Nasihat
Neden olmasın ki?..
En kolayı da, insanın kendi kendiyle konuşması değil midir suslarını haykırmak istediği zamanlarda?..
Hem ne zararı olabilir ki insanın az da olsa içini dökmesinin; rahatlamasının?
Kalkıp kendime “Merhaba Saadet” desem mesela ve devamını getirsem…
Merhaba Saadet.
Seni anlıyorum. Hani haksız da değilsin düşünce ve öfkelenmelerinde ki, ölürken için her yanılgı ardından...
Suç sende be kızım!
İnsanoğlunu anlamakta zorlanıyorsun biliyorum. Ama bu ilk değil ki akıllım!
Sana kaç kere söyledim güvenme insanoğluna diye. Ah, elbette, sende insansın! Buna bir sözüm yok. Benim sözüm senin insanlığından anlamayan ve insanlığın hakkını veremeyenlere...
Hep iyi niyetin suiistimal edildi, biliyorum. Ve selamı bile boş yere vermeyenlerle kaçı kaç kez karışlaştın mesela. O ablayı hatırlasana… Hani şu telefonda konuşurken “Aman Allah’ım! Ne kadar da iyi bir insan” diye düşündüğün... Ya o yıllarca peşine takılıp duran bacın(!)...
Peki, sonra ne oldu?
Bir iki sohbet ve ardından yallah!
Artık ne öğrenmek istiyorduysa-istiyorlardıysa senden…
Hangisi mi?
Ah, evet, sende haklısın! O kadar çoktular-çoklar ki, sende haklısın unutmakta tabii. Ve üstelik bunları yapanlar da hep kadınlardı nedense değil mi?
Biliyorum şaşırdığını ve elbette böylesi insanların davranışlarına bir anlam vermekte zorlandığını. Ben de zorlandım sen gibi ama en azından “Bir daha mı? Tövbe!” diyebildim. Yani öyle sanıyorum…
Yani sen gibi değildim en azından!
Ya şu kimi beylere ne dersin?
Sormaya kalkma sakın “kim gibi mesela” diye!
Hay Allah’ım ya!
Halen “Hayır, yanlış anlıyorsun!” mu diyorsun bana?
Yapma gözünü seveyim!
Ya görmüyor musun milletin kendi kendine gelin-güvey olduğunu!..
Neee!
Olur canım! Aynen öyle…
Tabi tabi!
Sen zaten hep ablasın ve herkesin ablası…
Kör mü sen!
Görmüyor musun seni zan altında bıraktıklarını? Ve her sözün sonuna nokta koyar gibi koyduklarını; “Hey, bakın! Bu var ya bu…” der gibi dikkatleri senin üstüne çekmek istediklerini?
Niye mi?
Ya ben ne bileyim niye olduğunu! Böylesi insanlar da var işte! Ve sen hiç bilmezsin de onların bu gibi davranışları ne için sergilediklerini. Artık başkalarına nispet yapmak için mi ya da başka bir şey için mi, bilmem... Ama bilirim ki, böylesi insanların kendileriyle illa ki vardır bir sorunları…
Hayır hayır!
Bu gibi insanların meselesi kıskançlık değil. Tamam, belki erkekler de kıskançlık yaparlar ama kadınlar kadar değil. Bu başka bir şey… Belki de “meydan adam görsün” meselesi gibi bir şeydir bu…
Ya nasıl anlamıyorsun ki hâlâ!
E pes vallahi, pes!
Bak kızım!
Sana kaç kez söyledim her canım, dostum; ablam, kardeşim diyene inanma diye! Herkesi kendin gibi mi sanıyorsun? Yani şimdi genç falan olsaydın anlardım da, bu durumda anlayamıyorum seni! Yaş nerdeyse gelmiş elliye ve sen halen alamamışsın alman gereken dersleri hayattan. Yuh ki, yuh!..
