- 816 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DÜNDEN BUGÜNE HALEPÇE..
Tarih 16 mart 1988 .. Türkiye 1982 darbesinin şokunu üzerinden yavaş yavaş atmaya çalışırken. hemen komşusu olan İran ve Irakta 8 yıldır devam eden bir savaş vardı.Bu savaşın galibi kim olacaktı diye derin düşünceler yapılıp; bütün dünya basını bu savaşı yakından takip ediyordu. Amerika ve yan güçleri tarafından doğunun zenginliğinliği olan petrolu ele geçirme planları ve müslümanları birbine düşürüp bir kaos ortamını yaratmak için ellerindeki bütün imkanları kullanmaya çalışıyordular. Saddamın diktarlüğünde bulunan Irak, yıllar boyunca hem halkına yaptığı zulümler. hem de komşularına tehdit yağdırarak ,hem ABD yi doyurarak hem de ; hemde insandışı zulümler yapıp insanlık dışı olaylar yaşatarak Tarihe ismini silinmeyecek bir şekilde yazdırmıştır. 8 yıl devam eden İran Irak savaşında yaklaşık Birmilyon insan hayatını kaybetmiş ve daha niceleri topraklarından göç etmiştir. bu savaşın en büyük acısını arapların yanında kürtlerde çok çekmiştir. tarihler 16 mart 1988 i gössterirken Saddamın diktarlüğünde ırak savaş dışı kanunlarla, insanlık dışı işkencelerinin yanında. HALEPÇEYE atmış olduğu atom içerikli kimyasal silahlan, savaşın boyutunun ne derece büyük olduğunu göstermiştir. atılan kimyasalda binlerce insan hayatını kaybetmiş, binlercesi sakat ve özürlü olmuştur. toprakların verimini yitirdiği halepçede, hayat adeta durmuş kürtler üzerinde tarihin en büyük katliamı düzenlenmiştir.. aklımıza hiroşima geldi aynı şekilde katledilen binlerce insan. sucu olmayan analar , bebeler... günümüze baktığımızda bu katliam unutulmak üzere.. düşünüyorum bazen dünden bugüne halepçeye baktığımızda, yeni bir halepçenin olmayacağı ne malum, savaş dışı kurallar uygulayıp mahsum insanların ölmeyeceği ne malum. dün ABD nin idolojisi altında ona hükümlü kalan SADDAM bugün en büyük destekçisi tarafından yok edildi. Tarihe baktığımızda bu ve buna benzer şekilde sayısıca yaşanan olaylar ve daha belki yaşanılacak nieceleri. taş gelip başımızı kırmadığı sürece önlemler alınmıyor ve sağdan soldan her ülkeye alternatifler veriliyor. bugün bize en büyük desteği veren iran ABD ylen zıt bir boyuta.yaşanılacak bir savaşta en büyük zararı Türkiyenin zarar göreceğinden insanlar habersiz. geride kalmış olayların üstünü örtpas ederek , gündemi farklı şekillerde farklı boyutlarda değiştirerek, insanların beyinleri yıkanıyor. ve insanlar farklı boyutlarda şekil alarak yarının bizi bekleyeceği tehditleri görmeyerek yarınları umut ediyor..
YORUMLAR
Şu fotoğrafa bakıp içi sızlamayan insan evladı var mıdır?
O zaman bu canlara kim kıyıyor...
Saygılar.