- 1561 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
DURDU ŞAHİN “ŞİİR GİBİ” ŞİİRLERİ OKUYUCULARINA ULAŞTIRDI
Çorum Alaca’da haftalık yayınlanan Alaca Birlik gazetesinin sanat, Seviye Dergisinin yayın yönetmeni, eğitimci, şair-yazar Durdu Şahin’in 10. kitabı “ŞİİR GİBİ” şiirler, Çorum Belediyesi Kültür Yayınları serisinden yayınlanıp okuyucularına ulaştı.
192 sayfadan ibaret ŞİİR GİBİ şiir kitabında şiirler, UMUT/SEVİNÇ, TARİH/KÜLTÜR, ŞİİR/ŞAİR, ÖĞÜT/TESPİT ve DİN/AHLAK isimli bölümlerde okuyucuya sunulmaktadır.
ŞİİR GİBİ şiirlerin kapak-tasarım ve düzenlemesini değerli grafikçi İrfan YİĞİT gerçekleştirmiş, takdim yazısı Çorum belediye Başkanımız Sayın Muzaffer Külcü, tanıtım yazısı saygıdeğer şair Bestami Yazgan tarafından yazılmıştır.
Üstat ve usta şairlerin şiirleri hakkındaki görüşlerini de okuyabileceğiniz şiir kitabı, Çorum Belediyesinin okuyucusuna ücretsiz ulaştırılan bir kültür hizmetidir.
Takdim yazısında Çorum Belediye Başkanı Sayın Muzaffer Külcü’nün “Aslen eğitimci olmakla birlikte şiirleri ve yazılarıyla tüm Türkiye’de tanınan Şair-Yazar Durdu Şahin Bey’in ’Şiir Gibi’ adlı bu değerli eserini siz kıymetli hemşehrilerimize armağan ediyoruz. Bu eserin hazırlanmasında, başta Durdu ŞAHİN Bey olmak üzere tüm emeği geçenlere teşekkür ediyor, Çorum’un kültür ve sanat hayatına katkı sağlayan herkese selam ve saygılarımı sunuyorum.”, tanıtım yazısında ünlü şair Bestami Yazgan’ın “Her bir şiiri farklı bir çiçek bahçesi güzelliğinde sunulan Durdu Şahin’in “Şiir Gibi Şiirler” isimli bu kitabını sevgiyle kokluyor ve gönlümün en güzel köşesine yerleştiriyorum. Şiirin kıvrak, yüreğin berrak, hislerin apak olsun kardeşim... Bu güzel söz petekleri için tebrikler, teşekkürler…” dediği şiir kitabında Durdu Şahin ve şiiri hakkında usta ve üstat şairler de şu görüşlerini okuyucularla paylaşmışlar:
“Dost canlısıdır. Gönül adamıdır.,. Yerlidir, millidir, halk adamıdır..” ( Abdurrahim KARAKOÇ)
“Günün moda deyimiyle, “Adam gibi adam”dır Durdu ŞAHİN. (Bahaettin KARAKOÇ)
“ Durdu Şahin’in şiiri kırların, ovaların, dağların aynasında insan yüzlü bir şiir.” ( Mustafa Ruhi Şirin)
“ Durdu Şahin, samimiyetini şiire yansıtan şair.” (Ali Fuat BİLKAN)
“Durdu Şahin, çok yalın bir Türkçe ile yazıyor… O, çağının farkında olan bir şair.” (Mustafa ÖZÇELİK)
“Durdu Şahin, sadece yazmıyor, şiir gibi yaşıyor aynı zamanda.” (Bestami YAZGAN)
“Durdu Şahin’in şiiri rayihalı, samimi, tabiî bir şiirdir.” (Olcay YAZICI)
“Durdu Şahin... O, ‘açık ve net’ bir şahsiyet. Neyse, O. Yapmacıksız. Kibirsiz…” (Cevat AKKANAT)
“Kültür ve edebiyat davasının ışığı, dost elidir, gönül eridir” (Osman ARSLAN)
"Durdu Şahin’in pürüzsüz bir Türkçesi var. “ (Şaban SAĞLIK)
“Durdu Şahin yazmakta ısrarlı bir şairimiz....” Tayyip ATMACA
“Durdu ŞAHİN’in şiirleri “sehli mümteni” denilen görünüşte söylenmesi kolay gibi
görünen ve fakat söylemeye çalışıldığında zorluğu anlaşılan şiirler.” ( Kenan YAŞAR)
“Şahsen tanıdığım kıymetli dostumuzun tevazuu ve çalışkanlığını erdemli bir aydın sorumluluğu olarak görüyorum.” (Abdülkadir OZULU)
“Eğitim sevdalısı bir insan… Bir kültür sevdalısı… Gönüllerin şairi…” (Ahmet SARGIN)
“Türkiye’deki bütün şairlerin gayretinden ve samimiyetinden heyecan duydukları bir şair Durdu ŞAHİN”, “ (M.Murat Özülke
“Durdu Şahin, eylem ve söylemlerini şiirle yoğuran, mana ve ruh köküne bağlı bir mekteptir. Ne mutlu kıymetini bilenlere.” (Lokman ERDOĞAN)
Bendeniz de şahsım ve Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği adına değerli şairimizi kutluyor, bu vesileyle bir kere daha başarılarının daim olmasını yüce Allah’tan diliyorum.
Ahmet SARGIN
Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Başkanı
YORUMLAR
ÖNCELİKLE HER İKİ YÜREĞİDE KUTYORUM..AMA MÜSADENİZLE AHMET SARGINI İKİ KEZ KUTLUYORUM ÇÜNKÜ O KADAR GÖNLÜ GÜZEL VE GENİŞ İNSAN Kİ, EDEBİYAT VE SANAT ADINA YAPILAN HER GÜZEL ŞEYİ TOPLUMLA PAYLAŞMASINI BİLEN BİR GÖNÜL DOSTU..EGO SUNU YENMİŞ ,KISKANÇLIKLARINI YOK ETMİŞ , KENDİNİ AŞMIŞ BİR KÜLTÜR İNSANI..KİMİLERİ GİBİ KİMİLERİNİN BAŞARISINI SALT KAFASINA HAPSETMEYEN , ONU YÜCELTME ADINA HERKESE DUYURAN PAYLAŞAN , DİLLENDİREN BİR DÜŞÜNCE VE BASIN ADAMI..BU TÜR DAVRANIŞLARIYLA DA GEREK YOZGATA VE YOZGATLIYA GEREKSE ÜLKE SANATI VE EDEBİYATINA KATKIDA BULUNAN KAFASI ,YÜREĞİ VEDE GÖNLÜ GENİŞ İNSAN..ÇEKİNMEDEN SAHİPLENECEĞİM, HEMŞERİM DİYECEĞİM BİR İNSAN..HER ŞEY GÖNLÜNCE OLSUN USTAM...
SAYGIMLA.