- 712 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FİFA ve UEFA DEĞİŞİMLER! “SOS”
FİFA ve UEFA DEĞİŞİMLER! “SOS”
Futbol maçlarında yıllar önce uygulamaya konan kuralların gözden geçirilmesi, değişimlerin yapılmasının gerektiği geldi de geçtiği düşüncesindeyim.
Futbol maçlarında sahada takım halinde doksan dakika rakip kaleye aynı hız tempoyla gidip gelen futbolcuların futbol oynama şansları en fazla üç beş yıl sürüyor…
Pele, Maradona’ları ancak iki üç sezon aynı tempoyla izleyebiliyoruz. Bu şartlarda oyunlarda sahalarda can veren futbolcular da görüyoruz…
Futbolda teknik adamlar, koşan ve taktiğe uyan futbolcu istiyor, futbolcu da para kazanmak için oynuyor, gençliği de kısa sürede bitiyor. İnsanüstü çabalar, insanın ömrünü de kısaltır. Bu şekilde oynanan oyunlar için at, aygır sahaya sürsen hayvan çatlar ölür. Çözüm olarak; futbolcu değişimi üç yerine, beş olmalı diye düşünüyorum. Oyundan düşen futbolcu değişimi biraz olsun çözüm olacak…
Bir başka şekilde, futbol devre arası bir yerine iki defa olması doksan dakika futbolu iki devre yapılması ile kırk beş dakika yerine otuz dakika olmalıdır diye düşünüyorum.
Futbol maçlarında oynanan futbolda tribün terörünün önüne geçmek için olaysız geçen maçların taraftarlarına ödüller verilmeli; ücretsiz geçiş ve kurayla çekilen hediyelerle taraftarları fanatik yaşamdan kurtarmalıyız.
Futbol kuralları arasında bir başka değişim de gözden geçirilmesini istediğim kural da bir ülkeden başka bir ülke takımında futbol oynamak için imza atan futbolcu, gittiği ülkenin milli maçlarında oynama kuralları konulması veya yasağı konulmalıdır.
Futbolcu transfer olduğu ülkeye karşı milli maçlarda sahaya çıktığı zaman ikilem yaşıyor, içinde ister istemez bir üzüntü yaşıyor…
Futbolcu, bu iş profesyonel ben görevimi yaparım dese de bana göre futbolcu transfer olduğu, oynadığı takımda sorunlar yaşıyordur. Örnek isterseniz birçok futbolcunun yaşadığını biliyoruz, Maradona İtalya’da dünyanın gözü önünde yaşadı.
Zaman geldi geçiyor… Kurallar değişmeli, gözden geçirilmelidir…
ND
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.