DOĞAL GAZ-IK MI ACABA?
Bilindiği üzere Ankara ve çevresinde yada başka şehirlerde doğal gazla ısınma modası gündemde. Bir taraftan ha kesildi ha kesilecek korkusu yaşayan Türkiye buna rağmen elektrik enerjisinin %43-45’ini de doğalgazdan elde ediyor.
Bu ihtiyacı karşılayacak onca doğal kaynaklarımız varken bu konuda da dışa bağımlı olmamız Türkiye’deki politikaların ne nedenli yanlış işlediğinin bir kanıtıdır. Şu son dondurucu soğuklarda her yıl olduğu gibi İran ile aramızdaki sorun ve sıkıntıların hemen doğal gaz vanalarına yansıması halen gözümüzün açılmasına maalesef yetmiyor.
Bakınız onca doğal kaynaklara rağmen doğalgaza yönelmemiz ve elektriğin %45’i bu yolla sağlandığı halde buna ek çalışmalar yaparak mevcut hatlardan ısınma sistemini elektriğe dönüştürmek yerine halen dağlar taşlar aşılarak borular döşenmesi, ayrı bir sistem geliştirilmesi ve onca vatandaşa yükletilen yük yazımın başında da olduğu gibi doğal kazık gibi gözüküyor. Birileri boru sanayimizin gelişmesini çok istiyor herhalde ki ben başka bir şey düşünemiyorum. Beklide cahilliğimdendir ama aklıma başka bir şey gelmiyor.
Doğal gazla su ısıtma yerine memleketimizin dört bir yanından kaynar sular fışkırıyor. Buna rağmen,güneş enerjisi ile evlerimizde sıcak su ihtiyacını karşılamaya başladığımız ve daha da geliştirilerek ısınma ihtiyacının da karışlanabileceği bu sistemin ardından ne hikmetse doğal gazla ısınma ihtiyacı yaygınlaşıverdi.
Elektrikli ev aletleri ve aydınlatmalarda yeni teknolojilerle sarfiyatlar düşürülerek enerji tasarrufu sağlanabilirken neden evimizde de buna benzer cihazlarla ısınmayalım aklım almıyor ki. Tonlarlarca demir yığınını yer altına hapsederek, onca paralar toprak altına gömülerek onca paraların yurt dışına gitmesine göz yumarak yaptığımız israfla pekala ısınırızda, aydınlanırızda.
Doğal gazla ısınma büyük şehirlerde, fabrika alanlarının bulunduğu yerleşim yerlerinde hava kirliliğini önleme adına kullanılmasına bir şey diyeceğimiz yok gibi gözükse de , teknoloji öyle bir gelişti ki artık fabrika bacalarından çıkan duman ve gazları engelleyici filtreler var. Ne yazık ki bu iş adamları için külfetli bir iş neden kendisi uğraşsın ki devlet baba varken. Devlet baba onlar için var, böyle işler devletin işi, sanayiciyi koruyacak ki ekonomi beylerin emrinde olsun.
Ekonomi; israftan kaçınılsa, akıllı yatırımlar yapılsa, projeler 50 yıllık düşünülse, on liraya mal olan bir ürün yüz liraya satılmasa, kaliteli üretim olsa, bilinçli tüketici geliştirilse, emeğin hakkı verilse, adalet düzgün işlese, devlet baba garibanın babası olsa kim tutar bizi. Kazıklana kazıklana doğal gazımız (kazığımızda oldu) çok şükür.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.