- 7858 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
EVLİLİKTE MUTLU OLMANIN YOLLARI
Erkekler evliliklerinde düzen, huzur, ilgi, güven, arkadaşlık, özgürlük, seks ve çocuk beklerler. Yani çok şey beklerler:
Evlilikten kadınların ve erkeklerin beklentileri farklıdır. Erkekler evliliklerinde, eşleriyle hem arkadaş hem sevgili olmak, düzen ve huzur ararken bir yandan da özgür kalmak istiyorlar… Kısaca, evlilikte hem kadının hem erkeğin işi zordur önemli olan bu zorlugun üstünden gelmektir.
Düzen
Evlilik, kadınlar için olduğu kadar erkekler için de bir düzen biçimidir. Bu düzeni yürütememek erkeğe başarısızlık gibi gelir. Dolayısıyla erkek, öncelikle evlilik düzeninin oturmasını ve rayında gitmesini ister.
Huzur
Yine kadınlar gibi erkekler de evlilikte huzur, eşi tarafından anlaşılmak, iletişim kurabilmek, dış dünyanın streslerinden sonra evde kendini kabul edilmiş ve önemsenir hissetmek ister.
İlgi
Hep kadınlar ister sanıyorsanız yanılıyorsunuz; erkekler de evlilikte eşlerinden ilgi beklerler. Özellikle eşleri çalışıyorsa, evdeki sorumluluklarını ihmal etmemelerini isterler. Hayat müşterek. Evdeki işleri paylaşan erkekler, arta kalan zamanda ilgi görmeyi de hak ederler.
Güven
Erkekler evlilikte eşlerinden güven beklerler. Sürekli kendisinden şüphelenen, sorgulayan bir eş istemezler.
Çocuk
Evlilik, çocuk sahibi olmanın meşru yolu olarak görülüyor. Dolayısıyla erkekler, evlilikten çocuk beklerler. Tabii hazır oldukları zaman…
Seks
Evlilik, düzenli bir seks hayatı anlamına da geliyor. Erkekler, yatakta mutlu oldukları ve mutlu ettikleri bir evlilik isterler. İhmal edilmek ve seksin az olduğu bir evlilik erkeklerin en büük korkusudur…
Annelik
Erkekler, evlilik öncesi annelerinden gördüklerini de eşlerinden beklerler. Sevgi ve şefkat göstermesinin yanı sıra dağınıklıklarını toparlayıcı, hatırlatıcı ve idareci bir eş isterler.
Arkadaşlık
Erkekler, eşleriyle hemen her konuda sohbet edebilecek kadar arkadaş olmayı beklerler. Bunun yanı sıra birlikte futbol maçı izlemek gibi, erkek arkadaşlarıyla yaptıklarını eşleriyle de yapabilmek isterler.
Özgürlük
Erkekler, evlilikte bireysel hayatlarını da rahatlıkla yaşabilmek isterler. Buna, erkek arkadaşlarıyla gece dışarı çıkmak, tatile gitmek de dahil. Eşlerinin sürekli birlikte sosyalleşme isteğinden rahatsız olabilirler.
Mutluluğu hep etrafında aramıştır insan. Sevdiği insanda, doğan güneşte, açan çiçekte...
Bir yağmur damlasında, bir çocuğun gülüşünde, bir parça ekmekte bazende en pahalı mücevherde...
Ama mutluluk insanın kendi yüreğinde. Bu hep göz ardı edilmiş belkide görmezden gelinmiştir. Mutluluğa aç insanlar hiç bakmamışlardır yüreklerine. Etrafındaki insanlardan medet ummuş, onlara güvenmiştir mutlu olmak için.
Mutluluk aslında insanın aldığı nefes olmalıdır, gördüğü güzelliklerdir mutluluk, içtiği bir bardak sudur belkide... Mutluluk sağlıkla uyanmaktır her güne
Asla demeyiniz, ama ve fakat demeyiniz
farketmez, derseniz yalan söylemiş olursunuz, her şey fark eder.
Hiç bir cümlenizin fiili ’ mış,miş ’veya ’lar, ler ’veya ’mişler,mışlar’veya ’larmış,lermiş’ le bitmesin,
bunlar sizin bilmediğiniz ve görmediğiniz ,başkasının anlattığı eylemledir ve bunlara göre hareket hem size hem karşınızdakine zarar verir.
Başkasının yerine düşünmeyin
Başkasının yerine karar vermeyin
Bencilce yaşayın,zaten insan bencildir ve kendisi için yaşar,aksini söyleyip veya düşünüp kendinizi kandırmayın,böylece kim olduğunuzu ve nerede olduğunuzu bilirsiniz. Başkalarına daha az zarar vermiş olursunuz.
Pozitif düşünce ile yaklaşın konulara (yapacağım,başaracağım gibi), ama bu Pollyanna’cılık olmasın
Asla vazgeçmeyin
Geçmişi yargılamayın, bir şey kazanamazsınız sadece tecrübe olarak faydalanın ve mutsuzsanız tekrar etmeyin ,
Mutlu olmak ve ilerlemek için yaşanan şeyleri tekrar yaşamayın,yaşanmışlardan faydalanın (ateşin el yaktığını öğrenmek için elinizi ateşe sokmaya gerek yok,etrafınıza bakmak ve okumak yeterlidir)
Kendinize ve etrafınızdakilere - insanlara güvenin onları sevin!
