Serüven Yüreğinde Devam Ediyor Tinna Tenna
23.23. 2011
hayrettin taylan
Ütü tutmaz yaramın sonrasızlığında beni affettin mi yar.
*Aşk gözü karaya vurmuş içimdeki gözün körlüğünü hissetin mi ki?
Ağır ağır büyür, indeks indeks kaldım gönül kitabında. Albeniliğin al benimle olan kısımlarında tüller örtüşüp kaldı.
*Sana değen değinilerim vardı, değinmeceler sunardı Suna yarlığına .
***** Kalbim değil yanan,kalbimde olan sendin küle, güle dönen. Dünlerime düğünler sunan güleç yüzünden arta kalmış kalanlarım var.
**********Kül olduğun yerde tutkum vardı. Sana aldığım gülün vardı. Vardı sayamayacak kadar işte.
Tut ki yalnızlığımın sevabısın;ama kalabalık olan senli dünyamın günahı ne ? Hangi günahın keçisini meramlarımın merasına saldın.
-Sensiz olduktan sonra ne manası var ki koyunlarını koynuma salan perilerin. Perlerimi sen kırdın?
*Uçamam sevgilim uçamam.
*Yaktığın yerde yakıldığın ağıtlar vardı. Ölen bendim, dirilen de eriyen de.
*Sabret, değişir rüyalarımın şuuru. Şerbetini kaybetmiş tatlılığından uzak kaldım diye acıların tadını da çok görme .
-Diner elbetlerim. Biter beterlerim. Senden olana kavil oldum.
-Kalbi çürüten bekleyişlerin piriyim .Ya sen terk edilişlerin perisi misin? Ya da perma perişanlığın pejmurde yalnızlığı mısın?
-Hesapsız mıydı can kırıkların. Reel faizi neden yüreğim de arttı.
Hesap numarası sende olan bu gönlün kabili sensin. Dekontlarımı yaramla ödediğim bu tutkunun varsıllarında neden yokluğun kısrak bir ceylan gibi.
*Neden güvensiz güvelerin kemirir yüreğini. Bir insan taş mı ki değişmesin.
-Beni taştan bir yürek mi sandın? Hiç değişmez mi sandın.
Oysa bir serüvendi. Sana gelmek için yola çıktım, evinin yanına geldim, bir güzel kız evin şurası diye kendi apartmanına götürdü.
-Senin için bütün saflıklarım cebimdeydi.Peşinde gittim. Kapı açıldı, eli silahlı iki yürek avcısı silah zoruyla bu güzelin yatağına attılar.
-Merak etme ,kıskanma, yardımına elektrik kavuştu.Meleklerin gelip elektriği kestiler.O karanlıktan pencereden atladım, sol ayağım ve ol kolum kırıldı. Sürünerek bir eve girdim, kapıyı çaldım, meğer sizin eve gelmişim.
-Meğer sol yanım solumdaki kırıklara size götürmüş.
Annen misafir olarak gelmiş:
-Acıyan gözlerle baktı.
Annen:
-Hep gelmeye benzer aşk .Sen kızımın aşk dağısın, onu yaralayan aslan avcısı, güzel ceylanların haz pazarlamacısı. Bu acılar sana ders verdi mi şimdi?
-İçinden geçtiğin serüvende harcı yatırılmış bedeller var. Haydi, ölüm sana yakışmaz, gözlerini kızımın iç gözünden esirgeme.Senden nefret etse de bir yanı sen, binbir yanı sen.
-Ambulansa bindirdi,hastaneye gittim.Güzel hemşire çok ilgilendi. Meğer seni tanıyormuş, meğer sana yazdıklarımı okuyormuş.Kırılan bacağıma ikimizin ismini yazdı.
-Sol yanımda yazılı bahtından kalan ismin var. Serüven bitti derken, artık yeter bu kadar diyorken bir öğrencin geldi yanıma.
Öğrencin:
Aşk gece gibi insana bitmezleri sunar.Sizi okuyorum ,yüreğinizdeki o dehlizlerin şifrelerini çözüyorum, en güzel cümlelerinizi not aldım.
-Yakında sizin yazılarınızdan özdeyişler, şiirlerinizden seçkiler diye bir kitap çıkaracam.
Babam matbacı. Hani sizin bir şiiriniz vardı ya.Her edebiyat dersinde sevdiğin kadın ,aşkın, eridiğin gelirken okurum kendimce.
-Bir gün gördü bu şiiri.Kimin bu şiir dedi.
Dedim ki:
-Sizin hiç tanımadığın ;ama hep tanıdığınız bir şairin.
Gülümseyip gitti.O giderken peşinde okudum şiiri:
gidemedim sende be kadın!
Gidemedim!
biter sandım umarsızlık sızılarım
susar sandım içimdeki yabancı suziler
gelişinin uykusuna uzar sandım son gecen biterken
şimdi aysız, Ay ve şemsiz hecelerin dibindeyim
harf eziyorum yüreğin mors alfebesinde
tutunurum yazılmamış dönüşlerin kitabesinde
kırılır dizeler, ağlaşır imgeler
hükümsüz kalır bağrımdan t’aşanlar
sensiz kalır ç’ağrından yaşananlar
kefensiz kalır kabrinden aşka kalanlar
yazısız kalır, yazgından aşka yazılanlar
bensiz kalır, aşktan aşka koşanlar
bensiz kalır aşk
sensiz kalır ben
D(B) (Y)ağladı aşk serüvenim sustum kaldım, aşk
yarıldı, yar sarıldı içimde. Tanımsız duygular içinde
özleyişten gazeller okudum. Gözlerini özetleyen pınarları kuruturcasına .İçtim seni ab-ı hayat yerine. İçtim seni aşk-ı ab yerine.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.