- 1423 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
AÇAN DA BİZ KAPAYAN DA !
Çıplaktı ilk insanlar, atalarımız. Önceleri yapraklar, ağaç dalları, hayvan derileri olmuş örtüleri.
Gün gelmiş kapanmışlar, kapanmışlar. İlk amaç ısınmak ve korunmakmış.
Günümüzde çok değişmiş amaçlar. Özgürlük olmuş bazıları için açılmanın sebebi. Din olmuş, mahremiyet olmuş, günah korkusu olmuş kapanma nedeni.
Kimlerdi kız çocuğu sahibi oldukları için utananlar ve onları diri diri toprağa gömenler ?
Hangi anne kendi iradesiyle utandı kızından ? Hangi annenin yüreği kanamadı diri diri gömülen kız bebeğinin ardından ?
Yeryüzünü yaratan biz değiliz belki ama hükmeden biziz ! Biz kim miyiz ?
Kim olacak ; erkekleriz biz !
Erk sahibi, güç sahibi, yöneten, karar veren, hükmeden biziz !
Gözlerimizin zevki deyip, açılmalarını arzu eden de biz, başkaları bakmasın diye kara çarşafların, duvarların ardına gizleyen de biziz kadınları !
Meta olarak görüp, ekmek reklâmlarında bile esmerliğini, sarışınlığını konu eden biziz !
Bize ait olan örtünmeli, bir adım ardımızdan yürümeli, fazla konuşmamalı, her işe karışmamalı.
Bize ait olmayanlar özgürce giyinmeli. Vücudunun her tarafını sergilemeli. En mini etekleri, bikini ve mayoları giymeli, dans etmeli,karşımızda, yanımızda olmalı.
El değmemişini isteriz evlenmek için. Hatta göz bile değmemişse daha makbûl.
Gönül eğlendirmekse amacımız ; her şey mübahtır. Özgürlük onların da hakkıdır. Öpüşmekten, sevişmekten bile çekinmemeliler.
İşimize geldiğinde muhafazakâr, dilediğimiz zaman da çağdaş oluveririz.
Biz erkeğiz dostlar. Kadınlara, kızlara hükmeden biziz. Onları açan da biz, kapayan da, meta olarak kullanan da.
Kapanmalarının dinimizin emri olduğunu söyler dururuz ama erkeklerle ilgili sadece çok eşliliğin lüzumundan söz eder/ettiririz.
Bizim saçımız, sakalımız, giyimimiz hiç onların baş örtüsü kadar gündeme geldi mi ?
Değişmedi, değişemez de. Dilediğiniz kadar feminist olun. Kadın hakları, eşitlik şarkıları falan söyleyin durun.
Size hükmetmeye devam edeceğiz. Biz istediğimiz zaman özgür, çağdaş, istediğimiz zaman da muhafazakâr / kapalı olacaksınız.
Biz erkeğiz. Güç bizde. Erk sahibi ve hükmeden biziz.
Siz inanmaya devam edin. Vücudunu rahatça sergileyenler özgürlüğe, çağdaşlığa , örtünenler dinin emri olduğuna, yasağa, günaha inanmaya devam edin.
Özgürsünüz, çağdaşsınız ; en kısa etekleri, en dekolte elbiseleri, bikini ve mayoları giyenler.
En dindar sizsiniz, cennetliksiniz ; saçlarının kılını dahi göstermeyen, yaz sıcaklarında bile tepeden tırnağa örtünenler.
Uyanmak yok , aynen devam. Dünyanın tadı böyle çıkıyor , tabii biz erkekler için.
Bütün gün sokalarda, sahillerde, hatta gerektiğinde barda, pavyonda dilediğimiz göz banyolarını, zinaları yapıp, eve döndüğümüzde gözleri bizden başkasını görmeyen kadınlarımızı görmenin zevki bambaşka oluyor.
Eee kıskanmayın bayanlar ; erkeğiz biz...
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Usta ağzınızdan bal damlıyor desem mübalağa yapmış olmam.Yazıklar olsun, yazıklar...Çok haklsınız
Fikret TEZEL
Erkekliğini zulüme araç edenler çaresiz kadınları ezmeye devam edecektir. Lütfen kızları nızı okutun. Mesleği olana dili kısa oluyor bu tür egemen geçinen erkeklerin,.Taviz vermeyin, yumurtalarınızı sakın tek sepete koymayın, yoksa kadını çoğu eziyor..Atalarımız ne demiş (Elin ekmeği kanla katranla yenir, yiyebilene aşkolsun) Bu zihniyette erkekler var, iyi vicdanlı olanlarının yanında. Kimseye muhtaç olmamalı aslında....
