- 1446 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
HEEEY SİZ!
Hey siz!
Evet evet, siz, bakmayın sağa sola size sesleniyorum!
Siz! Dostluğunu yoruma değişen, yazdıkları emeksiz şiirlerle yorum alamayınca, bu açıklarını sayfa sayfa dolaşıp insanlara şirinlikler yapıp, mesajlar yazıp yorum toplamaya çalışarak kapatmaya çalışan yorum budalaları.
Evet siz!
Bunları eleştiren şiirlerime yorum yazan, destek veren gerçek şiirseverlere mesaj yazarak, tepki gösteren, yorum yazmamaları için baskı yapan entrikacılar.
Ve siz!
Bir zamanlar beğendiğim şiirlerine yorum yazdığım, o zamanlar ’dostum, hocam’ diye peşimde dolanan, beğenmediğim şiirlerine yorum yazmayınca düşman kesilen, kendince eşekli öküzlü, basit şiirlerle beni hicvettiğini sanan, ve delikanlı gibi o şiire yorum yazıp neden yaptığını sorduğumda ya yönetime şikayet edip yorumumu sildiren ya da yasaklı listesine alan, yüzüme konuşmaya cesaret edemeyip arkamdan mangalda kül bırakmayan, kaçak dövüşen ucuz kahramanlar.
Ve siz!
Allah’ı dilinden düşürmeyen, kendini Şems göstermeye çalışırken, bu oyunlara âlet olan, çıkar için karaya ak, aka kara diyen din simsarları.
Kısaca siz!
Menfaat için kişiliğinden ödün veren, özgüven fakiri, kompleksli, hayattaki eksikliklerini sahte iltifatlarla kapatmaya çalışan, bunu yaparken insanların samîmi duygularını, dostluğu sömüren kan emici iki yüzlüler.
Şunu bilin ki;
Sizler böyle yaparak bir yere gelemezsiniz, doğruları yazanlara ’kibirli’ yaftası yapıştırıp dedikodularını yaparak, insanların sırtına basarak yükselemezsiniz, ancak sahte alkışlarla mutlu olur, egonuzu tatmin edersiniz.
Bence bırakın hem kendinizi hem insanları kandırmayı, çıkarın maskelerinizi, kendiniz olun.
Boş işlere harcadığınız zamanı şiire harcayın, emek verilmiş eserler ortaya koyun ki rica minnet, el etek öperek yorum toplamanıza gerek kalmasın, insanlar gerçekten sizi övsünler.
Şiire ve emeğe saygı duyan, özü sözü bir kim varsa hepsine selâm olsun.
Yüzlerinde maskeyle gezen sahte kalabalıklar benden uzak olsun.
Yanlış insan olmaktansa yalnız insan olmak erdemdir, bu da böyle bilinsin.
Şunu da bilin ki ben şiirlerimi yoruma kapatmak için yönetimden yardım istedim ama böyle bir uygulama olmadığı cevâbını aldım, yâni ben yorum için şiir yazmam, bu sebeple bana yorum yazılmaması için yaptığınız kulisler umrumda bile değil, gülüp geçiyor ve acizliğinize acıyorum.
Şiirle, dostlukla, selamla ve sevgiyle...
.
YORUMLAR
Önemli çalışmanızın her kelimesine yürekten katılarak tam puanla tebrik eder, paylaşım için teşekkür ederm.
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.
Yüzlerinde maskeyle gezen sahte kalabalıklar benden uzak olsun.
Yanlış insan olmaktansa yalnız insan olmak erdemdir, bu da böyle bilinsin.
Bence de sizce. Saygıyla...
(Mustafa Çetiner)
Aslında öyle değil ama size öyle geliyor mu demek istediniz, ben mi yanlış algıladım?
Selam ve sevgiler.
nadideelif
(Mustafa Çetiner)
Çok teşekkürler.
Uzaklara selâm olsun, saygımla berâber.
bence o tür insanlarla uğraşmaya hiç değmez..
boşveirn siz yazmaya devam edin..
diğerlerine gelince sadece kendilerini kandırabilirler..
selamlarımla..
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.
Temelde hepimizin gördüğümüz , hepimizin de bildiğimiz alışılageldik durumlar haline gelen bu konudaki tespitlerinize katılıyorum . uyarı görevimizi yapmalıyız elbete . Anlayana sivri sinek saz denmiştir değerli kalem . Anlamayanlar daima çoğunlukta olacaklar lütfen unutmayın . Doğruları savunmak zor iştir . Cesaret ister . Genelikle karşınıza çoğunlukları almışsınızdır çünkü ... O çoğunluklar , doğruları bilen , gören , doğru uyarıları dikate alabilecek erdemde insanlar olabilselerdi , dünyamız da ülkemiz de hiç bu halerde olur muydu ? ...
