- 2184 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN BAKALIM
8 Mart Dünya Kadınlar Günü. Herkes bir sürü şey yazacak çizecek, kadınların şiddet görmesinden bahsedecek. Erkek hegemonyasında kadınların ezildiğini, kimliklerini bulamadıklarının dan bahsedecekler. Şiddet, taciz, ezilen kadınlar için bir sürü toplantılar yapılacak ama bundan ezilen kadınların haberi olmayacak.
Çareler arayanlar, kadınlar ezilmesin diye yürüyüşlerde en önde bayrak taşıyıcılar, seminerler düzenleyenler iyilik melekleri. Evlerinde çalıştırdıkları temizlik işlerine bakan kadınlara ise küçücük bir işlerini ihmalde ve yaptığı küçük bir hatada ağıza alınmayacak en ağır hakaretleri ve aşağılamaları yapmaktadırlar.
Sokakta kocasından şiddet gören ve daha da ileri gideceğim, sokakta kocası tarafından, bilmem kaç kez bıçaklanan kadını gördüklerinde, lüks arabalarının içinde utanıp da başlarını çevirmeye gerek duymadan bakıp geçecekir. Üstelik sadece cık cık diyerek, bakıp da geçtiği kadınların haklarını korumak için düzenledikleri bir seminere giderken görmüş olacaktır. Seminerde gördüğü bu olayı ballandıra ballandıra anlatacaktır.
Bazı kadınlarda çocukları ve kocasıyla ilgilenmek yerine, kadınlık görevlerini yerine getirmeyi unutur. Konken ve oyun masalarında, kocasının kolay kazandığı paraları kolaylıkla kaybetme telaşındadır. Kumar oynamayı bilmiyorsa, sevmiyorsa demiyorum. Her kadın para harcamayı sever yöntem önemli değildir. Kuaför koltuğunda saçımı hangi renge boyasam acaba diye düşünür. Mani manikür, pedikür günüm geldi deyip de kuaför salonlarında günlerini geçirirler. Alışveriş merkezlerinde para harcama çılgınlığına kendini kaptırış bir haldedirler. Birde son zamanlarda estetikçilerin ceplerini doldurup kendi ruhlarını boşalmanın ve vücutlarında değiştirmedik yer kalmamışçasına düzeltme telaşındadırlar.
Bu tarz kadınlar bunları yaparken zaman bulamaktan dolayı unuttukları çocukları da ya uyuşturucu illetinin pençesinde, her şeyden doyup da doyumsuzluğa ulaştığından dolayı seks partilerinde, yada ölüme meydan okuma telaşıyla ayakları lüks arabanın gaz pedalına yapışmış şekilde ölüme meydan okumaktadırlar.
Kocaları ise kolay para kazandıkları için, o kadar kolay ve çok kazanılan paranın ayrıca akın teri olma olasılığı zayıftır. Karısı ve çocukları kendi hayatlarını yaşarken o da başka genç bir kadınla birlikte, karısına ayıp değip de yapmadıklarını fantezileri genç sevgilisiyle yapma telaşındadır. Karısı ise kocasıyla ara sırada olsa birlikte olurken düşündüğü tek şey, kuaförü, kıyafetleri, kredi kartları, sosyal statüsü ve prestiji hatta varsa o kadar ileri gitmişse onursuzluğu, parayla sahip olduğu genç jigolosudur. Acaba biliyor mu yada farkında mıdır, kendini etini satan orospudan daha fahişedir.
Bazı kadınlar ise kocası evde ya da kahvehane de pineklerken, kadın ise dışarıya erkek gibi çalışmaya gitmektedir. Kadın kadınlıktan çıkıp da erkek gibi bir başına dışarıda para kazanıyorsa, erkek ise sağlıklı olduğu halde aciz ve zavallı bir mahlük gibi evde oturuyorsa o erkek değildir. O anda kadın kadınlıktan çıkıp naif, kırılgan ve zayıf yaratık yerine erkek olup çıkmıştır. Erkek gibide haklar istemekdedir haklı olarak. Erkek ise erkekliğini evde televizyon karşısında koltuğa bırakmıştır.
