meselci'ye Mektuplar 15
Allah’ın selamı üzerinde hiç eksik olmasın meselci...
Dindar birisin. Bu özelliğini ömrün boyunca muhafaz et. Bir Din(İslam) kalacak sana. Diğer her şey boş, fani ve gereksiz. Diğer şeyler ölümlü. Bedenine bile itibar etme. O da çürümeye mahkumdur günün birinde...
Zikir içinde ol. Dualara sarıl. Dua, biricik silahın olsun dudaklarında...
Allah de. Allah’ı andıkça yaşadığını fark edeceksin. Allah’a yakın durdukça, günlerin selametle geçecek. Allah’ı gerçek dostun gör ve bil. Beşeri dostlukların hemen hemen tamamı menfaat üzerine bina edilmiştir. Çok güvenme karlı dağlara. Çok yaslanma duvara. Yoksa pişmanlıkla tanışırsın. Yoksa bir süre sonra iş işten geçecek, yetişemeyeceksin kalkan trene. Harekete başlamadan önce, frenle dizginlerini...
Ruhunu ve kendini tanı meselci. Nefsine hükmettikçe nefesin huzur bulur. Güzel söz söyle. Kötülükten uzaklaş. Günahlara sapma. Doğru yol varken, yanlışa kapılma. Temkinli ol. Çok heyecan, zarardır. Çok konuşmak, adamı hasta eder. Çok yemek, adamı hayvanlaştırır. Çoklaşma. Tekliliğini anlamlandır...
Sen insansın meselci. İnsana dair yaşa. Hayata dairin, hayata katkın pozitif olsun. Adını lekeleme. Arkanda konuşanları artırma. Adımlarını çukurlarda gezdirme. Dikkati elden bırakma...
Bu dünya kimseye kalmaz. Mal mülk hevestir. Sen yüreğini dinle. Ve büyüklerin sözlerine kulak ver. Yaşamak hiç de kolay değildir...
...................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
10 Mart 2012,,,13.08,,,MARDİN