ÇOCUKKENDİ
Ben çocukkendi. Bize yakın 4 mahalle beni tanırdı sokak arkadaşlarımı toplayıp sürü olurduk, beraber bir sürü toplanıp caddelerde kaldırımlarda tanımadığımız sokaklara girip bisikletler sürerdik.
Küçükken arkadaşlarımı dövmeyi çok seviyordum bende hobiydi bu
Bir gün hiç unutmam, beni tanıyan 4 mahalle kendi aralarında dedikodu yaparlardı, bundan kıcık kapardım bu havadan sudan dedikodulara bir son vermek isterdim.
Ailemle 4 katlı bir binada oturuyorduk. Üst kat komşum vardı 4 mahallede isminden şanından bilinen belalı bir aile…
Hiç kimse bu komşularıma dil uzatamazdı, ben dahi dil uzatamazdım. Hiç kimse konuşamazdı bu belalı komşularımdan. Fakat bu belalı komşularımda dedikodu yapardı, ben bu dedikodulardan kıcık kapardım.
Ağabeyimin bir sürü serseri arkadaşları da vardı bu dört mahallede… kimi bıçak taşırdı, kimi kendine jilet çekerdi kimi silah taşırdı. İnanır mısınız bilmem ama ben küçük yaşta ağabeyime iki tane silah almıştım (oyuncak değil gerçek). Ağabeyimin öyle arkadaşları vardı benimde iki aile mafyam vardı, kendime mafya edinmiştim. Neden mi mafya edinmiştim; çünkü bu 4 mahallede dedikodulara son vermek istiyordum.
Bir gün bu mafyaların yanına gitmiştim, bizim binada isminden şanından bilinen belalı aileyi şikayet etmiştim, aslında şikayet edemezdim çünkü beni döveceklerini söylemişlerdi.
Ama burama kadar çıktı, mafyalara şikayet ettim o sabah. Akşam olunca mafyalar mahalleme toplanmışlardı, çok şükür silah yoktu mahallede bağırışmalar çağırışmalar yükselmişti. Belalı üst komşumu mahalleye indirmişlerdi. Ben bunun farkındayken mahalleye çıkmak istememiştim. Çünkü gözümün önünde adamı dövebilirlerdi.
Ne mi oldu; adamı tehdit ettiler, ikaz ettiler “bir daha bu çocuğun kılına dokunursan karşında bizi bulursun” diye. Bu mafyaları nerden mi tanıyorum..? o küçük yaşta 4 yıl olmuştu yanlarında çalışıyordum.
Dedikodular mı? Dedikodular yavaştan ortadan kalkıyordu çok şükür.
Ben küçükken en çok bisiklete binmeyi severdim. 4 mahalle dolusu sokak arkadaşlarımı toplayıp her yaz bisiklet turu yaptırırdım. Hele bir gelmesinler,,, döverdim.
YORUMLAR
annelerin sokağa çıkarken ''kendine dikkat et'' dediği değil de, ''kimseye karışma'' dediği çocuklardan. ben de öyle idim. ama ne kimseyi dövme hobim vardı ne de mafya tanırdım... hem hiç bisikletim olmadı çok kez istedim babamdan, ha bugün ha yarın derken zaman da geçti bisiklete binilecek çağ da. sağlıcakla kalın hocam. eskileri hatırlattı. saygım ile...