Devranın ne devran olduğunu bilmiyorsun galiba. Ve sanırım sen taaa dünlerde kalmışsın. Çocuk kalmışsın. Yani taaa ananın zamanındaki konu komşuyu hatırlıyor, ona göre düşünüyorsun devranın eş-dostlarını... Yani sanıyorsun ki, herkes ananın canciğer dostları gibi…
Değiş artık kızım, değiş! Aç gözünü!
Ha, istersen de hepten gömül yalnızlığına; ama ayıl...
Kim niye selam verir ki insana?..
Önce bu devranda kimi dostların, arkadaşların bir Allah’ın selamını bile ne diye verdiğini, verebileceğini öğren! Ve bir tek selamla çıkarcılığa, art niyetlere nasıl adım atıldığını...
Öyle insanlık minsanlık da deme; yatma mütevazılık ayaklarına!
Buysa devran?..
Ki bu…
Sen de devrana göre davran; kır,kırılması gereken insanlar varsa etrafında!
Öyle kul hakkından korkarım falan da deme. Bak millete! Onlarda var mı ki kul hakkına dair en ufak bir korku? Ağzındaki lokmaya bile göz koyanlar var mesela; sırtına basa basa zirvelere çıkmak isteyenler...
Ve adını, adının yanına koyup da…
Var ki var!
Hayırdır!
Ne o öyle afra tafra; o bakışlar?..
Tamam, tamam! Susuyorum. Ama sen de çek artık o kızgın bakışlarını üstümden! Sanırsın ki ateş püskürecek üzerime, az daha söz etsem. Tövbe tövbe!
Haydi kıpırda biraz!
Git elini yüzünü yıka, kendine gel. Sonra da otur adam akıllı düşün, karar ver “Yarın bir başka insan olacağım” diye…
İyi insanlar mı?
Elbette vardır iyi insanlar da tabii. Onlara bir sözüm yok.
Ama mesele iyi ile kötüyü ayırt edebilmende; yüreğin acımasın diye…
Anlaştık mı?
S.Ün-19.03.2012
YORUMLAR
kaçıncı karar bu.
güzel yazıydı değerli yazar.
ellerinize sağlık.
tebrikler.
Saadet Ün
emeğe ve yazan yüreğe sağlık...
kaleminiz daim olur inşallah..
sevgilerimle..
Saadet Ün
Ve ekledim favori üye listemie sizi. Çünkü haberdar olmalıyım yazılarınızdan, okumalıyım sizi.
Ve zaman buldukça okumadığım yazılarınızda olacağım...
Çok teşekkür ediyorum ziyaretinize, yorumunuza.
Mutlu oldum...
Sevgilerimle.
SEVİLAY DİLBER
her kalemin kendine ait farklı güzelliği mutlaka vardır..
yinede çok teşekkür ederim..
çok mutlu ettiniz beni..
sevgilerimle..
Anlaşmadık, efendim; anlaşamadık :)
Ben saf olan yanıma tarafım şimdi, kendi adıma.
Çünkü biliyorum ki
onu susturduğum gün, sürüye dahil kuzulardan sayılıcağım.
Of, abla yanım!
Bırak; kuzu kuzu güdeleceğime
çıkayım dağlara, kurt yesin beni...
Kolaysa :(
Ezberletilmiş yılgılarımızı aşılama şu çocuğun tertemiz aklına.
Kervan onlarla yürüyecek yazar hanım,
unutma...
Sevgimlesin.
Saygım daima..
Okudum okuyalı, tarafsız kalayım şu kavgaya dedim
ama olmadı işte....
Aynur Baş tarafından 3/24/2012 10:29:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Saadet Ün
Aslında o çocuğun tertemiz aklını korumaya çalışıyorum ama...
Olmuyor işte!
Tarafsız kalın mıyor ki... Hele de isyanı en güzel biz biliyorsak.
Çok sevgimle ve teşekkürümle...
