KALEM VE SATIR SATIR YAZDIKLARI
Nun...
Velkalemi ve ma yesturun...*
Kalem suresinin ilk iki ayetleri..Kalemin Halık olan Allah’ın yarattıklarını resmetmesi...Ruhun kalıbı...San’i ve Bari, (sanatlı ve eksiksiz yaratan) olanın kun(ol) emrinden dökülen feyekun (oluveriş) a hayran kalma zamanı...Kalemin mürekkebi nakışlandırışını tefekkür zamanı..
Kalem suresinin bu ilk ayetleri ’oku’ emrinden sonra ilk gönderilen ayetlerdendir.Okumak ki mahiyeti iledir, ruhunu kainatın...Anlamak, çekirdeğin ağaca dönüşünü,yaratılış dili ile okumak...Okumanın vaya idrakin oluşumu ardından kaleme sarılmak...Özü manası ile kainatı okumuş ancak kabuk okuyuşa ümmi kalmış Peygamberimizin (ass) ’ ilmi yazı ile bağlayınız’ sözünü uygulayışta sebeptir kalem...Araçtır kalem...Kendisi bizzat Kur’an ahlakı ile yaratılıp yaşatılmış peygamebere özenmek, onun insan örnekliğini ilim ile idrak edip yazıya geçirmek ...Nun, vel kalemi vema yesturun...Kuran’da kaleme ve satır satır yazdıklarına işaret edilirken bilginin bağlayıcığına dikkat etmemiz sağlanmış, bilgiye teşvik , kalem ile sağlamlaştırılmıştır...
Kaleme ve yazdıklarına andolsun ki kainat bizzat satır satır yazıdır...Ağaçların salkım saçak dalları ,yıldızların ışıkları , güneşin yakıcığı, dünyanın alemden süzülen en kıymetli sadece bir damla oluşu ,dünya damlasından da süzülen en kıymetli damla olarak insanın yaratılışı...Her biri paha biçilmez satırlardır bunlar..Okuyabilene aşk olsun!..Aşkolur , damlar kalbe...Satırlardan sudurlara(göğüslerdeki kalplere) süzülür damlanın özü...Özünden sızan eylemlerden bir tanesi oluverir bu kez de insanların yazma işi...Yazar çizer insan da kainata özenle...Kainatı anlamaya başladıkça kayıt altına alır bu kez, kalem ile...Mürekkep ile...
Kaleme ve satır satır yazdıklarına andolsun ki insan kendi yazdıklarına ve resmettiklerine hayranlık duyacak kadar da unutkandır...Süzülüp geldiği üstünlükleri arkasına alıp arkasından vuran bu ışık ile büyüyen gölgesine hayran kalır...İnsan aldanır gölgesinin hareketlerine dahi büyülendikçe...
Kalem ve satır araçları ilmin bu unutkanlık ile dağılıp kaybolmaması için bir vasıtadır ...Kalem ve satır satır yazılanlar var olanlar kadar kıymetlidir.. Bazen anlamlar çarpar kalbe yazı olur ,bazen yazılar çarpar kalbe anlam olur...Kalem ve satır vasıtaları ile alem resmolunur.. Ki görenler için!...Kalem ve satırlar gözler ile değil , gönüller ile beraber bakmasını bilenler için satır satır bilgidir...
Gözler de kalem ve satırlar gibi sebeptir okumaya...Ancak görüşü keskin olanlar için kalem ve satırlar gibi gözler de iğreti (geçici) sebeplerdir...Ki ümmi olan peygamber okuma emri ile ilk muhatap olan ve en güzel okuyan idi kainatı...
Kalem ve satırlar...Kalemler sığındığımız duvarlarımız, satırlar odunları çatılarımızın...Kalem ve satırlar ayna misali...Şimdi okumak zamanı aynamızdakileri...
En güzeli yazmanız ve okumanız dileği ile ,
Oku emrini kalem ve satırları ile devam ettirmek zamanı...
*Nun 1,2.
YORUMLAR
Tebrikler gayet güzel bir anlatımla izah etmişsiniz anlamamız gerekenleri...