Yine anlamayacaklar ve yine bildikleri yolda yürüyecekler ... Keşke anlayabilselerdi diyerek bitireyim yorumumu ... Güzel şirleriniz ve yazılarınızda buluşmayı daima tercih ederim...
Yüreğinize ve kaleminize sağlık ...
(Mustafa Çetiner)
Her yazdığıma yalandan 'harikaydı dostum' yazıp geçenleri ve karşılığında alenen yorum isteyenleri değil, yeri geldiğinde eleştiren, yol gösteren gerçek dostları görmek istiyorum etrâfımda ve öyle davranmaya da özen gösteriyorum.
Görüşlerinizi samîmiyetle belirttiğiniz için çok teşekkürler.
Sekam ve saygımla.
Aynı konuda yazdığınız bir şiirede yorum yazdığımı hatırlıyorum. Sizi kıranlar olmuş anlaşılan.
o zamanda yazmıştım size. Bazı arkadaşların şiirlerini o denli beğenmediğim halde onları
kırmamak adına güzel yazdığımı. Bana da belki de iyice okumadan yazanlar vardır. Bence
o kadar önemli değil.yani insan kalbini mi kırayım,bir şiir için. Sizi benim şiirlerimde bir kez
bile görmedim. Demek ki benim şiirim de beğenilmiyor. N'payım, canınız sağolsun..
Sevgi her şeyden önemli..
Selâm ve saygılar..
(Mustafa Çetiner)
Ben çok az yorum yazan biriyim, şiirlerinizi okuyorum beğenip yorum yazdığım da olmuştur bilemiyorum.
Ve herkese sorduğum gibi size de şunu sormak isterim müsâdenizle:
Bir insan hemen her sayfada yorumlarıyla görünüyor ve basit bir şiirle, güne düşen şiirlerin çok üstünde (133 meselâ) yorum alabiliyorsa burada nasıl bir dostluk ilişkisi vardır sizce?
Selam ve sevgimle.
glenay
şiirlere bir iki kişi yorum yazmış. Yorum yazdıkça okuyan ve yorumlayan arttı. Gerçek anlamda şiirimi anlayarak yorum yazan on kişi bile değildir.
Yine de okunmasını istiyorum, okunması için yazdım ve yazıyorum çünkü.
!33 yorum hiç almadım,o kadar alan olduğunu da bilmiyordum.Çok fazla.
Burada ahbap çavuş ilişkisi olmalı. Kafam iyice karıştı. Ne yapayım sizce
bende mi yorum yazmayayım. O kadar çok yazamam zaten. Uzattım
galiba,
iyi akşaamlar..
(Mustafa Çetiner)
Bana bunları yazdıran işte o yüzün üzerinde yorum alan ama bunu şiirle değil kulisle becerenler.
Elbet yazacağız yorum ama hatır için değil, emek verilmiş ve gerçekten şiir olduğu için.
Tekrar selamlar, saygılar.
glenay
Ama ben insanları kıramam, bana yazınca ben de onlara yazıyorum. Çok nadir hiç şiire benzetemediğim olursa onu geçiyorum..
selâmlar, saygılar..
(Mustafa Çetiner)
Ama bu yazdıklarımı yapanların bir kısmı okuyup geçiyor, belki de beni çekiştiyorlar yine:)
Hayırlı geceler.
Bizim görüp yazamadıklarımızı yazan biri var şükür.Sadece anlayan yok, aynı tas aynı hamam derler ya öyle gidiyor işte.Değişmesi dileğimle.Saygılar.
(Mustafa Çetiner)
Birşeyler yazmam gerekti bu gün, biri beni hicvetti güyâ yine eşekli öküzlü bir şiirle, yorum yazıp nedenini sordum, cevap verdi, ben cevap verdim ve yorumum uçtu bir anda, kayboldu:) şiire değmez diye buraya yazıverdim ben de.
Bâzı şeyler düzeliyor, görüyorum ama tamâmen bitmesi imkânsız.
Teşekkürler değerli dost.
Selam ve sevgimle.
''Hey siz!
Evet evet, siz bakmayın sağa sola size sesleniyorum!''