Aynur Baş
Ürkütenler kadar, biz cesaret verenler de konuşabildiğimizde
dengelenecek o dengesizlik...
Bazılarının, hak deyip hukuğa bağladıkları o günlük çıkarımları
hakkaniyeti sarsamaz ustam.
Henüz sarsamadı.
Samimi anlatım duru dil...
Derin sorgulardı okuduğum.
Güzel kalemine beğenim ve tebriklerimle yeniden....
Siz yine Merhaba Saadet demeye devam edin.
İçlerinde on kişi varsa bırakın biri anlasın. Nasihatin ne demek olduğunu; nasihat verdiğinize göre sanırım on kişinin içinde, bir kişinin dinlemesinin önemli olduğunu da biliyorsunuzdur.
O yüzden kızmayın.
Anlaştık mı ?
Saadet Ün
Ve tabii ki mesaj vermek...
Çok teşekkür ediyorum, sağ olun...
Sevgilerimle.
Saadet Ün
Ve elbette, vazgeçmeyeceğiz sevgiden, her şeye rağmen...
Çok teşekkür ediyorum, sağ olun.
Saygılarımla.
Tebrikler anlamlı yazıya yüreğinize sağlık olsun, yarama tuz bastı desem bu yazı insanlardan umudu keseli çok oldu artık uzak ,soğuk durmaya çalışıyorum maalesef:((
saygılarr...
Saadet Ün
Ve maalesef aldanır görünmek olsak da acıtıyor birçok şey içimizi...
Çok teşekkür ediyorum, sağ olun.
Sevgilerimle.
Kaleme aldığınız iç sesinizle sohbetinizi istemeden duydum :))
Kıymetli (dostum) diyerek sözlerime başlıyorum.Ben iç sesinizin söylediklerini çok fazla dikkate almamanızı tavsiye ederim.Sevgi,dostluk,kardeşlik v.s. gibi duygular güzeldir ve insanı motive eder.Zaman zaman dost bildiğimiz insanların bizi yanıltığı olmuşsada bu dostuğun ve sevginin kötülüğünden değil o insanların bu değerlerin farkında olmayışındandır.
Yani,siz dostluğa sevgiye kardeşliğe v.s. önem vermekle doğru olanı yapıyorsunuz,önemli olan
Dostluklardan v.s. gibi duygulardan beklentileri düşük tutmaktır.Her insan gibi,
Benimde dost bildiğim insanların ihanetine uğradığım olmuştur elbet ancak bilinmesi gereken önemli bir şey varki,insan sevgisiz ve ilgisiz sağlıklı ruh yapısına ulaşamaz,
Sevgi önemli bir güçtür sevgi sayesinde yaşamdaki sorunlar küçülür insanın gözünde,
Bu nedenle sizi doğru olanı yapıyorsunuz tebrik ederim.
Saygı sevgi selamlarımla,
İnşallah anlaşmışız dır can, bu alemde tek şaşıran sen değilsin bi kere, biri daha var burada tam karşında hemi de:( Biz kadınlar, birbirimize sımsıkı sarılıp koruyup kollayacağımıza neden birbirimizin kuyusunu kazarız anlamış değilim. Şıp diye sana yapışıp arkadaş olan, canım balım diyen, niye demiştir? Senden ne çıkarı vardır? Neden senin peşindedir? Bunları bilmezsin. Saf saf arkadaşım nidalarına inanırsın. Neden peşinden geldiklerini öğrendiğinde ise yıkılırsın. Sen zannedersin ki, dostluk için, arkadaşlık için peşindedirler. İnan çok azları arkadaş. Bunu öğrendim ama çok geç oldu.
İyi içini dökmüşsün saadet, bana da döktürme imkanı verdiğin için teşekkürler.
Sevgilerimle...
Saadet Ün
Ve demek bir ben değilmişim bu dertten muzdarip...
Teşekkür ediyorum canım, sağ ol.
Sevgilerimle...