Karısının ve çocuklarının gözünde erkekliği, kocalığı ve babalığı sorgulanacaktır, bu kaçınılmazdır ve erkeğin itiraz etme hakkı yoktur.
Bazı kadınlarda kocasıyla birlikte omuz omuza hayatı sırtlanıp götürür. Çocukları, evde olan ve olmayanı, eksiği, bitmişi bilmekte ve her şeyin istenildiği gibi olamadığını öğrenecektir. Aile her konuda birlik beraberlik içinde yaşam mücadelesi vermektedir.
Kocası çalışırken kadın eğer çalışmıyorsa çocuklarını büyütme ve hayata hazırlama çabasındadır. Vatana millete hayırlı vatandaş olsun diye eğitme ve okutma çabasındadır. Kocası eve geldiğinde de ona huzurlu mutlu bir ev ve yuva yapmak için şevkle ve mutlulukla gayret eder. Yıllar geçip de evdeki işleri, ve çocuklarının üzerindeki işleri azalır.
İşleri ve sorumlulukları azalınca da benim gibi kendine yeni meşgaleler arayıp Edebiyat Defterine yazılar ve şiirler yazma derdindedirler.
İşte ülkemizde statüsüne, gücüne, kazancına, eğitimine ve bulunduğu sosyal çevreye göre kadınlar değişir. Hepsinin de kendine göre sorunları vardır. Temennimiz bu ülkede kadın olsun erkek veya çocuk olsun sorunsuz insanların yaşamasıdır.
Anam keşke erkek doğursaydı deseler de, ağlasalar da, kadınlık analık kadar zor bir şey yok diye ver yansın etseler de benim umurumda değil.
Ben yine de iyi ki Allah beni KADIN olarak yaratmış diyorum. İyi ki de KADINIM.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
7.3.2012
YORUMLAR
Kadinlar günümüz kutlu olsun hanfendicigim.Sahsen ben bugün kendimi kadin degilde hizmetci gibi hissettim.Malumatiniz hizmetci erkek veya kadinda olabiliyor.Sabahdan aksama kadar yikiyom,duruluyom asiyom,pisiriyom,getiriyom,götürüyom,aliyom,yapiyom yapiyomda is yapiyom ben.Hani yazinizin sonunda yazmissiniz ya;DÜNYAYA YENiDEN GELME SANSIM OLSAYDI ,kesin BENDE ERKEK OLURDUM(insallah günaha giripde yarin döndü;) olarak uyanmam uykumdan. ALLAH KORUSUNNNNNNNN:)erkekler gibi aksamdan aksama eve gelirdim.Acikdim ,yemek gelir.Susadim su gelir.Cay gayfe cabasi.Yok ifade etmekde zorlaniyom ben daha fazla abartmadan sizi tebrik ederek kimselere yakalanmadan kaciyorum canimcim.iyiki varsiniz ve iyiki güzel yürekli bir KADINSINIZ..saygilar selamlar.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
saygılar selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
teşekür ederim
saygılar
sevgili yazarım olaya daha geniş bi cerceveden bakmış,kadın erkek her kim olursa şiddet güzel degil,ancak günümüzde aynı şeyleri kadınlarda yapıyor,burda önemli olan saygı ve sevgi cercivesini iyi korumak lazım,tatlı dil yılanı deliginden cıkartır,unutmayalım herkes layık oldugu şekilde yönetilir.Kadın kadınlıgını erkekte erkekligini bilecek,yük iki omuzda olacak,her şeyden önce insan olunulucak,benim için yılın her günü kadınlar günü onlar bizim baş tacımız ,eşimiz,anamız.bacımız ,arkadaşımız,dostumuz ,,tüm kadınlarımızın kadınlar günü kutlu olsun sevgilerle
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
teşekürler
saygılar
mertce_1963
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
demek istediiğim oydu
saygılar
sevgili Eray bizi bilen 365 gün bilir 364 gün unutup bir gün hatırlayana kapıya bir parmak balla gelmiş denir kafalar değişmedikçe her gün kadınlar günü olsa ne olur...geçen bulaşık makinem bozuktu ömrü bitmiş sizlere uzun ömürler onu takıyor çocuklar birisi anlattı adam eşine sevgililer gününde bulaşık makinesi almış hediye ve bunlar kurmaya gitmişler kurdurmamış kadın sinirlenmiş...aferin dedim helal olsun hala eve aldığı eşyayı veya almak zorunda olduğunu "kadına" diyerek adını koyup bir taşla iki kuş vurmaya çalışan beyler var..
