- 1487 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Atatürk’ün “Türkiye Cumhuriyet’i”
Osmanlı döneminde; son yıllarında, “lale devri” yaşanıyordu; ülkede fakirle zengin arasında çok fark vardı; öyleydi ki arada uçurumlar vardı.
Dönemin padişahları çevresinde, dalkavuklar; ülkeyi yöneten hükümet ekranında bir istikrarsızlık, yabancı hayranlığı; yabancılar ile hiç hoş olmayan anlaşmalar içine girmiş, adeta ülkeyi peşkeş; çekmişlerdi.
Bu istikrarsız çizgiler ve yanlış yönetim, dış siyasette yanlış yönlendirmeler sonucunda; ülke bir anda kendini savaş içinde gördü; Osmanlı devleti birinci dünya savaşına girmişti, hiç hazırlıklı olmayan Osmanlı, borç harçla, savaşa girdi, sonuçta; savaş batılıların istediği sonuçla sonuçlandı.
Osmanlı topraklarının; batılı ülkelerce işgali ülkede çaresizlik, ölüm sessizliği; bir matem havası tüm dünyayı sarstı.
Batılı ülkelerinin işgali ile ülke de ilk işleri; bölünme programları başladı..
Türk insanı çaresiz; ordu dağılmış; Osmanlı batılıların elinde; istedikleri gibi yönetiyorlardı. Sonuçtan onuru kırılan; Türk askeri ve Mehmetçik gizli toplantılar yapıyor kararlar alıyordu.
Önceleri bu alınan kararların hükümet üyelerine sızdığı fark edildi. Sonrasında ki toplantılarını daha sağlıklı gizli aldılar; sonuçta başarılı oldular. Mustafa Kemal Atatürk liderliğinde kurulan birlikler; inançla ülkeyi işgal eden düşmanın üzerine ve başarılı olarak gittiler, sonuçta Türkiye Cumhuriyet’ini kurdular. “Atatürk Cumhuriyet’i” bir Türk Mehmetçiğinin; Atatürk ve silah arkadaşları: Türkiye Cumhuriyet’i “ bir eserleridir.”
Atatürk’ün bu eserinin adı. “Atatürk”ün “İnkılabı” olmuştur.Türk askerinin görev gereği; Mehmetçiğinin ülkeyi zor; anlarda koruması ve dış güçlerin ele geçirmesini önleme ve ülkenin parçalanma tehlikelerinden koruma görevi verilmiştir. Hükümetler; istemelerse de yanlış bilgilendiriliyor; yanlış yönlendiriliyor. Türkiye Cumhuriyet’i tutkunu olarak; bu ülkede, 1960 – 1980 ihtilalından günümüze kadar yapılan askeri müdahaleleri yaşadığımı belirtmek istiyorum. Hatta ordu içinde Talat Aydemir’in ihtilal girişimini yaşadığımı çok iyi bildiğimi; ancak konuları, kısa çir çizgide anlamınıza kısadan hatırlatmak; anlatmak istiyorum. Lütfen geçen süreçleri doğru kanallardan izleyin.
Türk askeri: 1960 ihtilalını istemese de yapmak zorunda kaldı; haklıydılar ve yapıldı. Yıllarca ihtilalı bu ülke insanı Türk ordusunu sürekli ayakta alkışladı, nedenleri çok uzun ve tartışmalar sürüp gidiyor.
Gerçek şu ki ülke bölge itibarıyla sıkıntılı virajdaydı! Günümüzde de devam edilmesini; ben şahsen bu alkışların devamını diliyorum. Menderes ve Bakanlarının asılması yanlıştı; olabilirliği; hükümetin icraatlarda da yapılan yanlışları vardı! Ancak ülkenin bütünlüğü; tehlikeli bir durum içine girilmesinin önlenmesi; Türkiye Cumhuriyet’in de devamlığı önemlidir.
Türk halkı: Şerefli Türk askeri, Mehmetçiğine her zaman güven duymalı ve destek vermelidir. Ülkenin zor zamanlarında Mehmetçiğe teslim edilmesini alkışlamalıdır. Aksi halde bu ülkede daha birçok “Abdullah Öcalan” gibi“ve benzerleri, dış işbirlikçilerin bu ülkeyi bölme; çabalarını görür ve şahit oluruz.
YORUMLAR
kutlarim sizi, cumhuriyetimizi pek de iyi yønetildigi søylenemezsede ilelebet payidar kalacaktir...bazi seyler kamu oyundan gizlensede ayyuka cikiyor, øzellikle cikarilan kanunlara cok dikkat etmeli...dis mihraklar bizlerin cikaracagi kanunlardan parmagini cekmeli...saygilar gønderiyorum
Cumhuriyet kimsenin malı değildir...tekelinde olamaz...3000 yıllık Türk tarihi en berbat yönetilen son yüzyılımızla sınırlandırılamaz...şahıslar gelir geçer...sen Ülken için bir dikili ağaç bıraktın mı ona bakacaksın...hamaset sahte kemalizim devri kapandı ....son dinazorlarda sürüngenlere evridi...
Numan DİNGİL (Gazeteci)
Numan DİNGİL (Gazeteci)
Verdiğiniz tarihi bilgi ve saptamalara teşekkür ederim değerli yazarım...
Selam ve saygılarımla...
Numan DİNGİL (Gazeteci)
Numan DİNGİL (Gazeteci)
Numan DİNGİL (Gazeteci)
Çok güzel bir yazı... İçinde tarihî bilgiler ve gerçekler var...
Kaleminiz dâim olsun demiyorum; zaten bir gazeteci olan sizin kalemi dâim...
Yürekten kutluyorum efendim...