- 1106 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
KADIN GİBİ KADINLARA
Bir kadına , aşık olarak doğarız , biz erkekler . En hoşlandığımız, iki memesidir, anamızın . Sonra, onun şevkatle , sıcacık sarılışı, huzur bulduğumuz , okşayan elleri gelir .
Aslında , hayat içinde, anamızdır ,hep aradığımız. Onun bize, doğurmadan karnında aşıladığı, kanıyla, sütüyle, elleriyle, bakışlarıyla oluşan ve ergenliğe kadar sürüklendiğimiz, kutsal bir aşk’ tır bu.
İşte, bu noktaya , çok dikkat edilmeli , Ananın da, bize aşık olduğunu hiç unutmamalı, Sevgili Hanımlar. Zaten sizler de , anne olacak ve bu sevgiyi yaşayacaksınız, yaşatacaksınız doğurduklarınıza .
Bize verdiğiniz sevgi, anadan ayrılan kuzuları , koç yapacak kadar güzel. Sizi ,sadece sevmeli ve saymalıyız. Size kalkan eller, eğer bir namus meselesi değilse, kırılsın. Öyle ise, buna kimse, engel olamıyor zaten. Mahkemeye gitmek var ama, erkek ruhu çıldırınca, ona yol göstermek , çok zor.
Hayatımızın , en güzel günlerini, sizleri severek, cıvıl cıvıl seslerinizi, kahkahalarınızı dinleyerek geçirdik. Sizlerle, çok mutlu olduk. Ne güzel kokar, parfümsüz , tertemiz sade bir kadın.
Kadın olmak, bir canlıyı oluşturmak ve onu büyütüp, yaşam içinde yer almasını sağlamak ,sanırım çok kutsal bir doğa harikası.
Bir erkek, kadınsız , yarım insandır. Elleri vardır , bulaşık yıkamak istemez . Ayakları vardır , pazara gitmez. Dağınıktır, toplamak gerek. Yemek diye , tost ve çeşitlerinden başkasını bilmez. Ona yardımcı olmak lazım. Sizlerdeki artılarla, o çok güçlü olacaktır. Onu çocuğunuz gibi , büyüte bilirsiniz. Ama , anasının kurallarına ,ters düşmeden. Bu yüzden, kaynanayı iyi tanıyın .
Sizi severse, canını bile verir erkek. Üstelik , karşılıksız. Sizi el üstünde tutar , hele de , çocuğunun , anası iseniz. Ama erkek dünyasını ,iyi bilmeniz gerek. Çoğunuz , erkeğinizi yaşlı babanızla kıyaslar, örneği babanızdan alırsınız. Bu , çok yanlış olur, Sevgili Hanımlar. Onun delikanlı yaşlarını; SAKIN, baskı, dırdır, kısıtlama getirme, eğitmeye kalkma gibi, mutluluğunuzu zedeleyecek şeylerle, onun ve sizin burnunuzdan getirmeyin. Tapusu sizde , gönlü sizde veya size açılmış, size sığınmış, bir erkek varsa hayatınızda , onu biraz rahat bırakın . İlerlemesi , başarılı olması, size huzur vermesi , saygı duyması için dizginleri gevşetin, onu biraz rahat bırakın . Yarış atlarının ,koşarken, hep dizginleri gevşektir. Ucundan zaten siz tutuyorsunuz.
Okuma yok, okula gidememiş, anadan hiçbir şey görmemiş, zavallı kızlarımız var. Bizlerin de, kesinlikle suçlu olduğu , eğitimsiz kızlarımız. Bu kızlar; erkek arkadaş, flört , cinsel birleşme, orgazm , çocuk doğurma, doğurmamak için tedbirler, çocuk bakımı, hastalıkları, erkeği mutlu etme adına, hiçbir şey bilmeden, evlenir veya kuma olurlar. Böyle bir kızı , kadın diye, alan Ayı, elbette bir gün, magandalığını gösterecek, kızı dövecek, sokağa atacak , ona ayaklarını bile , utanmadan yıkatacaktır.
Kızlarımızın çoğu, okula gönderilmemekte, hatta, başlık parası diyerek, alenen satılmaktadır. Buna ne, bir erkeğin, ne de gerçek bir kadının, onayı olamaz. Kesinlikle olmamalıdır da. Senin kızını, satın aldığı için, mal olarak gören bir heriften , ne beklersiniz? Böyle bir AYI , sizin kızınızın mutluluğundan, güzellikler yaşamasından, haklarından ne anlar?