hediye önemli değil gönülleri hoş tutmak varsın kapımı iki tatlı sözle çalsın ama yürekten ama samimi ama her gün olsun bu o zaman anlarım ki gün benim günüm
eline yüreğine sağlık sevgiler selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
haklısınız benim yazım o kadınlara değil zaten bütün erkekler aynı sadece ismileri farklı anneler gününde eşim kek koyma kabı almıştı hep istiyordunya dedi iyide ben hep çiçekte alsan diyorum
boşverin artık okadar önemsemiyorum birçok şeyi önemsemeyince canınızıda yanmıyor
yorumnuz iiçin teşekürler
saygılar
Esmize - Perihan Kılıç
Şurası kesin ki elinde güç olan bunu mağara devrinden beri uyguluyor...
Bugün de aynı uygulama sürüyor...
örneğin, erkek kahvede gönül eğlendiriyor.
Evde karısı yemek, aş, iş ve çocuklar...
Hepsine bir arada hakim olmak kolay mı?
Örneğin, çocuğa bişey oldu...
Adam kahveden geliyor, karısına girişiyor...
"Bir çocuğa sahip olamadın!"
Kendisi çok sahip oluyor ya!
Çalışan erkekler eve para getirir ya...
Kendisini havalarda görür...
Sanki yaptığı işten maaş almamak (ev kadınının işi) o işi kolaylaştırıyor!
Ben Doğu Karadenizin o yeşille mavinin iç içe olduğu doğasında büyüdüm...
Ben bilirim orada annelerimizin neler çektiğini...
Köylerde işleri gece gündüz bitmez neredeyse...
Bir anımı buraya yazmak isterim;
Fındık toplamak için gitmiştik köyümüze...
Evde tüm işleri annem görüyor...
Yemek, çamaşır, temizlik...
Bu sırada bizler yan gelip yatıyoruz...
Annemin işlerinin bitmesini bekliyoruz daha doğrusu.
Sonra da hep birlikte (annem dahil) fındık bahçesine gidiliyor...
Babam (merhum) yemek sırasında su istedi...
Suyu vermek de kadının görevi...
Ama annem duymazdan geldi...
Babam tekrar susadığını söyledi...
Annem de dedi ki "su iç susadıysan"
Babam sesini yükseltti... "Veriyor musun?"
Annem içini döktü;
"Kalk kendin al... Benden önce bahçeye mi gidiyorsunu?. Sizin yaptığınız her işi ben de yapıyorum. Biraz da kendi işinizi kendiniz görün."
Hepimiz sustuk...
Babam kalkıp su içti mi hatırlamıyorum...
Ama asıl hatırlanması gerekeni hatırlıyorum...
"Benden önce bahçeye mi gidiyorsunu!"
Allah uzun ömürler versin... Annem hala yaşıyor.
Ve hala kucağı sıcacık ve yumuşak...
