- 645 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İşkolizm Ve Hırs ©
Yürüyorsunuz, koşuyorsunuz, zıplıyorsunuz ama bir şeyi unutuyorsunuz...
Söyleyin hadi ?
Bilmiyormuş gibi yapmayın, bir düşünün ve söyleyin.
Yapmadığınız şey durmak, biraz da işiniz varken bile durabilmek, durmak için hep işsiz kalmayı beklememelisiniz. Tıpkı gülmek için eğlenmeyi, sevmek için hazır olmayı, dağa tırmanmak için önlem almayı beklediğiniz gibi.
Yükseliyor olmanız içinizi rahatlatmasın, çoğu zaman durmaksızın yükselen insanlar kendilerini doğru yolda hissederler. Ve elbette doğru yolda olma ihtimali vardır.
Bu onların suçu değildir, onları uyarmayanların, fikir vermeyen, doğru yolu görmeleri için uğraşmayanların suçudur.
Hadi biri buna gönül verip karşısındakine;
Yükseliyor diye herşeyin iyiye gitmeyeceğini söylemeye kalktı diyelim.
Birde bunun ikinci bir sorunu var ki o da karşısındakinin bu uyarıyı nasıl karşılayacağıdır. İllaki de haklısın demeyecektir. Hatta genelde böyle bir karşılık alamazsınız. Ya onu kıskandığınızı düşünür ve sizi düşman eyler, ya da sizin sözlerinizin onun gözünde bir önemi yoktur.
Tabi burda üçüncü ihtimal olan, fikri kabullenmesine yer vermedim. Ama şunu biliniz ki yükselmekte olan bu atılımcı arkadaşınız sizin düşüncelerinize önem vermiş gibi yapmıyor da gerçekten sizin düşüncelerinize önem verip uyguluyorsa şundan emin olun, o büyük bir insan olacaktır. Hele ki bir de bugün sizin ona yaptığınızı birgün o da başka birisine yaparsa kahramanlar gitgide çoğalacaktır.
Siz de bir gün bir yerlere varacaksınız...
Fakat istediğiniz kadar tatmin olamadığınızı farkedeceksiniz. (Büyük bir ihtimal)
Ve diyeceksiniz ki:
- Benim istediğim bu muydu ?
- Ama nasıl ? Ama neden ?
Çünkü aslında başında bunu istemiştiniz, zaman geçtikçe ne istediğinizi düşünmeden, ilk hayaliniz uğrunda çok fazla HIRS ile çalıştınız. Bu süreçte aslında başka birisi oldunuz, bu yüzden hayalleriniz de deforme olup değişti...
İşte bu yüzden fazla hırslı, durmaksızın, inatçı bir şekilde yükselmek hiç te iyi birşey değildir..
Bir de ukala olduğumu düşünebilirsiniz, bu hakkınız, benim de göz yumduğum bir şey...
Bora Kasap
YORUMLAR
Hırs yapmak ile Azimli olmak aynı zannedilir çoğunlukla ama aynı değillerdir.
Hırslı insanlar başkalarının omuzlarına basarak yükselirler, Azimli insanlar ise gecelerini gündüzlerine katarak ve başarıyı paylaşarak.
Hırs hırsızlığa yol açar.
Ben hırslıları ve Azimlileri birbirinden ayırarak değerlendiririm.
Güzel bir yazı kutlarım.