- 1397 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
iNSANLIĞIMI ÖLDÜRMELİMİYİM ?
İnsan oğlunun yapısında var nankörlük ve insanlar o kadar güvensizler ki cevreye karşı, kendilerine uzanan yardım elini kökünden kesip atabilecek kadar.
Hatta o kadar art niyet yerleşmiş ki bilinc altımıza,bu iyilik teklifinin bakalım ardından ne menfeaat çıkar düşüncesi çıkacak diye düşünür olmuşuz..
Bu her yerde aynı,neden bu kadar verimsiz duygular ile yaşıyoruz, neden ?
İnsanlık öldümü dedirtmemek için bile insan risk alamaz mı ?
Bu günlerde bir çok olay yaşadım. İyilik,insanlık,adamlık,art niyetsiz iletişim adına.Ama malesef başımdan gecenler hiç hafızamdan silinecek gibi değil..
Eğer dış dünya ile iç içe iseniz dış alemin dışlaşmış, duygu yoksunu insanları ilede bir okadar muhatab olmak zorunda oluyorsunuz kimi zaman içsel çekim,kimi zaman mecburi çekim(görev içabı) .
Biliyorumki her halde insanlarla olmayı yardımda bulunmayı kısaca hizmeti seviyorum..Lakin bugün anladım ki artık bu hizmet aşkı bir gün ecelim olacak.Bu sabah iyi anladım ki, iyilik adına riske girmek hakikaten aptallıkmış.
Detayları ile unutmamak için kaleme almak istedim bu korku ve acı dolu tecrübemi.
Sabah saatlerinde görevimin başında olabilmek nöbet teslimini devralmak için yola çıktım.
Saat 6.45 civarıydı ve müthiş sogukla birlikte sulu kar yağıyordu.
Az önümde bir hanım ilerlemekteydi.Gayet normal bir insan tesettürlü ve hoş bir hanım.
Aramızda 5 veya 6 metre mesafe mevcutken hanım birden durdu ve hızla koşmaya başladı..
Anlık düşüncem(saate baktı,gec kaldıgını anladı ve koşuyor)
Koşması fazla sürmeden,park halindeki otomobilin üzerine atladı.Sürünerek otomobilin üzerine çıktı.Oyurdu ve otomobilin camından kayarak arabanın önüne uzandı.
Aptallaşmıştım.Düşüncelerim boyut değişmişti.(epilepsi hastası olması gerek,yere düşeceğini anladı ve arabanın üzerine koştu , önlem icabı)
Ben otomobilin yanına koştum,kadın ön kaportada sağa sola yuvarlanmaktaydı.Ani bir atlama ile bayanı düşmesin niyetiyle kavralamam ile birlikte saclarımdan yakaladı..
Bir dakika,yardım etmek istiyorum,lütfennnnnn!! : ((((
Git başımdan,gitttt
neyiniz var ? iyimisiniz ? bakın ben saglıkcıyım, hastanede çalışıyorum götürebilirim sizi hemen.
Defolllll kal.........k : (
Birden hangi ara çıkardı bilmiyorum elinde falcata diye bildiğim kesici alet.
Yüreğim ağzıma geldi ama soguk kanlılık ile saclarımı kurtarıp uzaklaşmaya başladım.
Ama üzüntüm ve korkum bir birine girmiş bir vaziyette ilerlerken sık sık dönüp bayana bakıyordum..
Sen neden bakıyorsun bana ,benimle alay mı ediyorsun kal...k ?
Demesiyle birlikte arabanın üzerinden atlaması seni öldüreceğim diye bana doğru koşması çok hızlı gelişti..
Etrafta işe gitmekte olan ve olaya en başından beri sadece seyirci olma yönünü secen duyarlı ve yardım sever vatandaşlarımız...
Koşun hanfendi,canınızı kurtarın,elinde bıcak var,uyarısında bulunmaları şaşırtmıştı beni..
O an bayanı ikna edebileceğim konusunda cesaretlendim.Ama korku hat safhada da olsa kacamazdım.
