- 2565 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İSTİLAL MARŞI’MIZIN KABULÜ
Türkiye Cumhuriyeti’nin ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin milli marşı olan İstiklal Marşı’mızın kabulünün 91.yıldönünmünün devletimize ve milletimize hayırlara vesile olmasını cenab-ı Allah’tan niyaz ediyorum.
Kurtuluş savaşının en çetin geçtiği dönemlerde şüphesiz ki bir milli marşa duyulan gereksinim artmıştı.İşte tam bu sırada tarih kürsüsüne asırlar boyunca ismi İstiklal Marşı’mızla birlikte yazdıracak, mütefekkir, şair ve millet yazarı Mehmet Akif Ersoy sahneye çıkıyordu. Ve diyordu ki;
Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal!
Kahraman ırkıma bir gül... ne bu şiddet, bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal.
Hakkıdır, Hakk’a tapan milletimin istiklal.
Milli marşımız tarih sahnesine çıktığı ilk günden bu yana insanlığa insanlık nedir? öğretmiş, inanç ve değerleri ile geleceğe emin, ve bir o kadarda vakur adımlarla yürüyen asil Türk milletinin nasıl bir istikbal ve hürriyet sevdalısı olduğunu bütün dünyaya anlatmıştır.
Dünya coğrafyasında en stratejik en verimli bölgesi olan Türkiye, dünya ülkelerince hep gündem konusu olmuştur ve olmaya da devam ediyordur.
Millet açısından bağımısızlığın,hürriyetin ve islami değerlerimizin bir ‘’bayrak’’ gibi önemine vurgu yapılıp anlatıldığı, İstiklal Marşımızın kabulünün 91. yılında ecdadımızı büyük bir saygı ve ihtiramla minnetle bir kez daha anıyorum.
Milli marşımız istiklal mücadelesinde atılmak ve sökülmek istenen bir milletin hangi değerlere sarılarak istiklal mücadelesini nasıl kazandığını dile getiren tarihi bir manifestosudur.
"O günler ne samimi, ne heyecanlı günlerdi. O şiir milletin o günkü heyecanının bir ifadesidir. Bin bir fecayi karşısında bunalan ruhların ıstıraplar içinde halas dakikalarını beklediği bir zamanda yazılan o marş, o günlerin kıymetli bir hatırasıdır... O şiir bir daha yazılamaz, o’nu ben de yazamam. O’nu yazmak için o günleri görmek, o günleri yaşamak lazım. o şiir artık benim değil, milletin malıdır. Benim, millete en kıymetli hediyem budur. Allah bir daha bu millete bir istiklal marşı yazdırmasın."
Biz,Cumhuriyet’imizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ünde işaret ettiği üzere;bu milletin muasır medeniyetler seviyesine ulaşması için ve milletler camiasında hakettiği yeri kazanıp, gelecekte daha huzurlu ve refah içinde yaşayan bir millet olma gayesine bağlı kalaraktan bu yolda yorulmadan,geri adım atmadan ve hiçkimseden çekinmeden azim ve kararlılıkla çalışmalarımızı sürdüreceğiz.
Bu düşüncelerle İstiklal Marşı’mızın kabulünün 91. yıldönümünü kutluyor,Başta ulu önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve onun silah arkadaşları olmak üzere,milli şairimiz, mütefekkir Mehmet Akif Ersoy’u ve bütün şehitlerimizi rahmetle ve şükranla anıyorum.
Selam ve dua ile..
Hannan UĞURLU(ABDÜL)
YORUMLAR
Sevgili marşımız...Mehmet Akif Ersoy'a ve bütün kahramanlarımıza rahmet diliyorum. Beni Mehmet Akif'le ilgili çok üzen bir şey var: oğlunun açlık ve sefalet içinde sokaklarda yaşayıp ölmesi...İşte bu kadar vefalı bir milletiz biz...
Kutluyorum duyarlılığınızı.
Saygılar.
güne güzel bir yazıydı , merhum Mehmet Akif Ersoy'un da ifade ettiği üzre Allah bir daha bu millete istiklal marşı yazdırmasın , istiklal marşı hala her okunduğunda bir dua gibi aynı heyecenı hissettiriyor bizlere ve bu hem şiiri hem şairini ötekilerinden ayırıyor ..
91. yıldönümünüz kutlu olsun , çok teşekkürler paylaşım için, saygılar.