- 1357 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARAMAN'DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
KARAMAN KALESİ;SELÇUKLULAR ZAMANINDA YAPILMIŞTIR, HİSAR TEPESİ DENİLEN MEVKİDEDİR. İÇ-ORTA-DIŞ OLMAK ÜZERE 3 KISIMDIR, İÇ KALENİN ÇEVRESİ 400-500 METRE CİVARINDADIR. DÖRTGENE YAKIN 1 PLANI, 8 BURCU VARDIR. ORTA KALE’NİN ÇEVRESİ 1000 METRE KADARDIR, İÇİ BAŞLI BAŞINA 1 KALEDİR. DIŞ KALE’NİN ÇEVRESİ 7000-8000 METRE CİVARINDADIR, BU GÜN YIKINTI HALİNDEDİR.
ARABOĞLU CAMİİ;EJDER BAŞLIKLI OLUKLARI VARDIR, ORJİNAL KEMERLERİ MEVCUTTUR.
HATUNİYE MEDRESESİ;1382 YILINDA, SULTAN 1.MURAT’IN KIZI NEFİSE SULTAN TARAFINDAN YAPILMIŞTIR.
BİNBİR KİLİSE (BARAT-MADENŞEHİR);KARAMAN’IN 30 KM. KUZEYİNDEDİR, KARADAĞ ETEKLERİ’NDEDİR. BURADA BİZANSLILARA AİT BİR ÇOK KİLİSE-SARNIÇ-SARAY VE KALE KALINTILARI MEVCUTTUR.
CANHASAN (CANASUN);KARAMAN’IN 12 KM. KUZEY DOĞUSU’NDADIR, BURADA CANHASAN HÖYÜĞÜ BULUNMAKTADIR. 1961 YILINDA BURADA DAVİT FRENC TARAFINDAN YAPILAN KAZILARDA, M.Ö.4750 YILLARINA AİT ERKEN KALKOLİTİK VE ORTA KAKOLİTİK ÇAĞ ARASI ESERLER BULUNMUŞTUR.
KARAMAN HALK KÜTÜPHANESİ;1358 YILINDA KARAMANOĞLU DEVRİNDE YAPILMIŞ 1 BİNADA FAALİYET GÖSTERMEKTEDİR, İÇİNDE 358 ADET EL YAZMASI VE 15.168 ADET OKUYUCUYA SUNULAN KİTABI MEVCUTTUR.
KARAMAN KAYSERİLİOĞLU ÇOCUK KÜTÜPHANESİ;BİR ŞAHIS TARAFINDAN MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINA BAĞIŞ YAPILAN BİNA 1965 YILINDA RESTORE EDİLEREK HİZMETE SUNULMUŞTUR, İÇİNDE ÇOCUKLARIN FAYDALANMASI İÇİN 3489 ADET KİTABI MEVCUTTUR.
YUNUS EMRE MEZARI-DEYLE-DERBE-DİKBASAN CAMİİ-PAŞA CAMİİ-HACIBEYLER CAMİİ-YUNUS CAMİİ-MEVLANA’NIN ANNESİ MÜMİNE HATUN’UN YATTIĞI MADER-İ MEVLANA CAMİİ İÇİNDE Kİ AK TEKKE-KARAMANOĞLU EMİR MUSA PAŞA MEDRESESİ-NEFİSE SULTAN MEDRESESİ (HATUNİYE MEDRESESİ)-KARAMANOĞLU 11.İBRAHİMBEY KÜLLİYESİ-KARAMANOĞLU ALAEDDİNBEY TÜRBESİ-EMİNÜDDİN TÜRBESİ (DEMİR GÖMLEK)-KIZLAR TÜRBESİ-CAMBAZKADI TÜRBESİ-OTANTİK TAŞKALE KASABASI-TAŞKALE TAHIL AMBARLARI-TAŞKALE MANAZAN MAĞARASI-TAŞKALE İNCESİ MAĞARASTAŞKALE GÜRLÜK MESİRE YERİ-ERMENEK ZEYVE PAZARI SU DEĞİRMENLERİ KARAMAN’DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK DİĞER YERLERİN İSİMLERİDİR.
ERMENEK İLÇESİ’NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
KARAMANOĞLU İMARETİ-NURE SOFU’NUN MEZARI-GÖRMEL KÖPRÜSÜ-TOL MEDRESESİ-ULU CAMİİ-SİPAS CAMİİ-MARASPOLİS-İKİZİN KABARTMASI-İKİ DELİK-ERMENEK KALESİ-MENNAN.
KARAMAN’NIN İLÇELERİNE UZAKLIĞI;
KARAMAN-AYRANCI;
KARAMAN-BAŞYAYLA;
KARAMAN-ERMENEK;
KARAMAN-KAZIMKARABEKİR;
KARAMAN-SARIVELİLER;
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.