- 1963 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
GIRMIZI YAMI$AHLI GIZ´´ yozgat versiyonu;))
Bir varmis bir yohmus.Evvel zaman icinde ,galbur saman icinde bi dene GIRMIZI YAMI$AHLI GIZ varmi$.Ahillimi ahilli,dedigi dedik caldigi düdük, aksi bi giz varmi$.Bu gizin birde huyunu kendisinden aldigi adi batmayasica bi ebesi varmis.Yillardir bu girmizi yamisahli giz masalini dinleyen insanlardan biride cikipda;
ulan bu avradin ormanda tekbasina ne isi varmis?.Oturacah baska yer bulamamisda gedipde ormana bekci gibi gulübe gurmus? Cok ayip oluyo arkadaslar.Ohudunuz,dinlediniz masalin aslini astarini iyice bilmeden colunuza cocunuza anlatmayin.Yanlis seyleri ahillarina sohmayin.Baharsiniz yarin büyüyünce der;
girimizi yamisahli gizin ebesi, avrat basina ormanda kaliyoda, benim neyim eksik ondan deyipde cocuhlarinizda ormana tasinmaya karar verirse noreceniz iiii?Ahilli olun ahilli.
iste bu ahsi ve inat avrat kocasini cit sürerken essek depip öldürdükden sonra ,diredip ormanda nostaljikce gocasinin hatirasiyla yasamaya devam ediyormus.Gozünün kokü,ocanin dira, bi denecik oglu varmis.Bu olan tihirdahli,illetli ayni lütfü gibi ana guzusuymus.Garisina söz geciremezmis ki,anasina söz geciripde yanina alsin.ikiside birbirinden beter ayni kuma gibi gobelin basinin etini dider dururlarmis.Her ne kadar gaynar gazanasini,dilim sürcü pardon! gaynanasini sevmesede ona acirmis; yanliz yasiyo ihtiyarladi ,diye.Hergün girmizi yamisahli giziyla ebesine yemek bisirip yollarmis.
Yine günlerden birgün girmizi yamisahli giz mekdepten eve gelmis.Sirtindaki muhabir centesi öyle agirmis ki,girmizi yamisahli gizin belleri girilmis.Anasi is gormedigi icin gizina bu lahabi dahmis.Muhabir gibi centesini sirtina dahip hemen evden gaciyomusda, o cihedden anasi ona muhabir dermis.Neyse bizim girmizi yamisahli muhabir gilihli giz yemani yemis.Yükden gelmis güccük essek gibi somyaya uzanmis ;ohhhhhhhhhhhhh,diye.Anasi oh cekdini duyunca;
bana bah giz! asama gadar sizin ardinizi topluyom ,bellerim girildi.Cayimi bile icemedim.Galhhh, yatma öyle gayisi girih yonan tüfaaa gibi,ebene as bisirdim ,gotürde gel asam olmadan.
giz anaaaaa,hele bahala bu yanaaa!
ne diyon giz sidikli? anani ayanami cigiriyon?
yohh ana, o nesaaal laf? ben hic anama kiyarmiyim,sacimi basimi yolsun diye kendimi gaz gibi ortaya goyarmiyim? aslaaaaaa.
Anaaaaaaa!
ebeyin kiiiiiiiiiii,ne var giz sölesene,adimimi oreniyon haa?
yoh kele ana,hani ben boon gitmesem ebemin yanina diyom
gitme, heee gitmede eben orada zikkimin dibini sarimsahlayipda yesin demi!galh cabuh yosam gafani köz kürenen delerim haaa.
tamam ana tamammm.Hazirladinmi centeyi?
heee hazirladim gizim.Sahin haa yolda belde itinen, gurdunan gonusma,dalasma!
giz ana, gorende sanki ava gidiyom sanar.Alt tarafi Ormana ebemin yanina gediyom.
adi üstünde gizim ORMAN!! her yer agac,yesillik.Bir yer diger yere benzer, aman dikkat et haa,sakin gaybolma!
tamam ana tamamm yaa,hep ayni lafi sölüyon bozuh pilah gibi.Ecikde baska bisey söle.
ne söyleyim giz itin giziiii?Oyalanmadan cabuhca ebene yemani ver ve eve gel garanlih olmadan,der ve girmizi yamisahli muhabir centeli giz ,ici yemek dolu centesini sirtina dahar ve yollara goyulur.Yavas yavas Ormana girmeye baslar.Anasinin sözleri ahlina glier ve kendi kendine güler;
itinen gurdunan gonusma,dalasma!! ha ha hahahhaahayyyy,ilahi ana ne komik avratsin sen giiii,der ve bir ses duyar;
merhaba güccük cazi! nere gidiyon bahiyim sen böle centesi goluna,herkes orman yoluna der gibi haaa?