Kacmalıydım, iki yavrum için ama insanlık için kacmamalıydım.
Lütfen dinle sadece yardım etmek istiyorum,iyi değilsin !
Seni öldüreceğim sen de o kötü insanlardansın !
Hanım yaklaştı yaklaşmakta,etraf sadece bağırıyor’kacsana be bayan,kac abla kac’
Can bu, ölümü hissetmiş olmalıyım ki bende sonsürat koşmaya başladım.Polisi arayın diyorum,anbulansı arayın diyorum duyan kim ?
O koştuğum süre zarfı içerisinde öyle çok şeyler hissettim ki..:( Anlatmaya kalksam bu gecemi klavye başında noktalarım diye hiç başlamıyorum bile..
Kendimi otobüse attım..
Kapıları kapatın şöför bey!
Neden ?
Kapatın diyorum kapatın bu bayan şey elinde bıcak var peşimde.
Kim bu bayan? inanın tanımıyorum sadece yardım etmek istedim..
Yolcuların enteresan bakışları ile göz göze geldiğimde hanım otobüsün kapılarını camlarını yumruklamaya başlamıştı bile.
Ac kapıyı öldüreceğim onu.
Neyse ki, otobüs hareket etti de canımı kurtardım.Şimdi düşünüyorum,insanlarımız o hasta bayan için ne çaba gösterip ilgilendiler.Polise giden oldumu?
eli bıçaklı hasta bayan dolaşıyor sokaklarda heran birini yaralayıp ölümüne sebeb olabilir.
En azından bayan için olmasa bile,etrafa verebileceği zarar hesap edilerek,biraz vakitlerimizden biraz insanlık görevi hatrına kimler riske girdi?
Hiç kimse..
Karakola uğrayıp yaşadıgım bu olayı anlattım akşam üzeri polislerin hiç bir bilgisi yok.semt polisi uyuyor neden,insanlarımız uyuyor en başta .
Sen de uyumuşun derseniz evet bende uyudum can korkusu yetmiş olmalıydıki akşama kadar semtin polisini aramak için mantığımı bile kullanamadım.
İş yerimde görevlerime bile adapte bile olamadım..
Velhasıl,hayatta olduğum için şükrediyorum..
Hani derlerya,
pisi pisine canından oldu, ben de soruyorum _?
insanlık,iyilik uğruna canımdan olurmuyum birgün ?
Hayırlı geceleriniz olsun, sevgi ve saygılar!
..€deb-i..
(12.3.12)
YORUMLAR
Yaşamayana şaka gibi geliyor, okuması ne kadar kolay ama gerçekten büyük tehlike atlatmışsınız, Allah korumuş, çok geçmiş olsun.
Maalesef öyle bir toplum hâline geldik ki "beni sokmayan yılan bin yaşasın" demek moda "adam sendeee, neme lâzım şâhit falan yazarlar, işin yoksa uğraş" diyenler çoğunlukta.
Duyarlı yüreği kutlarım.
Selam ve sevgimle.
Böyle bir olayın şahidi ve mağduru olarak senin adına üzüldüm değerli arkadaşım.. Kendi adıma söylemek gerekirse kaleminizi ve sizi de özlemiştim ve üzüntüme sevinç bulaştı birazda..
Hiç buradan ayrılma biz seni koruruz:))
Edeb-i Şiirsel
öncelikle büyük geçmiş olsun,
insanlıgınızı ve duyarlı yüreginizi kutlarım,
belliki o bayan rahatsız,siz yardım etmek istesenizde
sizi yanlış anlamış,saldırgan tavır sergilemiş
hatta hakaretle beraber canınza kast etmiş,
tüm bu olanları seyredenlere ne demeli ?
bence toplumumu vurdumduymaz bana ne cilik oynuyor,
iş insan lıga adam lıga geldimi mangalda kül bırakmayız,
bi ambulans ve polise tel açamayan seyircilerin
insanlıgından şüphe duyarım,
yazık ki çok yazık,,
tekrar geçmiş olsun derken,
siz yinede terddütlüde olsa yardım elinizi esirgemeyin