- 3444 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Karganın Duası
Bir güz günü çoban kepeneğinde bile üşürken koyunları gözetleyen leş karkasına takılmış gözleri. O anda karga koyunlara bakarak kanatlarını açmış, söylemiş duasını;
-Ey Yüce Mevla’m; kar yağsa dize kadar, koyun ölse yüz kadar, biz yesek bahara kadar!…
Çoban karganın dilinden anlamış, karganın dalgınlığından faydalanarak üstüne atlayıp yakalamış. Tutmuş boynundan bütün tüylerini yolmuş sonra yere atıvermiş. Karga üşümekten başlamış titremeye. Bu defa çoban karganın gözlerine bakarak ellerini açmış semaya;
-Ey Yüce Mevla’m; havayı hoş eyle ne olur, gör şu dili söylemez garip kuşların halini!..
( Sevgili dostlar! Yeri zamanı geldikçe babamdan hep dinlerim bu hikâyeyi. O bir yerde okumuş mudur bilmem. Sizlerle paylaşmak istedim zira güzel dersler içeriyor. Bizim dileklerimiz başkaları için beddua olmasın dileklerimle selamlar, sevgiler hepinize…16.03.2012-Ahmet BOZTAŞ)
YORUMLAR
Konu üzerinde günlerce düşünülmesi gerekli... inceden- inceye ve kılıç keskinliğinde mîzah.
Düşünmez miyim sanırsın?... daha bugün: arabasını bile- bile kapımın önündeki merdivene 20-30 santim kala parkeden sözde komşum... Mazlumun bedduasının ne olduğunu hem gördüm hem de korktum; Allah'ın yüce Azâmetinden... açıklayıp söylemenin bile külliyyen günâh olduğuna bütün kanaatimle inandım; bunu, işte bu yazınız, tas- tamam açıklıyor...
Anamın bugün ölüm yıldönümü günü... kendisine kem söz söyleyene susar; sabrının taştığı yerde, şöyle cevap verirdi: "Ağzından çıksın da girsin koynuna!"
Bilgimi, günlük değil; saatlik de olsa tâzelettin... uykuya dönerken, tövbe- istiğfar etmek gibi.
Sağlıkla kal Ustam...
Selâm ederim.
kadiryeter Kadir Yeter.
15 OCAK 2013- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=95008
yaban böceği
yaban böceği
Dua gibi ulvi bir şeyi böyle sufli bir amaç için kullanırsa olacağı budur, tüyleri yolunur. Güzel bir hikayeydi Wesselam :)
yaban böceği
yaban böceği
Büyüklerimizin engin tecrübelerinden zaman zaman da olsa yararlanıyoruz onlar bizim için birer tarihtir..Tarihsel determenizmde (Geçmişini bilmeyen geleceğini bilemez,Tarih geleceğe bir ışıktır)
İyi ki dinlemişsiniz vede bizlerle paylaştınız Babanızdan aldığınız duyumları.Saygılar selamlar Ahmet hoca
yaban böceği
NAZMİ ŞENUSTA
öncelikle amin diyeyim
nasihatlarla örülüydü yazınız
kutlarım hocam
saygılarımla
yaban böceği
tebessüm ile karganin duasini okudum , fakat cok alacak vardi kisa øyküde, tabi birde cobanin iyi niyetle ettigi duaydi dikkati ceken...saygilar iyi geceler üstad...
yaban böceği
Kendim için birşey istiyorsam gibiydi,karganın yüzü gözü hörmetine.Tebrik ederim saygılarımla.