- 894 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Düşüngeç - "Sukut gümüş ise söz altındır."
“Söz gümüş ise sukut altındır.” Bu sözü biraz derinlemesine düşünüp, günümüze göre değerlendirecek olursak aslında, tam da iktidar sahibi olanların istediği bir olgu demek sanırım yanlış olmaz. Susmanın asırlardır bu şekilde bizlere anlatılmasındaki asıl neden mutlaka ki farklıydı, fakat günümüzde bu durum biraz daha farklı hale geldi. Bunu biraz daha açacak olursak eğer, şunu daha iyi anlarız sanırım. Baskıcı toplumlarda, daha doğrusu bir baskının olduğu toplumlarda konuşmak tehlikelidir. Düşüncelerini bir başkalarına iletmek ve bu iletişimin artmasıyla oluşacak hareket baskıyı yapanlar için en büyük tehlikedir. O nedenledir ki, düşüncelerini sözle, şiirle, resimle veya yazıyla bile ifade edenler süründürülmek için her yola başvuruluyor. Kısacası konuşanlar konuşmayanlara göre tehlikede olmaktan kaçamaz durumdadırlar. Bir de şu açıdan bakacak olursak, bir düşünün önce, hemen herkesin bileceği, hatırlayacağı ve gerçekten de öyle diyeceği şey, anneler çocuklarına daha küçücük yaşlarında düşüncelerini, bildiklerini başkalarının yanında söylememesi için sürekli nasihat verirler. Bu hemen her ailede rastlanan bir durumdur ve çocuklara bir öğüttür. Daha çocukken susması gerektiği öğretilen ve ileride konuşmaları gerekirken susan bir toplum nasıl ortaya çıkar sanırım daha açık anlatılamaz diye düşünüyorum. “Sukut gümüş ise söz altındır.” mı olmalıydı aslında….
Not : "Lütfen bunları düşünmeden geçmeyiniz..."
Serdar Coşkun ... 02.03.2012
YORUMLAR
Sakin sular derindirler denir Almanlar tarafından da derin olmaları ne işe yaramaktadır üzerinde düşünmek gerekir.Derin olduğunu ifade edemeyen, durgun suların sadece düşünememekten ileri geldigini düşünen insanlar cevrede varken.Birey olarak insana verilen önem ve deger aileden başlar.Bastırılmış karakterlerin ceremesini de toplum çeker.Konuşulamayan her şey iç benlikte sıkıntı yaratır, susturulmakta.
Sevmem Alman ırkını belki de bu yüzden hep onların saplantılı ve tuhaf yasam anlayışlarını ve atasözlerini desteklemem, karşı görüşünü savunurum.
Çok önemli bır konuya değinmissiniz kutlarım başarılı yorumunuzu.
Saygılarımla
GC7
StilleWasser
Gülaz
Ben tamamen görüşlerinize katılıyorum ancak durgunluk bana göre değil.Durgun olmayı da sizin ifade ettiginiz gibi algılıyorum zaten ama bu gelişmiş toplumlar icin uygun olan bır ifade.Turkiye de durgun iseniz bunu derin düşuncelerdesiniz diye algılayacak bır tek insan görmedim iş çevremde.Ama isten atıldıklarını çok gördüm değerli insanların.
Saygılarımla
GC7