- 1416 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
KÖLN´E gurbetbaci cikartmasi:)) 2.ölüm
Bugün ortanca kizimin büyük bir dilegi kabul oldu.Kac aydir kölne gitmek istiyordu.Babasinin seminere gitmesi gerekdigi icin bizde konu komsu dolduk mavi perdeli girmizi boyali Alamanci minübüsümüze.Güle oynaya yollara koyulduk.CD calarada canim Türk müziklerini pasa gibi kondurduk.Sarkilar türküler gelmezsen gelmeler söyleyerek son hedeimiz KÖLN´e dogru ilerledik.Kölne varmaya 2 saat kala cekdik mavi perdeli,girmizi boyali Alamanci minübüsümüzü parka.Bi sofra donattik sanki Yozgatda ki camliga piknige geldik.Gelsin caylar,dolsun gayfeler, salamlar ,sosiler hepside cok nefisler.Cilingir soframizda süt diyecem ama vallaha oda vardi.Kuslar kisdan dolayi göcdügü icin,sarikizin sütüyle idare etmeye calisdik.Yanimizda Alaman iscimizde vardi.Malumdur;nerde beles oraya yerles! yumuldu bizim Günter.Dürdü koydu yedi.Benmi? yok anam yokk yiyemedim vallaha.Hava soguk ve ayazdi,diyete girmis pehlivanlar gibi ;NAYIRRR! NOLAMAZ!! BENiM MiDEM SALAMLA SOSiSLE DOLAMAZZZZZ! döner ister,iskender ister,, EY ALMANYA BANA BiR KEPABCI GÖSTERRRRRRR!! modunda midem bulandi numarasiyla yimedim onca öteberiyi(((yalan degil midem dönüyodu ,dönüyoduda arada birde gizli gizli bögürüyordu))
Yemegimizi yerken birden koskocaman bir oturdaküs,sey pardon yani Otobüs durdu karsimiza.Otobüsden ben deyim bi köy,siz deyin köydeki yesil kadar cins cins avrat firladi.Saclisi ,kalem kaslisi,PKK bayaragindan yamisaklisi.Hay ben SIIIIIIIIIIII.....ym.Diyecek gibi oldum ama harp cikar diye yönümü gurbetele dogru döndüm.Bi ara renkleri farkedememisim. Benim dürbün gözlü sansür uyardi beni.Aha bunlar PKK li avratlar.O an icimde onlara karsi besledigim ;ayyyyyy bizim avratlara bakin teorisi ,Hay ben sizinnnnnnnn avratlara döndü.Yalan yok, cok öteberi getirmisiz onlarida cagirak diye icimden gecirmisdim.Onlarin niyetlerinin baska seyler oldugunu anlayincada,karsidan karsiya;
yarasin anammmm!gelin gelinde her yaniniz bu kaynar cayimla yansin ,der gibi bi firt cekdim dasvan kani cayimdan.
Cins cins, model model,bitli misali belikli bürüklü,enigi gözlüklü,cücügü PKK özlüklü, bi Otobüs dolusu büyük ve kücük bas,sey bardon bu is yas.Diyelim bunlarin hakkindan gelir Alaman polisi gardas.Oradan ikileyip gettiler ve göz zevkimizi bozdular.Yozgatdan bi kamyona doldurulupda, Pasdirma Cumhuriyeti Gayseriye Mezbehaneye görülen karakacanlar gibi doldular ve gittiler.
