- 1092 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Sivas
Sivas’ta meydana gelen olayda 35 vatandaşımız, aydınımız, düşünürümüz, yazarımız ve sayamadığım daha birçok niteliğe sahip insanımız hayatını kaybetti. Sözüm vasıfsız insanlar yakılabilir anlamına gelmez ama anlaşılıyor ki, onları yakan zihniyet akıllı insanları sevmiyor. Nasıl sevsinler ki, bu ülkede düşünen adamı hapishaneye heykelini de tımarhaneye dikmiyorlar mı?
Bu insanları, hasta ruhlu dindarlar yaktı ve başbakanımız yakın zamanda dindar bir gençlik yetiştirmek istediğini açıkladı. Bu açıklama dava sonucunun ne olacağının da bir ip ucu değil miydi? Ya da sonuca hayırlı olsun demesi verilen kararın hayır getireceğini düşünüyor anlamına gelmez mi?
Yetmezmiş gibi ölen insanların yakınlarına verdikleri haklı tepkinin karşılığında devletin polisi biber gazı sıkarak, şiddet göstererek adalete saygı duyun demedi mi?
Bir hukuk devletinde yaşayıp adalet bulamıyorsak eğer bu hukuk kimlerin çıkarına hizmet ediyor be adam diye sormaz mı insan kendi kendine?
Bir ülke ki üzerinde yaşayan bunca mutsuz insana vatanlık ediyor, merak içindeyim bu mutlu azınlığın azman lığı daha kaç canla, ne kadar kanla tatmine ulaşacak.
Bu katiller hala TC. Kimliği taşımaya devam ediyor ve bu kimliklerin ardında İslam yazıyor. Eğer bunlar bu ülkenin vatandaşı ise biz neyiz? Bunlar Müslüman insanlarsa insanları yakmayanlar ne?
Bu konuda en büyük tepkiyi Müslüman olduğunu söyleyenler koymalı “ki hiç sesleri çıkmıyor” ;) bizlerde ayırabilelim yananlar la yakanları…
Ve son olarak aklımızın bir kenarında; Eğer dindar bir cani tarafından yakılır, vurulur, öldürülürsek bilelim ki bu zaman aşımına girer.
Ölmezde sağ kalırsak eğer bilelim ki “susmalı”… Çünkü bu hayvanlar işlerini yarım bırakmazlar. Nasılsa adalet tek taraflı ve nasılsa devlet onlardan yana… Çanlar ateşi yakanlar için çalıyor…
Darbe dönemlerinin öncesinde de benzer güvensizlik hissi veren ortamlar yaratılmıştı, bunu da hatırlamalı. Zira aklı başında insanların hukuka, devlete ve yürütme organlarına zerre kadar güveni kalmamıştır.
Böyle zamanlarda insanlar kendi adaletlerini yaratmaya, kendilerini savunmaya geçerler, bu da biline… Ve toplum böyle bir güvensizlik ortamında kaos a sürüklenir, dolayısıyla yeni modern yangınlara kapı aralanır.
Ben güvenmiyorum, alışmıyorum ve reddediyorum…
Aklıselim demokraside böyle şeyler olmaz. Bu ülke marjinal saçmalıkların normalleştiği bir yerse eğer dilim varmıyor ama bir ülke taşına toprağına sevilmez yalnız, üzerindeki de insan be kardeşim deyip bu ülkeyi de bu haliyle sevmiyorum…
YORUMLAR
Ben de aynı konuyla ilgili yazımı şimdi ekledim sayfama. Size canı gönülden katılıyorum.
Onca insanı katlettiler ve hayırlı olsun dediler. Nasıl bir yönetim, nasıl adalet. yargı ,adalet
güvenirliğini çoktan yitirdi. Kendine özel, kişiye özel adalet. İnsan, insanlık, müslümanlık
hepsi unutuldu. Bu rejimin adı bence diktatörlük. Cumhuriyeti yıktılar..
Söylenecek çok şey var..
kutluyorum,
selâmlar..
ERKAN ÇELİKOL
glenay
selâmlar..
" Zira aklı başında insanların hukuka, devlete ve yürütme organlarına zerre kadar güveni kalmamıştır. "
bu düzen böyle gitmez bunlar adil olmaya bilir lakin Allah'ın adaleti büyüktür , bırakmaz bu zulmü kimsede bu değnek bide bizim elimize geçer elbet o zaman , Şimdilik değneksiz köy buldular diyorum ...
Davayı da o kadar sümen altı yapamayacaklar yapamamalılar ...:( Yoksa bunun bedelini tüm toplum bir gün öder...
ERKAN ÇELİKOL
TEBRİKLER ERKAN KARDEŞİM... İŞTE SANATÇI OLMANIN AYRICALIĞI... HARİKAYDI. SELAMLAR
Hayatını kaybedenler
* Muhibe Akarsu - 35 yaşında, Muhlis Akarsu'nun eşi
* Muhlis Akarsu - 45 yaşında, sanatçı
* Gülender Akça - 25 yaşında
* Metin Altıok - 52 yaşında, şair, yazar
* Ahmet Alan - 22 yaşında
* Mehmet Atay - 25 yaşında, gazeteci
* Sehergül Ateş - 30 yaşında
* Behçet Aysan - 44 yaşında, şair
* Erdal Ayrancı - 35 yaşında
* Asım Bezirci - 66 yaşında araştırmacı, yazar
* Belkıs Çakır- 18 yaşında
* Serpil Canik - 19 yaşında
* Muammer Çiçek - 26 yaşında, aktör
* Nesimi Çimen - 67 yaşında, şair, sanatçı, üç telli curanın son ustası
* Carina Cuanna - 23 yaşında, Hollandalı gazeteci
* Serkan Doğan - 19 yaşında
* Hasret Gültekin - 23 yaşında şair, sanatçı, şelpe tekniğinin önderi
* Murat Güneş Murat Gündüz - 22 yaşında
* Gülsüm Karababa -22 yaşında
* Uğur Kaynar - 37 yaşında, şair
* Asaf Koçak - 35 yaşında, karikatürist
* Koray Kaya - 12 yaşında
* Menekşe Kaya - 17 yaşında
* Handan Metin - 20 yaşında
* Sait Metin - 23 yaşında
* Huriye Özkan - 22 yaşında
* Yeşim Özkan - 20 yaşında
* Ahmet Öztürk - 21 yaşında
* Ahmet Özyurt - 21 yaşında
* Nurcan Şahin - 18 yaşında
* Özlem Şahin - 17 yaşında
* Asuman Sivri - 16 yaşında
* Yasemin Sivri - 19 yaşında
* Edibe Sulari - 40 yaşında, sanatçı
* İnci Türk - 22 yaşında
* Kenan Yılmaz - 21 yaşında
-alıntı-
kemnur tarafından 3/14/2012 3:54:54 AM zamanında düzenlenmiştir.