Değerli dostum,,,
Bu ifade çok sempatik geldi bana doğrusu tebessüm ederek yazınızı okumaya başladım,
fakat ilerleyen bölümleri okuduğumda doğrusu üzüldüm, yazınızda geçen bir bölüm,
yani size yorum yazılmaması yada sizin yorum yapmanızın engellenmesi hoş değil tabii
ben kendi adıma yazıyorum hiç bir şair dostum acizane bana size karşı tavır almam gibi,
bir imada bile bulunmamıştır şahsen böyle bir şeye müsaade de etmem sizi eleştirmenin keyfini ve özgürlüğünün tadını çıkarmak isterim doğrusu,
Eveeet,,eleştirime başlıyorum tabi eleştirimi sizinle olan dostluğuma ve sayfa arkadaşlığıma güvenerek yapıyorum.
Geçtiğimiz günlerde bir şair dostumuzun sayfasında şahsen benim beğenmediğim, şiirini imgeyle boğduğunu ve şiirin ruhunu kaybettiğini düşündüğüm, bir şiire siz övgü dolu methiyeler dizmiştiniz, nevar bunda diye bilirsiniz, tabii ki hiç bir şey yok hatta bundan daha doğal ne olabilir ki yani beğeniler farklılık gösterebiliyormuş bunu anlatmak için bu örneği verdim bu arada o şair dostumuzun da diğer şiirlerini bende beğenerek okurum.
Şiir’lerinizde hicvi yazarken kırıcı oluyorsunuz evet kimseye küfür ya da hakaret etmiyorsunuz, ancak iş bazen kontrolden çıkıyor yani kötü şiir iyi şiir eleştirisi yapmanın ötesine geçiyor şair dostların dini milli duygularından bir birlerine olan hitabına kadar uzanan bir eleştiri oluyor ki doğrusu buda normal olarak tepki alır.
Hayatımızda çok kez işçi isek, patronumuza, memur isek amirimize, esnaf isek müşterimize vs. kısacası yaşamın her alanında ve hatta gündelik yaşantımızda o veya bu nedenle onlarca kez iltifatta bulunurken sorun olmayan durumun sayfadaki bir şair dostumuzun şiirine birkaç kelimede olsa samimi ve güzel sözler söylemenin ne sakıncası var.
Doğrusu anlamış değilim,
Sizin bu sataşmalı şiirlerinizin dışındaki şiirlerinizi büyük bir hayranlıkla okuyorum. Anladığım kadarıyla sizin bu sataşmalı ve atışmalı şiir’leriniz sürecek ancak benim ricam lütfen diğer şiir’lerinizin sayısı ve sıklığı daha fazla olsun ki, kaleminizi ve şiir’lerinizi seven dostlarınızı da ihmal etmemiş olursunuz.
Çünkü siz iyi bir şairsiniz ters ve aksi gibi görünseniz de özünde iyi birisiniz ve ben böyle düşünüyorum umarım eleştirimde incitecek kıracak bir sözüm olmamıştır.
En derin saygı sevgi selamlarımla.
(Mustafa Çetiner)
Öncelikle görüşlerinizi samîmiyetle belirttiğiniz için teşekkür ederim.
Ve ben bâzılarının yaptığı gibi beni eleştirdiğiniz için sizi engelleyip yorumunuzu silmeyecek ve aynı samîmiyetle cevap vereceğim.
Sizin bol imgeli bulup beğenmediğiniz ama benim beğenip övgüler düzdüğüm bir şiir olmuş, öyle şiirler vardır ki onlarca dize arasından bir dize çıkar ve yüreğinize dokunur, bunu belirten bir beğeni ifâdesi bırakırsınız.
Ama bu benim hak etmeyen şiirlere yorum yazdığımı göstermez, ben de beğenmediğim birçok şiirde sizin yorumunuzu ve favori listenize aldığınızı görüyorum bunlar istisnâdır.
Ayrıca o şiiri bana özelden yazarsanız, neresini beğendiğimi, neden yorum yazdığımı açıklayabilirim.
Benim profilim açık, herşeyim ortada, profilime gidip günde kaç şiire yorum yazdığıma ve yorum yazdığım şiirlerin kalitesine bakabilirsiniz.
Burada öyle insanlar var ki günde elli altmış şiirin favoriye alanlar listesinde resimlerini görüyorum, merak edip sayfalarına gidince görüyorum ki çok basit şiirlerle elli, altmış hattâ yüzün üzerinde yorum almışlar, güne düşen şiirler bile bu kadar yorum almazken sizce bu adil mi, normal mi?
Üstelik buna iyi şiir yazan insanlar bile âlet olmuş.
