- 1097 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GENÇLİK VE ONA MÂL EDİLMİŞ BİR HAYALE DAİR...
Bir hayalim var;
Bütün vatandaşlarımızın, ayyıldızlı bayrağın altında şerefle yaşadığı bir Türkiye hayal ediyoruz…
Bir hayalim var; Başını örtenle, açanın aynı üniversitede yasaksız, kavgasız, kardeşçe yaşadığı bir ülke hayal ediyoruz…
Bir hayalim var; Kürt-Türkmen, Alevi-Sünni ayrımı olmadan, zengin fakir ayrıcalığı görülmeden imtiyazsız, sınıfsız, kaynaşmış bir Türkiye istiyoruz…
Kısacası; Adriyatik’ten, Çin seddi’ne kadar kaynaşmış, güçlü bir Türk dünyası hayal ediyoruz. Büyük bir Türkiye hayal ediyor….
Muhsin YAZICIOĞLU
İşte bizler bu hayalin içinde büyük bir Türkiye’yiz.
Bu hayal öyle bir hayal ki, geçmişten geleceğe ışık tutan, İslam’la kaynaşmış, insanlıkla bütünleşmiş, ilelebet özgür ve güven içinde yaşayan bir nesil hayal ediyoruz.
Dedik ki bizim birlikte bir hayalimiz var,bizler bu hayalimize ulaşma yolunda kazanmamız gereken en önemli değerlerden bir tanesi hiç şüphesiz ki gençliktir.
Zaten bir toplumun yapısını ele aldığımızda da, göze ilk çarpan şeylerden bi tanesi gençlik olacaktır.
Gençlik bizim gelecek nesillerimizin vaadidir.Milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy’unda dediği üzere; ‘’Asım’ın nesli...diyordum ya...nesilmiş gerçek,İşte çiğnetmedi nâmusunu, çiğnetmiyecek. ‘’
Gençlik dedik, ama nasıl bir gençlik; çağdaş, demokrat, milli ve manevi değerlerine bağlı, alperenlik dehasının yolunu aydınlattığı, kapitalizm ve emperyalizme karşı her platformda mücadelesini sürdürebilen bil hassa; şehit liderimiz Muhsin yazıcıoğlu’nun da dediği üzere ‘’kendini ruhuna ruhunu da Hakka teslim etmiş bir alperen nesil istiyorum’’ bu sözündende anlaşıldığı üzere kendisinin ve bu milletin ihtiyaç duyduğu gençlik modelini açık bi şekilde ifade etmiştir.
Eğer ki bizler kendimizi alplik ve erenliğin gerektirdiği üzere şartlandırırsak eminim ki o hayalimizde canlandırdığımız birlik dünyasına ulaşma yolunda bir adım daha atmış olacağız.
Bilindiği üzere bizler,21.yüzyıl toplumunda yaşıyoruz,ve bir fikri bir ideolojiyi savunuyoruz.
Eğer ki bu topluma kendi fikirlerimize adapte etmek istiyorsak;
Öncelikle gereksinim duyacağımız en büyük etmenlerden bir tanesi,bu topluma hayırlı bilgili,çağdaş ve işlevsel nesiller yetiştirmek olacaktır.
Gençlik modelimizdeki bir diğer önem arz eden faktör ise, kendini Avrupa toplumlarından soyutlamış, İslam’i değerlerine bağlı kalarak,çağa ayak uyduran yani’’bir elinde bilgisayar bir elinde kuran olan bir gençlik’’ hayal ediyoruz.
Rabbim bu toplumun gençlerini ve bütün bireylerini kendisinin yolundan yürüyen kullarından eylesin inşlh..
Selam ve dua ile kalınız..
Hannan UĞURLU(ABDÜL)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.