Fikret TEZEL
tfen.
İnsanlara çocukluklarından başlayarak yapılan yüzlerce telkin var. Çoğu din dışı olan bu telkinler, ailede başlayıp yaşam boyu devam ediyor. Diğer yandan, dine karşı olumsuz eleştirilerde bulunanların malzemeleri, Müslümanlık adı altında yaşanan, ancak içine hurafelerin, adet ve geleneklerin katıldığı, dinin özünden uzak olan anlayışlar. Yani bağnaz sistem. Gerçek Müslümanlık, hedef alınan bağnaz din anlayışına tamamen zıttır. Bu yüzden eleştirilen, gerçek İslam değil hurafe dinidir.
Dinin özü güzel ahlaktır. Bu ahlak gerçek anlamda yaşandığında bireyler arasındaki ayrım ortadan kalkar. Kadın, erkek, zengin, yoksul olmanın bir önemi olmaz. Allah, kadın ve erkek için farklı mümin karakteri çizmiyor. Mümin erkek ve mümin kadınların birbirlerinin dostu ve yardımcısı olduğunu bildiriyor. Kur'an'ın, hep kadını savunan bir üslubu vardır. Allah hep kadının korunması yönünde hüküm koyar. Bağnazlığın sistemi erkeği korumaya, kadını da koruma adı altında ezmeye yöneliktir.
Çözüm ise yıllardır hep yanlış fikir, görüş ve kavramlarda aranıyor. Çözüm, toplumda yaşanan diğer tüm sorunların çözümünde olduğu gibi Kur'an ahlakının gerçek anlamda yaşanmasındadır. Ve yaşanacaktır inşaALLAH...
Fikret TEZEL
Fikret TEZEL
valla çok haklısınız bende bunun için heyt ulan diye bir günnlüğüne erkekolduğum yazıyı yazdım siz erkekler dünya sizin siz isterseniz döndürürsünüz ister durdurursunuz kadınlara bu yazı öze eleştirimidir yoksa öğünmemi :)
güzel ve biz baanlariçin malesef diyeceğimizbir yazı
Fikret TEZEL
Düşüncelerinize katılıyorum.Bugün face de bir yazı okudum,kahroldum."Kadın erkeğinin aynası oluyormuş"nereye çekersen çek bu lafı,ben kadınım.anneyim.teyzeyim,halayım,evladım,eşim..bunların hepsinden önemli olanı da ben insanım.Bu konuda çok doluyum,zekamın ve aklımın normalin üstünde olduğu belgeli.Söz gümüşse sukut altındır diyorum ve saygılar sunuyorum.
Fikret TEZEL
Yetişemediğiniz yerde eski yazılarınızı ısıtıp ısıtıp önümüze koyuyorsunuz. Tabi, anlıyorum sizi.
Sizin yanlı ve tutarsız beyin fırtınalarınıza diyecek sözüm yok artık. Fakat şunu söylemek istiyorum ilk insanlar hakkında konuşurken biraz araştırma yapın, Darvin ağzıyla konuşmayın...Adem Peygamber yeryüzüne alim olarak ve bütün isimler öğretilerek gönderilmiştir. Aciz değildi. Eşi ve çocukları da. Örtünmeye de sandığınız gibi soğuktan korunmak için başlamadılar yani.İnsanlık sonradan cahilleşti ve bozuldu. Bu da inançsızlaştırıldıkları dönemlere denk gelir.
Din eğitiminiz var mı? Ya da dinler konusunda kendinizi yetiştirdiğinize inanıyor musunuz? Eğer cevabınız hayırsa, yarım yamalak din bilgilerinize kendi fikrinizi ve tabi olduğunuz ideolojinin yansımalarını ekleyerek bu hassas konu hakkında beyanlar vermeyin. Çünkü size inanan cahillerin de sorumluluğu üzerinizde olur.
Fakat şu bir gerçek ki, gerçek alimler sustukça, cahiller alabildiğine konuşmaya ve zihinleri bulandırmaya devam edecek. Dilerim tez zamanda gerçeği görür, yanlış konuştuğunuzun farkına varırsınız. Çünkü hiç bir zaman kötülüğünüzü dilemem, istemem.
Saygılar.
Aynur Engindeniz tarafından 3/14/2012 12:19:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
dil-han
Fikret TEZEL
EbuEkinci
Aynur Engindeniz
Ne yazık ...
Şiir Cadısı tarafından 3/14/2012 2:55:58 PM zamanında düzenlenmiştir.