- 867 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EDEBİYAT VE SANAT GÖRÜŞÜ
EDEBİYAT VE SANAT
Sanat, güzelliğin ifadesidir diye boşa dememişlerdir.Tüm güzellikler, güzel şeyler yaratıcının kainata yansımasıdır.Şahıs, ilgi ve yeteneği ölçüsünde o güzelliğin kırıntılarından faydalanmaya ve kendini ifadeye çalışır.
Edebiyat ,bir milletin kaderi ve kimliğidir.Dilinin canlılığının,güzelliğinin ifadesi ve göstergesidir.Dilimiz bizim gözbebeğimiz,gönül aynamızdır.Dil olmazsa din de olmaz.Büyük şairin dediği gibi bizde edebiyat. Gıdadır,karnı tok sırtı pek milletlere görek kendi kıymetlerimizin farkında olamayan aydın geçinenlerin çoğunlukta olduğu memlekette dava adamı olmaktır.Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövenlerimiz çıkmıştır zaman zaman.Şair ve yazar deyip geçmeyelim.Sanatkar ideal,mefkure adamıdır.Düşünen,düşünmeye zorlayan adamdır.Gerçek sanatkarlar hor görülmüş,sürülmüş,beş parasız bırakılmış.Onlar yaşarken kıymetleri bilinmeyen kutuplardır,inci taneleridirler.Edebli insanlardır edibler.Kalabalıkları coştururken,kötülüğe sürüklemek değil amaçları kendilerine getirmektir.Hep kısır tartışmalar süre gelmiş edebiyatta sanat toplum için mi sanat için mi olmalı konusunda.İnsanoğlu içinden geldiği gibi yazmalı ama;bir yerde yangın varsa bana ne diyemezsiniz,oraya su taşımalısınız. Dil işçisi olmalı sanatçı öncelikle.Dilinin incelik ve güzelliklerine hakim olmalı.Ben;yazılan ne türde olursa olsun öncelikle mana aranmalı o işte derim,millete fayda da sağlamalı yazılan kanaatindeyim.Sözün büyüsü ikinci planda kalsın da demiyorum.Yazmış olmak için yazmaktansa hiç yazmamak yeğdir.Yoksa ,şimdilerin pop müziğinde olduğu gibi sesi olmayıp görüntüsü olan müzik klipleri gibi olur yapılan çalışmalar..Saman alevi gibi sönüp,unutulup giderler.Bir de bu çağda çalıntı eserler yoğunlukta,kimin neyi yazdığı ,ürettiği bilinemiyor.İnsanın kendi yazdıklarının bile bir gün sahibi çıkacak diye korktuğu anlar olabiliyor.Hep hazıra konmuş insanlar,her şeyin hırsızlığı mübah sayılır olmuş.Emeğe saygı ve güven kalmamış.Takdir de,bir karşılık,bir ücret beklenmeden olmuyor.Edebiyat,yazın tarihi biz gelişmekte olan toplumlar için daha çok önemli,sokaklarında her türlü casususun cirit attığı bir ülkedeysek hele de Sanat,bilinçli ve özgür toplum,hayal gücü gelişmiş toplum vücuda getirmek demektir.
Boşuna dememişler:Söz uçar ,yazı kalır.diye.Yazılı eserlerin gücü, tekrar tekrar okunup,okuyucunun düşünce dünyasında yenilenmesinden ileri geliyor.İnsan birşeyler verebildiği,üretebildiği ölçüde değer kazıp kendini bulur,hayatta mutlu olur..Edebiyat,edebsizliğe müsaade etmeyen tek alandır.
YAKUP ONAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.