Dînî mevzulara dokunmama gelince:
Öyle isimler tanıyorum ki bir zamanlar aşk şiirleri yazarken baktılar ki dînî şiirler yazan ve birbirlerine sürekli yorum yazan bir kesim var tasavvuftan başka şiir yazmaz oldular ve gerçekten yorum sayıları çok arttı, üstelik yazdıklarının ne kadar yapmacık olduğu o kadar belli ki.
Ve bu Allah'ı dilinden düşürmeyen, yorumlarının sonunda duâ ile demeyi ihmal etmeyen kişiler öyle emeksiz şiirlere öyle yalan övgüler düzüyorlar ki, gelin de çıkar için bu kadar yalan söyleyen birinin sâmimi bir dindâr olduğuna inanın.
Ben kötü yazanları küçük görmüyorum, benimde bir sürü kötü şiirim var.
Benim kızdıklarım bir yorum fazla almak için dîni, dostluğu sömüren menfaatçi insanlar.
Umarım kendimi doğru ifâde edebilmişimdir.
Selam ve sevgimle.
Serhat BİNGÖL
Önemli fark vardır,hitabınızdan anladığım kadarıyla sanırım beni dostunuz olarak görmekten vaz geçtiniz,,,şaka şaka..
Dilediğiniz gibi hitap edebilirsiniz,
Değerli dostum,
Ben sizinle bir konu üzerinden karşılıklı fikir beyan etmekten yada tartışmaktan keyif alıyorum ve memnun oluyorum tabii ki bu tek taraflı olmaz yani, ben bu duygularla yorum
Yazıyorum bir konuda aynı düşünmememiz o konuda mutlak sizin yada benim doğru düşündüğümüz anlamına gelmez.
Ben sizin şair dostumuzun şiirine yaptığınız yorumu eleştirmek adına söylemedim. Sizin beğeninizle bir başkasının beğenisinin farklı olabileceğini belirtmek için örneklemiştim... ki,
Bununda çok doğal olduğunu yazımda belirmiştim.
Ayrıca şair dostumuzun adını özelden de olsa sizinle paylaşmam etik olarak uygun düşmez.
Güzel yazışmalarda buluşmak dileği ile,
Saygı sevgi selamlarımla,
(Mustafa Çetiner)
Evet beğeniler insanlara göre değişebilir.
Ama bir kişinin yazdığı her şiire aynı isimler tarafından sürekli yorum yazılıyorsa, o kişi de kendine yorum yazan herkese yorum yazıyorsa ve gün şiirleri bile 40-50 yorum alabilirken, böyle yapanların her şiiri bu yorum sayısına ulaşıyor ve bazıları çoğu şiirde adını ve resmini göstererek 100 yorumun üstüne çıkıyorsa burada beğeni farklılığından öte bir durum var demektir bence.
Siz ce yok mu?
Şunu da bilin artık bu konuyu şiirlerimde işlemeyeceğim, gerek duyduğumda buraya yazacağım zira şiir olarak yazmam gereken bir çok konu var.
Selam ve sevgimle.
(Mustafa Çetiner)
Emek verilmiş şiir ve öykülerde buluşmak umuduyla.
Selam ve saygımla.
sevgili mustafa....bu konu hakkında sürekli olarak şiir ve yazı yazan arkadaşları uyarıyorsun....çoğu şiirlerindede bu temayı işledin....çok emek verip araştırıyorsun...okuma özürlü ülkemde hiç değilse yazanlar var bir gün belki birisini okuyup beğenen kişiler olur sen ne dersen de insanlar alışkanlıklarından vazgeçmiyor...yaz as okuyan oluyor...mükemmeli yakalamak emek ister millet olarak çoğunluğumuz hep kolayı seçiyoruz... güzel ve yerinde olan uyarılarına katılmamak elde değil....saygılar sevgiler can
(Mustafa Çetiner)
Tam bu konuyu bırakayım diyorum biri çıkıp kendince hiciv yazıyor, güyâ beni eleştiriyor, kibirli yaftası yapıştırıyor, üstelik çok basitçe, eşek ve öküz gibi hayvanların arkasına sığınarak:)
Neden yaptın diye mertçe yorum yazıyorum yorumum sildiriliyor.
Ve sanırım beklediği alkış gelmeyince şiiri pasifliyor:)
Ama ben bu konuda şiir yazmamaya karar verdim ve son kez bu yazıyı yazdım zira şiir yazacağım daha önemli konular var.
Teşekkürler.
Selam ve saygımla.