- 1018 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ZEMAHŞERİ
HATİPLİK ZAVALLI İNSANI KANDIRMAYA YARAR
"İSLAMİYETİN ÇIKIŞINDA ŞERİATIN KILICINA KARŞI DURAN MUTAASSIP ARAPLAR, BELAGATİN HÜKMÜNE MUKAVEMET EDEMEDİLER."
Zemahşeri
Zemahşeri, İslamın en büyük dil, tercüme ve hukuk adamlarından biri.
Ne diyor; İslam kılıçla yaygınlaştırıldı.
Kılıcın başaramadığı yerde belagat, nutuk, hitabet yani ikna yani lafla kandırma devreye girdi. Bu laf cambazlığı kılıçtan etkili oldu, diyor büyük islam alimi Zemahşeri.
Hatip; topluluk önünde ağzı iyi laf yapan kişi demek.
-Laf ustası ne zaman devreye girer..?
-Lafla peynir gemisi yüzdürüldüğü zaman.
-Bilginin, mantığın, bilimin olmadığı yerlerde yüzer peynir gemisi.
-İnsanları kupkuru, dünyadan habersiz, kendi gailesiyle boğuşur durumda bırakıyorsun, ardından İMAMLARLA-PAPAZLARLA ruhunu okşayarak, avutarak gevşediyorsun.
-Zır-boş insanları çoban kavalıyla, içi boş nutuklarla suya götürüp susuz getiriyorsun.
-Dinle avutuyorsun, palavrayla istediğin yöne sürüklüyorsun.
Zemahşeri’inin değerli saptamasına hak verirken, bir yandan da itiraz ediyorum.
Belagat yani ikna yani konuşma sanatı yani demogoji yani palavra ile ancak zavallı insancıklar yönlendirilir.
İmama, hatibe ağırlık veren düşünce kesinlikle insanlarının kolay güdülmesini cahil ve zavallı kalmasını isteyen düşüncedir. İlkeldir, çağ dışıdır.
Gelişmiş, insan olabilmiş insanın boş lafa karnı toktur vesselam...
“Araplar! Babalarınızın, dedelerinizin dilini, gelin, benden öğrenin!.. “
Harzemli, Özbek yani Türk’tür bu Zemahşeri. 900 sene önce yaşamış.
Kimse kendini kandırmasın. Türkler İslamı mecburiyetten kabul etmişler. Dört elle sarılmışlar, ama bir türlü olması gerekene ulaştıramamışlar.
"büyükharman"
ZEMAHŞERİ Yazısına Yorum Yap
"ZEMAHŞERİ" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
21 Şubat 2015 Cumartesi 09:04:22
Çok dinleri vardır ama koyuluğu eser miktarilik anlamında da öyle derin imanları filan da yoktur.
Hoşgörüye sayar sevini misiniz; yoksa özüne inememiş "fısk-ı fücür" ve "el fiten" durumu imandır der, üzülür müsünüz bilinmez?
Agnostik müslimin ehlindendir adeta-sanki ya necip milletimiz?
Bu arada "fitne çıkaran yazılarınız" için ben çok teşekkür etmek isterim.
Siz fitne çıkarın, böylesi fitneler; iyi fitnedir...
Göktürkmen tarafından 2/21/2015 9:04:36 AM zamanında düzenlenmiştir.