İNSANLIK SUÇUMU,İNSAN OLMAK SUÇUMU?
İnsanlığın var oluşundan bu güne KADAR gerek ferdi gerekse toplu olarak isnan kıyımı yaşanmıştır.Bu kıyımlar bir gurubun diğer bir guruba,bir insanın diğer bir insana üstünlüğünü kabul ettirme,egemenliğini kurma ve kabul ettirme gibi algılanmış ve öyle kabul görmüştür.
Osmanlıdan günümüze kadar belirli bir kesimin,bu ülkenin gerçek sahibi olan alevi toplumuna çok büyük acılar yaşatmıştır.Pirsultan’dan en son Sivas kıyımına kadar hep öldürülen,sürülen,yakılan alevi toplumu olmuştur. Çorum,Kahramanmaraş ve daha nice olaylar yaşanmış ve Türkiye bu suçlara insanlık suçu ismini koyamamıştır.Hep münferit olaylar diye bakmıştır.Anneler,bacılar,kızlar,gençler,yaşlılar acımasızca kurşunlanmış,anne karnındaki bebeklere bile acımadan kurşun sıkılmış,insanlar otellerde diri diri yakılmış ve bu ülke bu suça ve suçlulara seyirci kalabilmiştir.Alevi toplumu bu kadar kıyıma uğramasına rağmen asla isyan etmemiş,kırıp dökmemiş ve sadece hukuka ve yargıya sığınmıştır.Daha Sivas’ın üzerindeki o kara bulutlar dağılmadan, Türkiye yargısı o bulutları dahada koyulaştırmış ve Türkiye üzerine çökertmiştir.Bu kara bir leke olarak Hukuk tarihine yazılmıştır.İlerde Yargıtayın bu kararı kaldırma olasılığı olsa bile, verilmiş bulunan karar asla bu acı gerçeği değiştirmeyecektir.
Bu kararın arkasında kimler var,kimler bunun insanlık suçu olarak kabul edilmesinden korkup çekiniyor acaba? Hala o sanıkların yargılanması esnasında avukatlığını yapan insanlar şu anda akp hükümetinin içinde önemli görevlerde ve mecliste milletvekili,hangi yargıca göz dağı verdiler dersiniz.Evet Sivas olayı bir insanlık suçudur.Güpe gündüz koca bir şehrin ortasında içi insanla dolu otel ateşe veriliyor,çevresindeki insanlar yamyamlar gibi dans edip sevinç çığlıkları atıyor,devlet yok,yetkili yok, insanlar ölüyor hemde yanarak ve dumandan boğularak,
Şimdi söyleyin sayın yargıçlarım; bana,bize ve insanlığa şu insanlık suçunun kapsamını ve kriterlerini açıklarmısınız.Verdiğiniz bu karar ülkemin,ülkem insanlarının anlında kara bir leke olarak hep kalacak ve bunu asla çocuklarımıza açıklayamayacağız,sizler bile.
Yıllarımı hukukun içinde bitirdim,bazan isyan ettim,bazan yerine gelen kararla sevindim, ama şu son yıllardaki hukukun içine düştüğü aczi asla ve asla hiç böyle görmediğim gibi böyle olmasını da asla tasvip etmiyorum.
En zor şey İNSAN OLMAKTIR,İNSAN OLABİLMEKTİR,onun için insana dair olan her şeyin değerini bilmek ve onu onurluca yaşamaktır.13/03/2012
V.A. Çamlıgil
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.