- 975 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
VAN'DA KADIN OLMAK /8 MART
Büyük kayalar devrilmişti üzerime,elim ayağım hatta yüreğim bu büyük çığın altında kalmış, nereye gideceğim,ya da ne tarafa koşacağım…
Kim tutacak yaralı ellerimden veya kanayan yüreğimden…
Ben Van kadınıyım, iri yeşil gözlerim, hiç bitmeyen çileli yarınlarım var…
Ben Van kadınıyım,sıra sıra dertlerim,irili ufaklı yavrularım var…
Ben Van kadınıyım, erkeğimin ardında, dış kapının yordamındayım…
Ben Van kadınıyım, yediğim dayakları yüzümde, ağzımda zehiri su diye taşırım…
Ben Van kadınıyım, çilem bitmez, kumamla paylaşırım dertleri…
Ben Van kadınıyım, isterse kocam alır beni yanına, isterse atar yarın akşama…
Ve ben kadınıyım…
Bu büyük depremi her an içimde taşıyan benim, sanmasın ki kimse ben bu depremde yıkıldım, ne yaşadığım çadır, ne bu soğuk hava beni yıldırır…
Ne zemheri günlerinde, yeşile çalar bahar renkleri verdik erimize…
Ne zindan diplerinde, sevgiliye gül olduk gonca gonca…
Bunlar değil yıldıran kadını, bunlar değil kollarımızı bağlayan…
Yavrumun sıcak teni memede, erimin sıcak sesi yanımda, yarınlarımın umut sesi kulaklarımda olsun yeter direncime…
Şehirli kadınlar sana seslenişim, ben burda senin diğer yarınım, unutma…
Şehirli arkadaş sana söylüyorum, sensin benim hakkımı arayacak olan kuru, sıcak yatağında yatarken…
Şehirli kardeşim dinle yediğim dayağın hesabını sen soracaksın, senin yerine bu çileyi çekerken burada…
Şehirli bacım unutma sen son model arabalarda gezerken, senin yerine doğum sancıları çeken benim…
Şehirli yeğenim sen ballı sütler içirirken çocuğuna, suyu yağan kardan emdiğimizi unutma…
Şehirli yavrum, sabah kahvaltısında beğenmediğiniz zeytini atarken çöpe, çekirdeğine hasret kaldığımızı unutma…
Şehirli ablam sen büyüksün ayılsın etrafındaki bunca kadın,kız-kızan…Versinler elele,
Yarınlara küçük çocuk gelinler değil, yarınlara dimdik duran yiğit kadınlar,
Yarınlara cehalet değil, zehir gibi sevgiyle yetişen kadınlar,
Yarınlara karanlık zihniyetler değil, yavrularını güvenle yetiştirecek insanlar yetiştirsinler…
Bitsin iç yangınlarımız, bu deprem bizi getirsin bir araya, kime kalır başka bu yaşlı dünya, kim çeker kahrını senden, benden başka…
Ben burada bu depremin yarasını sararken, sen bunları bana borçlusun ŞEHİRLİ ABLAM UNUTMA…
d.SOYSAL
YORUMLAR
Sayın Yazarım,
Yazınızı ilgiyle okudum. Peki , ''Sen erkek misin? Ağzına iki tokat atamıyor musun ? '' diyen oğlan analarına ne diyeceksiniz? Onlar, eski yedikleri dayakların ,intikamını gelinlerden mi çıkartıyor ,dersiniz? Kadına değil , hiç bir canlıya böyle davranışı kabul etmem. Van' lılar genelde sakin ve efendi insanlardır. Asıl sorun ,Anadolu'nun her köyünde, her kasabasında.
Kadınlar gününüzü, saygı ile kutluyorum.
BEN VAN KADINIYIM YANLIŞ BENCE, Bİ AYRIMCILIK VAR,BEN TÜRK KADINIYIM DESENİZ SİZE HAK VEREBİLİRİM,CÜNKÜ KADINLAR HER YERDE,EZİLİYOR BUNA VAN DAHİL Bİ ÇOK YERDE ,,ÖNEMLİ OLAN HİÇ BİR KADINIMIZ EZİLMESİN,BENİM İÇİN TRABZONDA TARLADA CALIŞAN ELLERİ NASIRLI AYŞE NİNEMLE VANDAKİ AYŞE ABLAM ARASINDA Bİ FARK YOK BÖLGECİ AYRIŞIMLARDAN UZAK DURMALIYIZ ,TÜM KADINLARIMIZIN KADINLAR GÜNÜ KUTLU OLSUN.
İyi niyetle kaleme alınmış yer yer güzel mesajlar içeren bir çalışma. Van kadınlarını ne kadar tanıyorsunuz bilmem ama ben "Ben Van kadınıyım, isterse kocam alır beni yanına, isterse atar yarın akşama." v.b sözleri doğru bulmuyorum. Türkiye'de hiç bir köyün bir başkasından daha az acılı bir sosyal hayata sahip olduğunu sanmıyorum. (Terörle uğraşan köyler hariç)
Kadın erkek ilişkilerinin de abartıldığı kadar berbat olduğunu da sanmıyorum. Köy kızıyım, köyde doğdum büyüdüm, okudum, evlendim. Şunu gözlemledim, artık o bahsettiğiniz karanlık tablolar çok az. Bir kaç kötü örnekle genelleme yapıp okurların aklında bir tarafa karşı olumsuz yargılar oluşturmamız doğru değil. Olayları ayrıştırmak, realite yazıyorsak daha bilimsel olmak zorundayız. Kurgularımızda bile hiç kimseye, zümreye, ırka, cinse tek bir elbise giydirip okura sunmamalıyız.
Kadın tabiatı gereği naif bir varlık. Ve bence bir kadını yine en çok bir kadın eziyor...Bir kadın görmezden geliyor, bir kadın bir kadının düşmüşlüğünden yararlanıyor. Bunları da unutmamak lazım.
Van'a yardım edilmeli elbette. Van'ın mahzun KADINLARINA ve ADAMLARINA ve ÇOCUKLARINA...
Bunun dışında dediğim gibi, yazınız güzeldi bana göre. Başka çalışmalarınızı da okumuştum. Etkin bir kaleminiz var.
Daha güzel günler diliyorum size ve herkese.
Saygılar.
dilek soysal
Aynur Engindeniz
Ben ayrımcılığın her türlüsüne karşıyım, pozitif ayrımcılığı da bir kadın olarak aşağılayıcı buluyorum. Ama anlatmak istediğim bu değildi.
Size araştırmalarınızda başarılar diliyorum.
dilek soysal
Aynur Engindeniz
Neyse uzatmayacağım. Başarılar diliyorum size.
gerçekten ilgi çekici bir yazı.Bana göre Anadolu kadını olmak için deprem olması gerekmez yani anlatılan şeyler Anadolu kadını için az bile... benim Anadolumda ki ki kadının çektiği çileleri yazmaya çalışsak bizi çokça oyalar.İşte o kadın,şehirlerde kol gezen amacı açık saçık giyinip gezmek ve eğlenmek olan,kadın profillerinden benim gözümde çok yüksektedir.Bence kadınlar günü onlarındır...büyük şehirlerde gününü gün eden yaşam amacı sadece dünya tatları olan,üstünde dokuz tane şeytan taşıyan kadınların günü olmamalı...Ama ne yazık ki ortaya düşüp
hak arayıcısı olanda onlar...işte Anadolu kadınının onuru asilliği buradan gelir hep şükreder,asla ama asla isyan etmez!
yazınızı beğenerek okudum...