anaaaaaa,giz anaaaaaaaaaaa! gurtar beni anaaa.Nerden biliyodun itin gurdun Ormana gelecani anaaaaaaaaaaa?
giz sus sakattt! ne bariyon? Ormanci gelirse, ben senin varyaaaaaaaa.
sende kimsin beeeeeee? hem sen nasil gonusuyon? anam dediydide inanmadiydim.
ne sandin yaa? bide bellemisiniz;insanlar gonusa gonusa,hayvanlarda kohlasa kohlasa anlasirmis! diye.Gordün demi? milletin iti kope taaa aya gidiyo,siz daha ormanda ki gurdun gonusmasina alisamadiniz! yazihlar olsun size beea.
yaaa ne giziyon yaaa? gonusdunda gonusmadihmi? adin ne? diye sordunda, sölemedikmi?
adin ne senin,alli ,girmizili ,gizilbaslihli giz?
sen beni taniyonmu? adimi nerden bildinnnn?
heeee ben seni taniyom,hatta ananida babanida iyi tanirim ,YAVVVVRUM!!
essahdanmi ? peki senin adin ne? sen kopekmisin?
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu,bana bah gorgüsüz giz,hicmi gurt gormedin? yosam sana anan gurtun ne oldunu anatmadimi?
yooo,anam anadirdida, nasil bisey? oldunu sölemediydi.
uuuuuuuuuuuuu,benim adim gurt,ben cocuhlari coh sevvvvverim!!
vallami gurt emmiiii? (((gördünüz degilmi arkadaslar!cocuklara yabancilari tanisdirirken emmei,amca teyze derseniz aha bu gizda gurdu EMMiSi SANAR!!!!))) cocuhlari cohmu seviyon?
(hay Allahim yaaaaaaa,cattik belayaaa,bu giz bana aclihdan zafiyet gecirdecek ,eniyisimi sunu hemen suracikda yiyim)
evet yavvvvvvrum!ben cocuhlari coh severim, etleri coh datlidir onlarin
neeeeeeeee,cocuhlarin etlerimi tatli?
gizim sen sagirmisin,yosam adin sultanmi? nerden cihardin eti meti,hele sen göster bahalim elindeki centeni!
Arkasi yarin ,okuya bildiyseniz bekleyin anacim;))
YORUMLAR
Kırmızı Başlıklı Kızı da Yozgatçaya tercüme ettin ya halal olsun....Ama güzel omuş..Başladım bakalım sonu nereye varacak..( Bir de şu bölümlerin başına 1,2 gibi numaralar versen...Neyse devam ediyorum.
yaban gülü(gurbetbaci)
yaban gülü(gurbetbaci)
Keyifle okudum ve merakla bekleyeceğim bir yozgatlı olarak :)) SEVGİLER!
yaban gülü(gurbetbaci)
Şiir Cadısı
yaban gülü(gurbetbaci)
çocukluğumdan beridir ARKASI YARIN ları sevmedim hiç
ama bunu bekleyeceğim:)
yaban gülü(gurbetbaci)
DELİDİR, NE YAZARSA YERİDİR... SANSÜR, ŞU HANIMINA BİŞİLER SÖYLE LEEENNN... SELAMLAR KANKİME...
NOT: HANIMIM FIRÇA ÇEKTİ, SANSÜRE "LEEENNN..." DİYE SESLENDİM DİYE; AMA NE EDEYİM BÖYLESİNE UÇUK BİR YAZI OKUYUNCA KENDİMİ KAYBEDİP NE DEDİĞİMİ BİLEM FARK ETMEDİM. SANSÜR ENİŞTEM KIZMASIN, ONU DA GURBETBACIM KADAR SEVİYORUM, SAYIYORUM...
kemnur tarafından 3/14/2012 10:44:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
yaban gülü(gurbetbaci)
YA VALLA SEN BENİ ÖLDÜRECEKSİN BİRGÜN GÜLMEKTEN.BU KONULAR AKLINA NEREDEN GELİYOR?NE KADAR GÜZEL YAZIYORSUN ÖYLE.?DİYORUMYA BEN SANA GEL VATANINA BURADA SENİ KAPIŞIR TELEVİZYONCULAR.ALLAH SENİN ÖMRÜNE ÖMÜR KATSIN.DAHA BÖYLE GÜZEL ŞEYLER YAZ.SELAM VE SEVGİLERİMLE GÜZEL ARKADAŞIM.BU ARADA YAŞIN KAÇ GERÇEK ADIN NE MERAK EDİYORUM ?