- 984 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Yeni Kayıp Mehmet'e Mektup
YENİ KAYIP MEHMET’E MEKTUP
Merhaba,nasılsın Mehmet
Sana çoktandır mektup yazmıyorum.Yıllar oldu.Özlemişim mektup yazmayı.Ne yaptın çocukların büyüdü mü? Belki de onları evlendirip torun sahibi bile olmuşsundur.Sana bahsetmedim sanırım.İpin Ucu adlı kitap çıkardım.Kitaba sana yazdığım mektuplardan da
Ekledim.O gün bu gündür soruyorlar çekinerek Mehmet kim diye.Sahi sen kimsin Mehmet yani benim için. Evli olduğuna göre kardeşsin arkadaşsın.Dedemin torunlarına başka türlüsü yakışmaz.Kim ne derse desin benim için aile kavramı çok önemli.Neler gördü bu gözler neler duydu bu kulaklar.Karısının kendisini aldattığını bile bile evliklerini sürdüren erkekler.Kocasının kendisini aldattığını bile bile evlilikleri sürdüren kadınlar.Kökenindeki çıkar ilişkileri.Ve suiistimal edilmiş sevgiler.Yeni bir başlangıca cesaret edemeyip kaderlerine razı olan insanlar.Bazen bunları kara mizah olarak yazmak istiyorum da kalemimin gücü yetmiyor kara o kadar zifir kara ki mizahla dengelenmiyor .Off off Mehmet yine duman oldum.Bunca yıl sonra mektup yazmandan belli deyip gülme lütfen.Şiiri bıraktım sayılır yine de güzel bir bırakma Her Şeyim Var sanırdım adlı şiir kitabımı çıkarak şiirleri orada emanete aldım.Niye mi ?Bıraktın diye sorarsan .Başka seçeneğim yok ki.Var aslında ama istek yok.Böylece öğrenmiş oldum insanlar durup dururken hiç ummadıkları kararlar verebiliyorlar.Aslında bu incelenebilecek bir konu.Düz yazıya daha çok zaman ayıracağım durmayacağıma göre.Kendime sordum bu kararımın nedenlerini.Şiiri bir çizimde bitirmenin bilinç altını.Bir çok nedeni var tabi.Yine de bana göre en büyük neden insanlar şiirlerimi okuyorlar tamam da,baktım parçaları birleştirip bir ben hikayesi kurmaya başladılar içlerinde imalar eden de oldu yorumlarında.Bilirsin ben benim.Seni güldüreyim şiir kitabımı okuyan bir genç kız babasına benim aşık olup olmadığımı sormuş şiirimden birkaç dize de babasının aklında.Tabi ben hemen anladım ‘Derdin Kökü’ şiirim.Aslında ben bile şaşırdım yazdıktan sonra ilk siteye eklediğimde alt kısmına not düşmüştüm hayal ürünü diye.Sonra sildim.Zaten kız kardeşim demişti ki adama küfür etsen daha iyiydi.Hangi adama diye sorma Mehmet sende.Ne fark eder ki şiir yazıldı ve bitti her şey bir şiir iki şiir üç şiir her neyse.Sende bilirsin bir sokaktan geçene bile şiir yazabiliriz.O şiir de öyle mi?Diye sorarsan derdin köküne girsin o şiir boş ver. O şiir konumuz değil.Gene şiirle mi? Çakıştı yollarımız.
Sana mektup yazmaya doyamıyorum.O kadar çok işim var ki.Yazmak istiyorum diğer işlerim aklıma geliyor duruyorum.Diğer işleri yapayım diyorum bu seferde yazacaklarım aklıma geliyor onları da yapamıyorum. Ben en iyisi sana zaman zaman mektup yazayım
Selamlar
Jale KESKİNKILIÇ
26-3-2012