Soframizi topladik,umumi ziyaretlerimizi yapdik ve biz yine ;
iLK HEDEFiMiZ KÖLN!!! Deyip, yollara koyulduk.Yine cümbüs, kargasa var bizim mavi perdeli, girmizi boyali Alamanci minübüsümüzde.Heyecan tavan yapmis,bizim sansür eline mikrofonu kapmis;
illada bana türkü cigir diyor.Kirarmiyim? Kölne giderken dögüsecek kadar afedersiniz HIYARMIYIM? naslaaaaaaa..Basladik popdan,solladik türküden,mola verdik sanatdan sonra.Söyledik,cigirdik,bagirdik ve sonunda biz istanbulun cakmasi Kölne geldik.Cakma diyorum cünkü; hani derler ya büyülü sehir istanbul,gizemli sehir istanbul,tasi dolar,topragi euro isatanbul.iste bizim icinde Köln istanbulun cakmasi gibiydi bugün.isatanbulun yerini tutarmi? aslaaaa tutmaz tabiki,biz Kölnü hayatimizda haritadan baska yerde görmedikki anacim.
Ahaaaaa ,ahaaaa babaaaa KÖLN,KÖLNNNNNNN iST DAAA!!( aha baba Köln orda,demek gibiydi bu gavurcanin anlami;))
Ceplerden telefonlar cikdi,sak suk cekmeye basladi benim gurbet kuslarim.Gurbetde garip garip melerken,Kölnü istanbul gibi bagrina basmaya hazirlandilar.
Köprüden gecdi gurbetci,Dom kilisesinin endamli Gotik sanatli görüntüsünü cebinde ölümsüzlesdirdi garip gurbetci.
Evler ayni bizim evler,yollar bizim Yozgatin tasli yolu gibi,bagrimda yandi anam memleket hasreti.
Aya ilk Türk uzay ayakkabisi basar gibi bizde Kölne ayak basdik.Torpagini öpmedik ama,bizim yozgat,sey pardon bizim sehir gibi geldi gözümüze yerler.Nedendir bilmiyorum ama,bizim sehri anarken hep;
YOZGAT!!YOZGAT!!! diye inledi dillerim.Hayirdir insallah, yosam Yozgat halki benimi andi?yosam anamin kulaklari cinleyip;kizim ,diye cigerlerimi yandi? andi iste birileri bugün beni yozgatda cokca andi.Dilimde Yozgat türküsü,gözümde Kölnü gezme öyküsü,deli koyun gibi,zincilerini kirmis kopmusda gelmis köle gibi gezmeye basladik Kölnü.
Bu arada sansür seminerine Günterinide alip gitti.Onun icin Köln hikayesi yasanmadan bitti.Yanimiza anca hava kararinca gelecekdi.Karanliklarda isiklarin esaretinde bizleri arkamiza baka baka Yozgatimiza,sey pardon evimize geri götürcekdi.Bakin gördünüzmü? yine dilim sürcdü.Yozgatin hasreti beni pesinden yilan gibi sürükleyen bir gücdü.
Yavas ve edim adimlarla Kölnün sokaklarinda yabanci plakamizla yürüyorduk.Yürürken plaka nasilmi oluyor? duydum efendim duydum! plakami? dediginizi sagir sultan gibi duydum.Evet plaka,biz yabanciyiz malum,yapdigimiz hatalar bizi baglamaz.Trafik kurallarini ihlal ederiz ,yanlis yerden karsiya gecmeye kalkariz,sagimiza solumuza köyden istanbula yarin gelmis gibi bön bön bakariz.insaat alanlarina dalariz,demirlere carpar kaza yapariz.Oturma uzvumuzda Plaka takili degildir ama,salina salina yürümemizle,hic görmedigimiz dükkanlara camini yalar gibi bakmamizla, biz alnimiza yabanciyiz plakasi takariz.
Böyle anlatmaya devam edersem,bu yazimi bitirmeden biz Kölne gelecek sene bir daha FATiH gibi karadan cikartma yapariz.Saadete gelelimizin ve laflari artik düzünden söyleyelimizin,demi ama?