Kadınlarımız , her savaşta, her bayramda, her felakette, bizim sağ kollarımızdır. Onları kollamak, haklarını korumak , biz erkeklerin görevidir. Anamıza, çocukken başlayan sevgimizin, aynısını bizlerin bir parçası olan , kadınlarımıza göstermek, yaşam içinde, onlara fırsat eşitliği tanıyarak, erkeklerden geriye bırakmamak, baş düşüncemiz olmalıdır.
Okumuş, çağdaş, meslek sahibi, kendinden emin hanımlarımız var. Onları görmek, bana gurur veriyor. Hele, meslek sahibi olanlara ,gıpta ile bakıyorum. Taassup seven kadınlarımız! Biraz , dünyaya ve insanlara açın kendinizi ,lütfen. Sizi, gören erkek cinsi, hemen kötü düşüncelere inanın ki geçmiyor. Geçecekler ise, zaten çarşafınızı hiç görmüyorlar ki.
8 Mart Dünya Kadınlar Gününü; her yerdeki çalışan, çalışmayan, aydın, cahil, ev hanımı, iş kadını, hapishanelerdeki, genelevlerdeki, hastanelerdeki, küçük büyük , evli bekar ayırımı yapmadan kutlar, hepinizin mutlu ve ana olmasına , dualar ederim.
Sizler, mutlu ve yetişkin, bizi anlayan kadınlar olun ki; sizlerin hakkını gasp eden, kirli nesil , ortadan kalksın. Onu, doğurduklarınızla, yetiştirdiklerinizle siz öteleyin. Unutmayın imalat sizde.
Şahsıma, bugüne kadar verdiğiniz mutluluk, güzellik ve destek için ,hepinize saygılar, sevgiler, teşekkürler.
EYÜP YAŞAR OVALI 07.03.2012
YORUMLAR
Eyüp Bey, yazınızın girişini okurken önce hiddetlendim. Aaaaa en güzel eylemi bile nasıl anlatıyor ya bu adamın aklı hep malum yerlerde derken, düşüncemden utandım sonra :)) okumaya devam ettim ve yine; ne ya bu şimdi bir övgümü yoksa yergi mi? dedim.
Kadına bakış açınızı dile getirirken hem övmüşsünüz, muhtemelen ailedeki Hatunlar gözlerinizin önüne gelmiştir. Sonra hem de yermişsiniz buna sebepte yaşadığınız ilşikilerdeki Hatunlardır diye düşündüm..Ee Biz Kadınlar dünyanın sekizinci harikası olduğumuza göre yergide, övgüde bize olacaktı değil mi?.
Ayrıca Hakkınızı yemek istemem, hatta yakıştırmanızın çok yerinde olduğunu vurgulayarak size teşekkür etmek istiyorum. Ayılar hiç bir zaman dost olmuyor ve de eğitilemiyor (eğitimli gözükselerde aldanmayın ilk fırsatta Ayılığını yapıyor.)... Sanırım genetik bir sorun bu.:)))
İtiraf ediyorum; ben sizin yazılarınızı okumaktan mutluyum. İyiki gelmişsiniz bu siteye.. Hürmetler size.
Resime Bayıldım.. Bu ne zerafet. Bu da ATA'nın yansıması olmalı.. Bakın bu zaman da dahi kadınlarımız bu kadar zarif ve kadınsı değiller.
inci* tarafından 3/8/2012 2:24:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
kukurikuu
nazik yorumunuza teşekkür eder saygılar sunarım
Kadına karşı şiddet ve 2007 itibariyle dünya geneli veriler şöyledir:
Kadınlara karşı şiddet dünyada en yaygın, ancak en az cezalandırılan suçtur.
Tahminlere göre 113 ile 200 milyon arasında kadın demografik olarak “kayıp” (yok) görünmektedir. Ya doğar doğmaz öldürülmüşler (erkek çocuğun kız çocuğa tercih edilmesi) ya da erkek kardeşleri ve babalarıyla eşit derecede gıda ve tıbbi olanaklara ulaşamamışlardır.
Fuhuşa zorlanan ya da bunun için satılan kadınların sayısı yılda 700.000 ila 4.000.000 arasındadır. Cinsel kölelik düzeninden elde edilen kazançlar yılda tahminen on iki milyar dolardır.
Küresel olarak, on beş ile kırk beş yaş arası kadınlar, kanser, sıtma, trafik kazaları ve savaşlardan daha ziyade, erkek şiddetinin sonucu hayatını kaybetmekte veya sakatlanmaktadır.
