- 1125 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
EĞİTİM
Eğitim...Ulu Önder Atatürk demiştir ki"Eğitimdir ki bir ulusu ya özgür,bağımsız,şanlı,yüce bir toplum halinde yaşatır veya bir ulusu esirliğe ve sefalete terk eder "
Çocuklarımız,eğitim adına ciddi sorunlar yaşamaktadır.Belki iyi niyetli ama yanlış adımlar atılıyor ve çocuklarımızın cevheri sökülüyor,kendilerini ifade edemiyorlar.Nerde hata yapıyoruz?
Niye hep bir şeyler eksik kalıyor?...Çocukların seslerini kıstık,onları derse motive edemiyoruz.Not almak için çalışıyorlar,öğrenmek için değil.Şu konu yaşantımın bir zaman diliminde karşıma çıkabilir ,öğrenmem lazım neden diyemiyorlar?
Neden biliyor musunuz?beyine bilgileri yükleme yarışına girdik...Akıl yürütme,anlama,imkanlar sunma,alternatifleri araştırma,sorular sorma...bunları onlara sunma zamanımız yok,onların da yok.
Gerçek eğitim,ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE BEDENSEL alanlardaki eğitimdir,üç unsur da eksik olmaması gerekir,sağlıklı söz hakkı alabilen bir genç olarak yetişmesi için bunları vermemiz lazım.Sistematik ve programlı ve hazmederek eğitim...
Ama ülkemizde öğrenci sayıları kırk öğrenciye bir derslik düşecek şekilde hesaplanıyor,nüfus hızla artıyor ve derslikler yetersiz kalıyor,tabii ki öğretmenler de yetersiz kalıyor.Aslında sözleşmeli öğretmenler uygulaması belirli standartlara bağlanarak,emekliler ya da üniversite mezunu kişilerden öğretmen olarak yararlanılsa...Öğrencilerin boş durmamasına adına harika bir yöntem.
Bunların dışında kuşkusuz en önemli eğitim, DİSİPLİN ve DENETİMi sağlayan aile.Çocuklarımızı denetleyeceğiz,asla bırakmayacağız.Biliyor musunuz Rus üniversiteli bir misafirim vardı."Annem,benim okul çıkışımda bazı zamanlar bekler ve okula gitmediğim günlerimi öğrenir"dedi.Öğrenci kaç yaşında olursa olsun,ailesinden ve öğretmeninden sorumludur ama bu sorumluluğu aile çok küçük yaşlarda verecek.Neden-Sonuç ilişkisini öğretecek çocuklarına ve çocuklar örnekler vererek özgüvenlerini geliştirebilsin.
Bir de hayatın bazı trajik akışına karşı,sorgulama gücünü geliştiren felsefeyle donatabilsek ve tabii ki dini inanç...
O kadar çok görev düşüyor ki aileye ve tabii ki öğretmenlere...Öğretmenler o hamuru yoğuruyor ,eğitimi katarak...Ahlak değerleri çok önemli.Çocukların kötü hisleri kontrol etmek ve iyi hislerini geliştirmek lazım.
Dersler...TÜRKÇE... güzel bir cümle okudum ki aslı budur.TÜRKÇE düşüncemizin adı,varlığımızın mayası ve birliğimizin çimentosudur.
ve tabii ki diğer dersler..sistem öğrenciye güzel bir hak vermiş Lise iki de alan seçme...bu alanı seçmeyi çocuklara bırakmalı aileler karışmamalı.İşte burda söz hakları tamamen onların olmalı,branşını kendi seçmeli.Hayat onların...Ve ilk öğretim ve orta öğrenimdeki bütün sorunlar üniversite sınavlarına taşınıyor.Sorumlu sadece öğrenci mi?Tabi ki hayır diyeceğim de cevabı net değil.Ciddi bir şekilde eğitim ve öğretim sorunu var ama inanın sistematik,programlı ve titiz bir çalışma sonucu,öğretmen, veli ve öğrenci iş birliği ile el ele MUTLU ve BAŞARILI bir öğrenci yetişebilir yeterki aile doğru değerleri bilecek ve çocuğuna verebilecek.
Çocuklarımızı her zaman takip edelim,büyüdükçe istemezler ama gizli gizli de olsa gözlerimizi ayırmayalım.Sağlıklı,üretken,ahlaklı bir yetişkin olmasını sağlayalım..,ELELE...
Nihal Mirdoğan
YORUMLAR
Gerçek eğitim,ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE BEDENSEL alanlardaki eğitimdir.
Ne kadar da doğru söylemişsiniz,ne zaman ki bu üçü denge haline getirilirse işte o zaman güzel bir eğitim-öğretim çıkar ortaya...
İşin açıkcası ben atlattım fakat şu anda ÖSS veya OKS'ye hazırlanan öğrencilere çok üzülüyorum... Hiçbir şeyin farkında olmadan verilen komutları uyguluyorlar...
Güzel ve anlamlı bir yazıydı,ellerinize sağlık...
Ülkemizde maalesef eğitimin çivisi çıkmış durumda.
Aslında çivisi çıkmayan bir şey de kalmadıya neyse....
Eğitim ailede, öğretim okulda olur.
Ailelere bakınca durum facia bence.
Öğretmen alfabeyi öğretir kitap okutur ama eğitim ailede başlar ve hayat eğitir insanı.
Saygı ve selamlarımlsa
Eğitim ve sağlık ; tüm halklar için en önemli, iki unsur.Bizim de kanayan iki yaramız.Her ikisi de tamamen tüccarların eline geçmiş.Gelir adaletsizliği de meydanda olduğuna göre,parası olmayana ne kadar sağlık hizmeti ve nasıl bir eğitim verilebilir.Sizin de değindiğiniz gibi durum ortada ve maalesef içler acısi.Günden güne de bozuluyor ve düzelme şansı da görünmüyor.Bu önemli konuya değindiğiniz için teşekkürler.