Gopa gopa halkin bagrindan Kölne gezmeye geldik,Dom kilisesinin önüne gelince biz canimizdan bezdik.Akil sir ermez göklere yükselen bir Kilise.Arkadasim tutturdu;
hadin iceri girek bakak,burasi cok ünlüymüs.Ulannnnnnnnn bire melun AVRAT!! sen daha Kölndeki Camiyi görmeden, Kiliseye yüz görümlügü takarsin haaaaaaa! nalcak,alda kilisenin bir tarafina adini gözyaslarinla cak.Hicde istemedim ilk olarak kileseye giripde bakmayi.Orasida Allahin eviydi ama,benim bacim ilkönce Camiye besmele cekerek girmeliydi.Avradi bi depdim,colugun cocugun önüsüre ;SUS!! dedim.Eli mahkum,dilleri kem küm, boyun egdi bana ve sesini kesdi.isyani basdirmanin gururuyla Carsiya dogru emin ve büyük adimlarla ,kumalar gibi söylene söylene gittik..
Anaaaa!! carsiyi görünce eriyip yittik.O eski halinden eser yokdu simdi.Hani tranvay nerde? otobüs nerde? Hatta metroseksüel,sey pardon o sansürdü.Metrobüs nerde? yol yok,karsidan karsiya gecmek yok.insanlar sabahin koründe sürüye katilmisda asama evine geri gelen goyun sürüsü gibim gidip ,gidip geliyor.Öyle bir kalabalik ki,igneyi atin, iki saat sonra gelin yaralilari toplayin gibiydi.Kim kimdir? anaa su karsidan gelen bizim Kölünlü Aysemidir? yosam Helgamidir? yok böyle bir sehir, kim kimdir?Türkmüdür? Almanmidir? ingilterenin kralicesi su yoluk basli avradin yengesimidir? insanlarin yüzlerine bakmaya fitsat bulamyiorduk ki,Türkmüdür degilmidir anlayamadik.Nedendir bilinmez,yeni bir yere gitsek Alamanyada Türk Vatandaslarini ariyoruz ve selamlayarak basimizi salliyoruz.Kanimizda vardir vatan severlik,milletimizi sahiplenmelik.Hec kimseyide sahiplenesim gelmedi.Sanki ellerin Aysesiydi basindaki örtüsüyle.Ellerin Hasaniydi,Hanslardan Helgalardan model gelmis yüzlerine.Yabanciligimiz fazla göze carpmasin diye basimizi yere egip kaldirimi olmayan ve her yeri das kapli yollara bakdik.Evet yollar dasdi vede kaldirim yokdu.insanlar birbilerini sollayarak ilerliyordu, daracik patika yolda.
Kizin biri hemen saldir cooooooo!! gibi daldi dükkanin birine.Dükkanin disi farkli ama, icindekiler bizim sehirdekilerinin aynisiydi.Essek sipasi ,ekmek anasindan,para sansür babasindan, al bacim,al arkadasim politikasi uygulamaya basladi.Ses cikartmadan ödedim pasa pasa eurolari.Kasadaki kizda Türkdü,ne cimri kadin demesin diye hem parayi saydim hemde söylendim;
Al al doldur, ondan sonrada giyme! kiz ;evet deyip beni tasdikledi.Fakat bilmiyorki gurbetbacisi numara cekiyor.Getti paraciklarin sansürrrrr getti, kasiyer eurolarimi vermiyooor geriiii.
Yokya bu böyle olmayacak, ben eniyisimi seceyimde yazayim, yosam bitmiyecek ve kimse benimle Köln cikartmami paylasmayacak!
Top oynamadik ama ,dükkan gezdik acikdi.Battal gazi gibi ilk gördügümüz Türk avradinin karsisina;
DÖNERRR!!! DÖNERRR! diye cikdik.Avratda mübarek basmis bagrina kisdan kalan canim son kestaneyi,istahlica yiyor.Camekanada dönmüs yönünü;kimse istemesin; diye ellam.Neyse avradin üstüne Hacli seferi yapar gibi yürüdük.Avrat bi ara az kaldi boguluyordu; bi kamyon bizi görünce.Kiz soruyo;
afedersiniz burda Türk Lokantasi varmi?
