- 1289 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Otobiyoğrafik deneme
Türkiye’de yazar olmak.
Üstatlarımın beni yüreklendirmesi ve şiir alanında kendimi nasıl yetişmeliyim sorusuna ilk aldığım cevap. ’ Yazar olmak istiyorum’ kitabını öneri olarak okuyarak başladım. Sonra yazarlık kursundan aldığımız eğitimle devam eden sanatsal bir yol tercihimle bu camianın içindeyim. Hayatta insanın hatasıyla ve doğrularıyla kendini kabul etmesi olduğunu öğrendiğimden bu tarafa kendimle barıştım. Bu barışıklık konturollu olması kaydıyla.
Türkiye’de sanatçı (Yazar) olmak biraz dolambaçlı bir iş bunu çözdüğüm zaman dışlanan ilk insan olmayı göze aldım. Başta aileden başlayan bu halka zaman içinde genişleyerek açıldı. Yazarsan önce yerini belirleyeceksin ya sağdan ya soldan gideceksin ya cübbe yada mini etek tercih edeceksin. Bana verilen şıkların hiç birini kabul etmedim. Sizde bilirsiniz Türkiye’de insan olmakta zordur. Kabul görmezsiniz kendinizi bir yere ait hissetmek için illa bir ideolojiniz olmalı. Kendi ideolojinizi yaratmak sizin ne haddinize.
Benim için evrensellik, etik ahlak, dünya görüşü çok önemlidir. Fikirlerimin ve düşüncelerimin kabul görmesini istiyorsam bu tezi hiç bir şey değiştirmez.Ben buyum değişemem ve fikirlerimi zorbalıkla da dünyaya kabul ettiririm düşüncesindeki Esat Beşar gibi lider zihniyetler yok olmaya mahkumdurlar. Eserleri çağlar ötesine ulaştırmak hiç kolay bir şey değil. Bu meslekte yürekli olmanın ne kadar önemli olduğunu Mevlana’dan görüyoruz. Mevlana’nın mensur eserleri yıllar içinde nasıl değer zenginliğine kavuştuğunu zaman gösterdi.
Hayata ve bunca yazar olmanın zorluğuna rağmen eli kalem tutan tüm gönül dostlarına teşekkürlerimi arz ediyorum Dört yılda sanat adına çok değerli bilgiler öğrendim. Sanatı yaşayan ve yaşatan tüm gönül dostlarıma saygımla....
Önemli olan sanatı yüreklerde yaşatmak ve ona ayrı bir can ve ruh katan insan olmak çok güzel bir duygu herkese sonsuz saygımla