En az üç kadından biri dövülmüş, cinsel ilişkiye zorlanmış ya da hayatı boyunca başka türlü suistimal edilmiştir (tecavüz, kötü davranış). Genellikle, suistimal eden kişi aileden bir üye ya da kadının tanıdığı bir kimsedir. Ev içi şiddet, bölge, kültür, etnik köken, eğitim, sınıf ve din ne olursa olsun kadınlara karşı en yaygın suistimal şeklidir.
Dinsel, kültürel vb. nedenlerle yılda iki milyondan fazla kız çocuğunun genital organlarına hasar verilmektedir . Bu oran, 15 saniyede bir kız çocuğudur.
Sistematik tecavüz yeryüzündeki birçok çatışmada bir terör silahı olarak kullanılmaktadır. Ruanda soykırımı (1994) esnasında 250.000 ila 500.000 kadının tecavüze uğradığı tahmin edilmektedir.
Araştırmalar, kadına karşı şiddet ile HIV virüsü arasında yükselen bağlantıyı göstermekte ve HIV bulaşmış kadınların daha fazla şiddete maruz kaldıklarını, şiddet kurbanlarının da HIV bulaşma risklerinin daha yüksek olduğunu ortaya koymaktadır.
KADINLAR, İNSANOĞLUNUN YARISIDIR... KADINLAR, AYNI ZAMANDA İNSANOĞLUNUN DİĞER YARISINI VAR EDEN VARLIKLARDIR... ANNELER GÜNÜNDE, SEVGİLİLER GÜNÜNDE VE ŞİMDİ DE KADINLAR GÜNÜNDE, TEBRİKLERİ VE HEDİYELERİ KABUL ETMEK ALÇAKGÖNÜLLÜLÜĞÜNÜ GÖSTEREBİLEN SEVDAMIZDIR KADINLAR... DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ KUTLU OLMASIN, YAS GÜNLERİ KUTSANMAZ... EMEĞİ UĞRUNA MCADELE EDEN VE BU UĞURDA ÖLDÜRÜLEN KADINLARIN RUHU ŞADOLSUN...
kukurikuu
Yorumunuz bile eğitici ve düşündürücü.
Saygılarımla
güzel bir yazı kızlarının başlık parasına stan demişsinizya ayı sonra maganda oluyor ve kızın babası kıznın bir ayıya satıpta nasl-ıl kızının mutlu olmasını beklersin o babada ayıçünkü kızını karısını mutlu rtmrmiş ki hiç sevmemiş ki onu damadından başka bir ayıdan neden beklesin evet akıllı kadında var şirret kadında varaptalı da şeytanıda meleği de var bunlar kadınlarda yok birtek erkeklerde de var yani iyi ve kötü huylar cinsiyetlerine göreverilmemiştirinsanlara verilmiştir sonuç itibarıyla güzel bir yazı okudum tebrikler
saygılar
Başlık çok manidar dı ve bende bir kadın olarak aynı şeyi düşünüyorum.KADIN GİBİ KADINLARA, başta annem olmak üzre saygı duyuyorum.
Onur ve namusunu bozuk para gibi harcayıp, sonra namuslu pozuna girip, birde namusla ilgili ahkam kesenlere değil. Ben onlardan nefret ediyorum !!!
Delikanlı çağlarında azıcık rahat bırakmalı erkeği. Evet. Nasılsa ellisine doğru tamamen size kalacaktır. O süre zarfında tapusu sizde, kullanım hakkı başkasında olsa da mühim değil. Size bakıyor mu, çocuklarına bakıyor mu? Bilezikler kolunuzda şıngır şıngır mı? Ona bakacaksın ey hatun kişi :)
Bir de dipnot: Taassup seven kadınlar da dünyadan bihaber değil artık sayın yazar. Yavaş yavaş toplumdaki yerlerini alyorlar. Cumbaların arkasında iş işleyip ilahi dinleme zamanları geride kaldı. Onlar da yönetimde, üretimde, eğitimde artık. Ne güzel değil mi?
Sayın yazar, abartmadan, dramatiğe bağlamadan gayet güzel anlattınız erkek gözüyle kadını.Erkek biraz kayırılmış gibi geldi bana ama. Biraz da nasihatte bulunmuşsunuz. 8 Mart civarı kadından bahseden yazıları hiç samimi bulmuyorum açıkçası. Ama sizin yazınızı okurken keyif aldım.
"...hepinizin mutlu ve ana olmasına , dualar ederim."
Cümlesi çok kıymetliydi.
Saygılar sayın yazar.
Aynur Engindeniz tarafından 3/7/2012 2:06:35 PM zamanında düzenlenmiştir.