ZEMZEM SUYU HAKKINDA - 4
-Zemzem kuyusu, Mescid-i Harâm içinde Kâbe’nin Hacer-i Esved taşının bulunduğu köşesinden on dört buçuk metre uzakta, yer altında bir odada bulunuyor. Zemzem suyu 3 ayrı kaynaktan beslenmektedir, 3’ü birleşince Zemzem olmaktadır. Sadece 173 cm. derinliğindeki bir kuyuda bulunan Zemzem suyuna dışarıdan herhangi bir kaçak giriş v.s yoktur. Binlerce yıldan beri çöl sıcaklarında kavrulan insanlara su sağlayan bu kuyu hiçbir zaman kurumamıştır. Genelde kuyu sularında yosun vb. parazitler ortaya çıkar. Bu ise suyun tadının bozulmasına ve kokuşmaya sebep olur. Oysa zemzem suyunda bu tür biyolojik hadiseler yaşanmaz. Dahası, şehirlerin içme suları klorlanır ama, zemzem suyu herhangi bir kimyasal işlemden geçirilmez.
-ABD’de her türlü içecek ve meyvenin yurt içine getirilmesi yasak olduğu halde, zemzem bu yasaktan istisna tutulmuştur.
-Zemzem Araştırmaları ve Geliştirmeleri Enstitüsü Başkanı Türk Prof. Dr. Zekai Şen, Zemzemin su çekildikçe bitmediğini belirterek, "Zemzem çatlaklarla besleniyor. Tabiri caizse kuyu derya gibi. Ne kadar çekiyorsak kuyu o kadar su veriyor" diyor.Şen’ e göre suyun kaynağı Taif de bulunan ikibin metrelik yükseltilerdeki dağlık alandan Kabe’ye doğru geldiği yönündedir.Zemzem kuyusu, dünyadaki en eski kuyu diyebiliriz. Kuyunun jeolojik özellikleri bakımından da bir ayrıcalığı var. Debisi 37 metre kadar fakat aşağıdaki alanın 17 metresinde tamamen pompa bulunuyor. Geri kalan kısım 13 metre oluyor, bu bölüm Vadi-yi İbrahim denilen kutsal kaya içinde... Zemzem kuyusunun şekli bile diğer dünyadaki kuyulardan çok farklı. Dünyadaki kuyular silindirik şeklindedir, ama Zemzem kuyusu kendisine öz kesik huni gibi şekli vardır. Bu kuyudan yapılan su modellerine çok tesir ediyor.
-Peygamber Efendimiz (s.a.v.)´in kalb-i şerifinin defalarca yıkandığı sudur.
-İbn Abbas’ın rivâyet ettiği bir hadis-i şerifte, Allah Resûlü şöyle buyurmuştur: “Yeryüzünün en hayırlı suyu Zemzem-dir. Çünkü onda tadın tadı (açlığı doyuran özelliği), hastanın şifası vardır.”
-Zemzem doğal gazlı bir içecektir. Karbonat, litrede 366 mg.’dır.
-Son araştırmalarda cilt kanserine sürüldüğünde, iyileşme süresini %80 hızlandırdığı görülmüştür.
- Sağlıklı deriye sürüldüğünde kanser riskini %90 azaltmaktadır.
-Hz.Hacer annemizin içince sütünün artması gibi,sütlü kadınlar da içerlerse sütlerinin artacağı söylenir.
- Alüminyum, bakır, bikarbonat, bromür, çinko, demir, florürler, hidroarsenat, metaborik asidi, metasilikat, potasyum, radon, serbest karbondioksit, serbest oksijen, sodyum, sülfat içerir.
Evet biraz araştırıp onlarca internet sitelerinden derlediğim bu bilgiler hep mübarek zemzem suyu ile alakalı şeyler.Çoğu şeyleri de abartı olur zannıyla buraya almadım.
Zemzemi dünyanın herhangi bir yerindeki doğal kaynak ve tatlı su kuyuları ileri kıyaslayacak kadar aciz insanlar çıkabiliyor.Zemzem konusu da tıpkı Mehdiyyet konusu gibi Kur’an da zikredilmemiştir,ancak Hadisler ile sabittir.Zaten islam inancında Kur’an dan sonraki kaynağımız Peygamberimizin sözleri ve uygulamları değil midir? Onca sabit hadisler var iken Kabede hacılara su ikram edebilmek için kabileler birbiri ile yarışırken bu su önemsizdir denilebilir mi?Kureyş kabilesi Hacılara bu suyu ikram eden kabile olmakla övünmüşlerdir.Bu su ki Kabenin hemen içinde kaynar.Bu bile ona bir önem katmaz mı?Allah böyle bir ikramı bizlere sunmak için neden peygamberimizin dedesi olan Hanif Abdulmuuttalib’e bu kuyuyu tekrar açtırma görevi yüklemiştir.Yoksa son peygamber gelecek,ve bu su da onunla birlikte kıyamete kadar ilgi görecek diye olmasın sakın?
İnsanların dağ başında bitmiş sıradan bir ağacı kutsal kabul edip çaputlar bağlaması ile bir mi tutuyorlar acaba bu kudsiyeti? Sıradan bir su mudur zemzem.Yoksa Hz.Hacer annemizin o yalnızlıkta,o susuzlukta "Allah bize kafidir" demesine karşı ilahi bir lutuf olamaz mı?İnsanlar dahi birbirlerinden farklı iken,hayvanlar dahi birbilerinden farklı iken,sular da neden birbirlerinden farklı olmasınlar!tatlı su,acısu,tuzlu su,kükürtlü su,çamurlu su,asitli su,yağmur suyu, özünde sudur amma zemzem de tüm yeryüzü sularının hasıdır,sultanıdır.Tıpkı Peygamberimiz efendimizin insanlar içinden çıkmış has bir kişi,sultan’ül enbiya olması gibi!
zemzem suyu ile ilgili araştırma ve derlemelerimi burada sona erdiyorum.Umarım sizlere zemzem suyu ile ilgili bir pencere açabilmişimdir.Sevgiyle kalınız,sevgli dostlar..
YORUMLAR
Adeta br solukta okudum bu harika yazıyı ve çok gerekli bilgiler içeriyor...Saçma sapan şeyler yerine insanları yararına yazılmış yazıları görmek mutluluk veriyor...ALLAH CELLE CELALUHU razı olsun İNŞAALLAH...Yeni yeni yararlı bilgilerde buluşmak üzere...Selam ve dua ile