Kadir Tozlu
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
teşeür ederim saygılar
Ben böylesi suni günlerin gereksizliğine inananlardanım...Bu işten para kazananların uydurdukları baloncuklar bunlar...İşin temelinde insanlık yatar...Asaleten,fikren ve zikren insan değilsen,görüntünün hiç bir önemi yoktur.ÇÜNKÜ RABBİM KALIPLARA DEĞİL,KALPLERE BAKARIM DİYOR... Bir zamanlar bir beyit yazmıştım şimdi sırası geldi paylaşayım dedim...selamlarımla
Kadın erkek eşittir,hak katında takvada
Mevlam faklı yaratmış üstünlük yok davada
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
teşekürler ıkuduğunuz için teşekürler
saygılar selamlar
vallahi eminim sekiz mart felan yarına kalmaz unutulur..
her şeyi harika özetlemişsiniz..
tamamına katılıyorum..
söyleyecek başka bir söze ne hacet..
sevgilerimle adaşım..
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
beğenmenize sevindim
sygılar selamlar
sen yaz yeterki yaz.....dediğim gibi dobralığına şapka çıkarıyor selam duruyorum...yılda bir gün ne....demek tüm günler kadınlarımıza az bile gelir...mükemmeldi.....saygılar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
çok teşekürler komutanım beni hiç yanlız bırakmadınız
saygılar selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
selamlar ssevgiler
" Temennimiz bu ülkede kadın olsun erkek veya çocuk olsun sorunsuz insanların yaşamasıdır. "
işin özüde bu sanırım
teşekkürler paylaşıma
sevgiler
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
selamlar sevgiler
çok doğru yerlere parmak basmışsınız ama çoğu kadın bu yazdıklarınızdan hoşlanmayabilir
doğru konoşanı yedi köyden kovmuşlar misaline dönmeyesin yazınız harikaydı beğenerek okudum önemli olanda bence kadın veya erkek temelde insan olmak insan olabilirsek zaten ne kadınlar gününe gerek duyacağız nede erkekler gününe pardonerkekler günü diye bir gün yok neyseişte diyeceğim her şey insan olma temeline dayanıyor bence dünya kadınlar gününüz kutlu olsun saygılarımla selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
saygılar selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
okuyan gözleriniz dert ve gözlük görmesin
selamlar sevgiler
Herşeyden önce ne kadın nede erkek, insan olmalıyız canım. İnsan olmayı bir becerebilsek gerisi çorap söküğü gibi gelir zaten. Harikaydın yine. Sevgilerimle...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
evet insan olursak doğum günü sevgililer günü anneler babalar evlenme kadınlar hiç bir gün kutlanmayaca çünkü hergün insan günü kutlanacak
çok teşekürler
sevgiler selamlar
İYİKİ KADINSINIZ VE VARSINIZ, ERAY KARDEŞİM... İnan ki, Kadınları olmasa bu erkek milletinin hemen hemen Hepsi, en başta da ben, bitlenir, bakımsızlıktan ölürüz. DÜNYANIN TÜM YÜKÜ KADINLARIMIZIN OMUZUNDADIR. ERKEKLER BİRER PARAZİTTİR. DÜNYA KADINLAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.SAYGIYLA
kemnur tarafından 3/7/2012 9:11:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Kemnur
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Kemnur
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
"Çareler arayanlar, kadınlar ezilmesin diye yürüyüşlerde en önde bayrak taşıyıcılar, seminerler düzenleyenler iyilik melekleri olacak. Evlerinde çalıştırdıkları temizlik işlerine bakan kadınlara ise küçücük bir işlerini ihmalde ve yaptığı küçük bir hatada ağıza alınmayacak en ağır hakaretleri ve aşağılamaları yapmaktadırlar."
Olayı çok güzel özetlediniz Eray Hanım. Çok beğendim bu çalışmanızı. 8 Mart'mış...Onların olsun. Birgün erkekler günü yapacaklarına inancım sonsuz. Sözlerimi o zamana saklıyorum.
Kutluyorum.
Sevgiler.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
OKUDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKÜRLER
SAYGILAR