- 1002 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Gün Düşüncesi
İnsan güzellik anlayışının düşüncesi besbelli ki kapsamlı bir konudur. Aklın erişkinliğinde başlayıp olgunluk evresini de içine alan sağlıklı saptamaları iyi irdelemek gerekiyor.
Yaşam özlemi adına dününü, yarınını ve içinde bulunulan zamanda insan istemleri çok kez içinden öne çıkarmayı ve öne çıkarırken bu labirentten mutlulukla çıkmak zorlaşıyor. Bu anlamda istem ve ihtiyaçlarımızın yaşam birlikteliğinde ki algılar ya her şeyi reddeden nihilist konumlara, ya/da küçük başarıları abartan hamasetlere götürür. Her iki durumda sağlıklı değildir. Bunun için kendimizi anladığımız kadar karşıdakini de anlama ve bunları aşma gayreti içinde olmalıyız…
Yaşanası yaşamda yaşadığımız mutluluklar mutsuzluklar ile içinde bulunduğumuz zamandaki taleplerimize göre yürüyüşlerimizin kendimiz adına devrimci bir gücü vardır. Bu güçle insan kalbi ne kadar yorulursa yorulsun aklı ne kadar karmaşık duygularla yüklü olursa olsun kendi sevda yolunu bulacak yeteneklerle doludur…
Her yüreğin kaybolmayan yürek yetenekleriyle mutluluklar yaşama gayreti ve istemi kendine yakışacaktır…
Bedri Demirpençe
YORUMLAR
Hayatı/yaşamı/sevdayı bir labirent haline getirmek bana göre insanın kendi elinde olan birşeydir..Nedenselliğe dayatılırsa zihin ve her yaşanan şeyin, her söylenen sözün bir nedeni var diye düşünürse ve kendi algısıyla yorumlarsa pekçok şeyi işte burada labirent oluşur ve çözülmesi oldukça zordur.. Labirentin içinden çıkma istemi de dediğiniz nihilist yaklaşıma yada abartılara neden olabilir kişi birlikte varolma mücadelesi veriyorsa eğer.. Tabiiki sağlıklı değildir buna karşıda zamanla tepkilimler oluşacak ve bu gerçek değil ama denilecek yeni labirentlerde yürünmeye çalışılacaktır.. buda mutsuzluğu beraberinde getirecektir.. Çok basittir aslında yaşam seviyorsanız ve sevildiğinize inanıyorsanız, yüreğinizin attığı yere ses olabiliyorsanız samimice nedenlerden arınarak bulursunuz mutluluğu yani kişinin elindedir.. Seviyorum seviliyorum mutluluğu bulamıyorum.. işte burada sevgi eksikliği vardır ve inanmama vardır sevmeye yada sevilmeye...ve önemliydi tesbitiniz kendi sevda yolunu bulacak güce sahiptir insan ancak severek sevilerek ve inanarak olan yürüyüşte bu gerçekleşecektir.. Anlamlı düşündüren güzel bir yazı okudum sayfanızdan .. teşekkür ederim.. saygılarımla...
Bedri Demirpençe
Zira yaşam adına tespitleriniz yerindelikli anlamlar ve anlatımlar içeriyor.
Sahifemdeki bu değerli yorumunuz için teşekkür ediyorum.
Saygılarımla.
Her yüreğin bir sevdası varıdr...Yeter ki doğrusunu va anlayanı olsun....
Yani yürek sesi neredeyse sevdası oradır...Gayretle kişi mutluluğu bulacaktır...
Ve o anahtar kişini elindedir tabik ki bu anahtarı düşürüp kaybetmezse...
Yine sayfanızda özel bir yazı okudum, kutluyorum ...
Sevgilerimle...
Bedri Demirpençe
Ne yerindelikli bir tespitte bulunmuşsunuz.
İnsanın yürek sesi neredeyse sevdasıda oradadır.
Yaşanılası yaşam her yüreğe istemince güzellikli bir yaşam getirsin dileğinize katılıyor ve değerli yorumunuz için teşekkür ediyorum.
Saygılarımla
Bedri Demirpençe
yorumunuzla anlam katmanız mutluluk verici...
Teşekkür ediyorum.
Saygılarımla