Üstad Kadir Mısıroğlu Ünlemlikleri-1
Üstad Kadir Mısıroğlu’ nun sohbetlerinden vurucu sözlerden bazı alıntılardır:
-"...Osmanlı’ da hamal bile başı açık değildir. Sen sadrazamı padişahın karşısına başı açık çıkarıyorsun! Bu cahillikten midir, asla! Bunu bilmeyen bir gavur bile olmaz!"
-"Devlette bir memur, sakalsız...hayal bile edilemez!(Hayretle)Sadrazam sakalsız!"
-"...İbrahim Paşa su yolu gibi girip çıkıyor. Hareme erkek sinek bile giremez!"
-"Sokullu Hürrem Sultanı görmemiştir, İbrahim Paşa Hürrem Sultanı görmemiştir. Bunların hepsi yalan. Harem Ağası görmez Sultanı yahu harem ağası!"
(Muhteşem Yüzyıl Dizisini eleştirirken)
-"...Dünyaya hakikate mecnup bir gözle bakmıyorlar, dünyaya şartlanmış olarak bakıyorlar! Mustafa Kemal deseydi ki nehirler denize akmıyor, dağlara doğru akıyor denizden; bu kafa isabet buyurdunuz Paşam derdi!"
-"...Adam bana ismini vermeden hücum ediyor.Neyi yanlış yazdım bunu söylesene müslüman!Yahu İsmet Paşa Tuna nehrindeki Adakale’ yi dava ediyor da 800 metre Muğla’ nın önündeki İhsanköy’ ü dava etmiyor yahu! Batı Trakyayı Yunandan alıp Bulgara vermeye uğraşıyor! Yahu zabıtlar ortada be!..." (Kendine takılan lakaplara Lozandan cevap verirken)
-"...Yahu Menemen’ deki olayla Erzurum’ daki hocanın ne alakası var! Yazık değil mi bu millete, tarih bunun hesabını sormaz mı?"
(İstiklal Mahkemelerini eleştirirken)
Oktay Yılmaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.