Ebe,ebebebeee,ebeeee,ben bilmiyom! Hayirdir giz gari! ebenemi benzettin benim gizi? ebeeee ebeeebebe, diyon.Megerse avrat kestane yiyecem diye bogazi ugruna gözlerimizin önünde ebe beebebebe diye ,sehit gidiyormus.Sirtina iki vursammi? diyede düsünmedim degil haaa!.Yok öyle degilde,gavurun biri benim avradin sirtina vurdugumu görüpde ,polisi cagirir diye korkdum.Dedim;
ellemen ölsün,bu mevsimde yemis zaten yiyecegi kadar kestaneyi.GÖZLERi ACIK GiTMEZ!!! töbe yarabbim ya,ben hemserim hakkinda ne yaziyom? Avrat gözleri belelerek curh,diye yuttu kestaneyi.Basladi ebesini birakip kekelemeye;
Kop!!! Kop!!!
Kopmu? kiz bu ne diyo ,sarki caldinda biz kopmadikmi? yosam pesimden kopunda gelin, size gösteriyimmi, diyo? ya bu avrat kestaneyi damardanmi almis? yosam akli torbada kalan kestanedemi kalmis? yosam Kop diye bir sokakmi varmis? evet ,dedi Avrat.Kopa gitmeniz lagzim,ama orasi cok uzak.
Peki buralarda yokmu dönerci?
yarin bitecek az kaldi anacim bekleyin:))
YORUMLAR
Ey benim kalbimdeki büyük acım...Gurbet ellerde boynu bükük kalmış bacım.
Sana madde medde yazayım:
1- İyi ki bacımsın...Allah beni korumuş da sana koca eylememiş. Yoğsam Sansür enişte gibi bunca sene dayanamazdım. Ne bu yahu. Maşallah tetiğe bir dokundun mu beşyüz mermiyi birden savuran makineli tüfeng gibisin.
2- Bir daha o pkk harflerini büyük yazarsan külahları değişiriz. Başka hususlarda noktalama ve imlaya önem vermeyip de o itlerin harflerini büyük yazmak olmamış. Küçük mahlukatın sembolleri de küçük yazılmalı.
3- Yazıları birza daha kısa tutsan çok daha iyi edersin. Süper yazıyorsun, harika yazıyorsun ama sitede başka yazarlar da var...Onları okumaya da zamanımız kalsın deeel mi?
4- O mide bulantısının yeğenlerden biriyle ilgili olup olmadığını daha anlayamadım. Sanırım son bölüme saklıyon.
5-Yazının ''Önce Cami '' kısmına hayran kaldım. Alnından öperim.
6-Özellikle kız çocuklarını alış veriş merkezlerinden uzak tutun. Ruh sağlıkları açısından çok önemli.
7- Kestaneyi çizdiren...Pardon kestane boğazına kaçankadınla ilgili kısımda koptum...Kadın da öyle demişti değil mi '' kop ..kop ''
8-Müthişsin...Harikasın...Elinden tutan birileri olsa Türkiye'de mizah türü yazılarda bir devrim yaratabilirsin. Yani çok iyi bir editöre ihtiyacın var....( Editör bulamazsan büdütör de olabilir )
9-Şu gülmez sufatı bile güldürdün ya
10- Allah da seni güldürsün...Yegenlerin yanahlarindan isiririam.
yaban gülü(gurbetbaci)
yaban gülü(gurbetbaci)
yaban gülü(gurbetbaci)
canımsın benim ....güzel yazını kutlarım........gönlü güller kadar tertemiz .sevgi çemberinin eşsiz has gülü......iyiki varsın..iyiki yazıyorsun..senin sayende bizlerde adım.adım KÖLN .i geziyoruz........yazılarıı hep takip ediyorum....bilesin...ve sevgilerle öpüyorum...kendine iyi bak...güller diyarından selam lar...A.E.O
yaban gülü(gurbetbaci)
Kutluyorum, espiri anlayışını ve akıcı anlatımını...
Sevgiler, saygılar.
Gün eksilmesin pencerenizden.