- 697 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TOPAÇIN İYİ YÖNLERİ
Dün yazdığım yazıyı topaça okuyunca bir yandan gülse de, bir yandan sövüp sayarak ve hiç mi iyi yönüm yok diyerek iyi özelliklerini saymaya başladı.İnsanlara ve hayvanlara yardım etmemden,güzel sesimden niye bahsetmedin,dedi.Bir yandan da,yatağa uzanmış,günlük öğleden sonra uykusu için hazır konumdaydı.
Evet sesi güzeldir bizim topaçın ama sabah uyumak için ölürken;
’’Haydi kalk artık,etrafına bak artık.
Sabah oldu,güneş doğdu.Tembel Elif kalk artık.’’ diye şarkı söylerken değil...O zaman bu ses,benim en gıcık olduğum sestir.Bir de tüm neşesiyle güldüğünü düşünürseniz...
Hayvanları sever.Hatta dün akşam ben geç gelmiştim.Yemeklerini yemişlerdi.Baget pişirmiş ve yedikten sonra kemikleri çöpe atmamış.Benim sokak hayvanlarına gecenin saat kaçı olursa olsun vereceğimi bildiğinden...Arada nakaslığı üzerindeyse,ben de es kaza unuttuysam götürmeyi,o karnında mikrofon varmış şüphesi uyandıran sesiyle; ya götür bu kemikleri ya da çöpe aacağım diye tehdit etmekten de geri durmaz.
Diabeti olduğu için aç kalmaya dayanamaz.Dışarda falansa,geciken garsonları azarlar.O yüzden ’’ Garson Dövme Saati ’’ geldi deriz acıkınca.O zamanlar yanına yaklaşmamakta fayda vardır.
Dışarı çıkınca,küçük çocuklar gibi bir şeyler yemek ister.İyi de daha yeni yedik,ne çabuk acıktın dediğimizde ise bağırıp;ben şeker hastasıyım,insülin yapıyorum,zaten sabah çok az yedim.Hem ara öğün de yemedim.Benim mutlaka ara öğün yemem lazım,der.Bu mutlak bir kalıptır ve her zaman aramızda tekrarlanır.
Bağnaz değildir.Aydınlanmaya açıktır.Ama kör inadına esir düşer bazen.Bir de her gittiği yerde şarkı,ilahi okur.Küçükken öğretmeni gelip;harcamayın bu çocuğu,konservatuara gönderin,demiş ama anneannem ,kahpe olur diyerek engel olmuş.Eğer gidebilseydi konservatuara,eminim Muazzez Abacı’dan,Emel Sayın’dan çok daha başarılı olacaktı.
İşte böyle...Merhametli,sevecen ve iyi kalplidir.Çocuklarla iyi anlaşır.Her ne kadar yemeğe zamanında gelmedikleri için azarlasa da,başbaşa kaldıklarında iyi geçinirler.
Şimdilik bu kadar...Şu anda yemekteler...Geldiğinde okurum ve eğer yeterli bulmazsa,yeni siparişlerini de eklerim...;)