki çok daha güzel olurdu
ilginize çok teşekkürler sağ olun saygımlasınız herdaim
yeni yolculuklarda buluşmak üzere
Anlattıklarını okuyunca böyle bir geziden mahrum olduğuma hayıflandım doğrusu. İnşallah bir daha ki gezinde beni de çağırırsın.
Tebrikler canım, sevgimle
AYSE 09
evet güzel gezmeiştik sevgimlesin bitanesi seni görmekte güzeldi
AYSE 09
sayenizde bitanem sevgimlesin ve hep benimlesin ne mutlu bana