- 3082 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZLEM ÖZDEMİR İLE SÖYLEŞİ
ÖZLEM ÖZDEMİR İLE SÖYLEŞİ
"Amaç Kendini Aşmak, Kendini Tanımak, Kendini Dinlemek, Sevmek..."
Kendinizden söz eder misiniz?
Özlem Özdemir, Malatya Hekimhan 30 Kasım 1980, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği.
Şiir yazmaya ne zaman başladınız? Şiirlerinizle ilgili olarak size yardımcı olanlar ya da ustanız oldu mu?
Lise birinci sınıfta… Süleyman Özerol, Metin Özer, Kazım Tatar…
Şiirlerinizde özellikle yer verdiğiniz konular nelerdir?
Aşk…
Takma ad ya da mahlas kullanıyor musunuz? Mahlası kim verdi?
Âşık Özlem’i, kendime vermiş olduğum bir mahlas. Hem sevdiklerimi çok özleyişimden, hem de ismimle uyuşuyor olmasından.
Şiirlerinizin ortaya çıkmasında-tanınmasında etkisi olanlar oldu mu? Yayınlandı ise ilk kez ne zaman ve nerede yayınlandı?
Süleyman Özerol… Süleyman Özerol tarafından kendi sitesinde şairler ve yazarlar kısmında…
Bağlama ya da başka bir saz çalıyor musunuz? Çalıyorsanız kimden ve ne zaman öğrendiniz?
Bağlama, babamdan ve Kazım Tatardan ve şu an Erdal Erzincan müzik merkezinden.
Radyo ve televizyon programlarına katıldınız mı? Katıldıysanız ilk kez nerede ve ne zaman katıldınız?
2007, Malatya’da Güneş TV. Daha öncesi de olabilir hatırlamıyorum.
Yaşayan halk ozanları ile ilişkileriniz nasıldır? İlişkim gönüldendir. Yakınım hepsine, hepsine aynı duygularla ve sevdalarla.
Başka illerde programlara, etkinliklere katıldınız mı?
Hayır.
Şiir yarışmalarında ya da başka yarışmalarda seçici kurulda yer aldınız mı?
Jüriliğim bu konuda hiç olmadı. Sadece İstanbul’da İstanbul tüm okulların bilgi yarışmasında jüri üyeliğim oldu.
Yarışmalara katıldınız mı? Katıldığınızda ödül kazandınız mı?
Hayır, hiç düşünmemiştim, fakat düşünüyorum.
Başka ilgi alanlarınız var mı?
Her şeye ilgim var ve öğrenme isteğim yaşam üzerine her şeye insanı ilgilendiren her şeye ilgim var. Bu baskın his peşimi bırakmadığı sürece öğrenciliğim bitmeyecek sanırım.
Türk Haberler’de köşe yazarlığım rica edildi Cemal Bilge tarafından. Yazmaya başladığımda şiirlerimi herkesle sevdalarımı herkesle paylaşmak istiyorum.
Basılmış kitabınız var mı?
Yok, fakat Süleyman Özerol’ca derleniyor, arşivleniyor, belki bir sürpriz olacak bilemiyorum.
Hakkınızda tez, araştırma, ödev gibi çalışmalar yapıldı mı? Yapıldı ise, herhangi bir basın-yayın organında yer aldı mı?
Süleyman Özerol’ca kaleme alınıyor. Belki bir gün ben de kendisini yazmaya başlayacağım...
Sanatınız ve çalışmalarınızla neyi amaçlıyorsunuz?
Bu başka bir şey, başka bir durum... Yakamı rahat bırakmayan, beni hep içine çeken bir durum içindeyim. Amaç ne? Amaç kendini aşmak, kendini tanımak, kendini dinlemek, sevmek… Paylaşmak. Gelişmek, geliştirmek.
Sanatınız ve çalışmalarınızla ilgili olarak ailenizin, yakın çevrenizin ve Malatya halkının ya da ülkemiz halkının bakış açılarını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Olumlu açıdan bakılıyor, güzel duygu ve düşüncelere sahip herkes.
Şiirlerinizden birkaç örnek verebilir misiniz?
Süleyman Özerol’da mevcut. Örneği kendisine bırakıyorum.
Halkımıza ve genç kuşaklara sanatınız ve çalışmalarınız hakkında neler söylemek istersiniz?
Yaşadığımız sürece şiirlerde geçen melodileştirilen enstrümanla icra edilen temalarda değişmeyecek. Bunları gönülden paylaşıyoruz zaten, bunlar bizlerin ortak tarafları köprülerimizi kuralım sonsuzluğa... Birlikte yaşıyoruz, birlikte paylaşıyoruz...
Süleyman ÖZEROL/23 Ocak 2009 Cuma [ /kalin
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.