- 1252 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TABLONUN BÜTÜNÜNÜ GÖREBİLMEK
Piyasa da satılan, gelişim üzerine yazılan binbir çeşit kitap bulunmaktadır. Bu kitapların bazı farkındalıktan yoksun yazarları yaradanı yok sayarak hayal edin, isteyin, kendinize çekin, istediğiniz hayatı yaratın! (yaratmak Allah(cc) mahsustur) ve o hayatı yaşayın demektedir, kısaca özetlemek gerekirse.
Tabi ki hayata ve geleceğe pozitif bakmak, hayatın güze yönlerini görmek ve bu tür düşüncelere sahip olmak çok güzel bir davranış. Ama mücadele etmeden istediğin hayatı hedef alırken, parmağını bile oynatmadan, sana gemesini beklemek Nasrettin Hoca’nın gölü mayalamasına benzer. ’ YA TUTARSA’
Hayatta öye anlar vardır ki hayal ettiğiniz, istediğiniz, çabaladığınız halde hedeflerinize ulaşamazssınız. Takdir-i ilahi gücün seni istediğin yönden farklı bir yöne göndermeye çalıştığı apaçık ortadadır. Ama bunu algılamayan, tablonun varlığını bilmeyen ve o tabloyu bir bütün olarak değil de sadece bir parçasını gören biz aciz kullar şansızlığımıza yakınır, talihsizliğimize küser, isyan noktasına geliriz.
Uzaktan bakabilsek tablonun tamamını görebilsek aslında şanssızlık, talihsizlik diye nitelendirdiğimiz olayların, bizim için hayırlı olduğunu, başımıza gelen her kötü(şer) olan bir olayda bile bizim için mutlak bir hayır olduğunu görebilirdik.
Bir işe başlamadan önce , bir istediğimizi hayata geçirmeden önce, mutlak o iş hakkında detaylı bilgiler öğrenmeli, o konuda fikir sahibi olmalıyı, sahip olduğumuz bilgileri, nerede ve ne zaman kullanmamız gerektiğini bilmeliyiz. Daha sonra aklımızı kullanıp, becerilerimizle birleştirerek kullanmalı, elimizden gelen tüm gayreti gösterdiğimize inanarak Allah(cc)’a havale etmeli ve yaradandan geleni tüm kabul edilebirliğimizle kabullenmeliyiz. Hayır ve şer’in Allah(cc)’dan geldiğinin bilincine vararak ’MEVLAM NEYLERSE GÜZEL EYLER’ diyerek hayata umutla bakmalıyız...
Yüreğinizden sevgi, yolunuzdan ışık eksik omasın...
Sevgi ve saygılar...
Hülya Akyıldız