- 678 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
AŞAĞIDAKİ ŞIKLARDAN HANGİSİDİR?
Sınavlar, günlük yaşamımızda kaçınılmaz bir hal aldı. İlköğretimden liseye, oradan üniversiteye, Kamu Personel Seçme Sınavı ve Ales sınavı derken hep sınav hep sınav…
Derya Hanım Efendi, bu sınavların başlangıcı olan sınavlardan başlar. Sınavın bütün basamaklarını tek tek geçer. Üniversiteyi de çok iyi bir dereceyle bitirir.
Öğretmenlik için Kamu Personel Seçeme Sınavına çalışır. Sabah, akşam bu sınava hazırlanır. Bütün çalışmalarına rağmen bir de kazanamazsa…
Yine bir gün akşama kadar harıl harı çalışır. Dinlenmek için yatağına şöyle bir uzanır. O sırada yatsı ezanı okunmaya başlamıştır.
Derya Hanım birden “Aziz Allah” diyeceği yerde:
“Aşağıdaki şıklardan hangisi” der.
Derya Hanım, sonra kendine gelir ve aşağıdaki şıklardan hangisi sözcüğünden sonra: “Aziz Allah” der. Namazını kılar ve yine çalışmaya başlar, yorgun argın yatağına yığılır. “Eüzübillâhimineşşeydânirracîm” diyeceği yerde yine kızcağız:
“Aşağıdaki şıklardan hangisi?” diye söylemesin mi?
Sonra kendi kendine:
“Kendine gel ey Derya!” der ve “Eüzü Besmele” çekerek yorgun argın çok derin bir uykuya dalar ve uyur da uyur…
15.01.2012
Çekerek
YORUMLAR
Geçen gün sınav vardı mülakat, adını boşverdim.. Üç katı kız gelmiş ortalarda dolanıyorum. Benim sarışın cici kızıma akşam üstü sıra geldi. Yok böyle şey. Hiç yapmam yapamam denen meslekler için millet bir birini yiyor.. Demek arslanın ağzında değil ekmek artık, midesinde...Saygıyla güzel bir konuydu.