Genelleme yapmayınız! (bütün erkeler veya kadınlar gibi)
Siz hissetiğinizi yaşayın ,varsın dünya beğenmesin siz beğeniyorsanız yeterlidir.
Bir anı yaşamak için yıllar harcamak başarısızlıktır, başarı bir anda yılları yaşayabilmektir.
Ben hep veriyorum, almıyorum demeyin,sadece verirseniz,vermeyi bilmediğinizden o hiç bir yere gitmez.
Almasını bilmeyen veremez, vermesini bilmeyen alamaz, ağlamasını bilmeyen gerçekten gülemez, üzülmesini bilmeyen sevinemez.Her şeyin dengesi vardır.
Ve karar verin, şu an sizinde yeni bir hayata başlama anınız olsun !!
Çok mu zor bunları uygulamak,bakın bunları yazın ve uygulayın hayatınızın hemen değiştiğini göreceksiniz,mutlu saglık dolu günler dilegiyle,,
YORUMLAR
Sevgili Metin kardeşim; Bu yorumu yazıyorum ama canım Gümüşhane'min o güzelim yöresel ürünlerinden istiyorum karşılığında posta yoluyla.
Çook yıllar önce ki ben sanırım 9-10 yaşlarımdaydım. "Evlenmeyin bekarlar naylon kızlar çıkacak!" diye bir şarkı çıkmıştı inan bana..
Şimdi de şöyle desek yakışık alır mı acep?.."Evlenmeyin bekarlar nasılsa kıyamet kopacak!"
Kocaman sevgi ve selamlar size ve Gümüşhane'ye..
Sevgili kardeşim.mutluluğu çok güzel dile getirmişsiniz.Tek tarafli beklenti olursa orda mutluluk arama. 27.Yillik evliliğımde yaşanmasi çok güç zorkuklari aştim eşim benden 7 yaş.Buyuk olmasina bağladim ben bana yeri geldi ana yeri geldi baba yeri geldi arkadaş eş eşim bana herşey oldu bende ona elimden gelen güzellikleri vermeye çaliştim ve 20 yillik oturduğumüz mahallede ornek eş olarak konuşulmaktayiz ölüme beraber yuruduk.Eşimle kaza geçirdik beraber beni öldü diye.Üzerime gazete ortmuşlardi eşimin yanina vardiklarinda beni soruyomuş nerde ona bişey oldumu ona bakın ben iyiyim diyomuş ben 1 ay yoğun bakımda kaldim heran ölür yaşasada ya akli dengede sorun yada bedensel özür kalir diyen doktorlarim . ki ben hayata tutundum ve geri döndüm.ilk okul mezunu olmama rağmen okumayi yazmayi çok severim bu kazadan sonra kaleme aldim hayatimi 2008 yili kaza geçirdim .2009 da yazmaya başladim şükür eşimin desteğiyle ve oğlarimin sevgisiyle başaramayacağim güçlük olmadina inaniyorum sizi çok kutluyorum çok güzel konuya deyinmişsiniz zamanin gençlerinde malesef göremiyorumm Saygilar Selamlar duayla kalin esen kalin
EVLİLİKTE 44 YILLIK BİR EVLİLİK HAYATINDAN SONRA SÖYLÜYORUM BUNU, KARŞILIKLI SEVGİ,SAYGI,HOŞGÖRÜ,SADAKAT, YALAN SÖYLEMEMEK,KARŞILIKLI GÜVEN, VE BUNUN GİBİ DAHA SAYAMAYACAĞIM BİRSÜRÜ GÜZEL ŞEYLER.VAR.PARA,PUL, DAHA SONRADAN GELİYOR.BİZ EŞİMLE ÖĞRETMEN OLMADAN ÖNCE BİR ZEYTİNİ 2-3 DEFADA ISIRARAK YİYORDUK.SONRA BEN FARK DERSLARİNİ VERİP ÖĞRETMEN OLUNCA RAHATLADIK TABİ. EVLİLİK FEDAKARLIK İSTER,ÖZGÜVEN İSTER.AFERİN SEN ÇOK GÜZEL KONULARA DEĞİNMİŞSİN..HER ŞEY OTUIRUP AÇIK AÇIK KONUŞULMALI.ARAYA YALAN GİRERSE O YUVA ÇÖKER.ŞİMDİKİ GEÇLER SABREDEMİYOR.AH BEN BİR ANLATSAM NELER ÇEKTİM.EŞİMİN DESTEĞİYLE AYAKTA DURABİLİYORUM.EĞER EVLİYSEN EŞİNE SAYGI DUY.BAŞKALARININ YANINDA ONU KIRMA. ODA AYNI DAVRANSIN.EVLİLİKTE KURALLAR İSTEDİĞİ GİBİ YAZILSIN BU KURALLARI UYGULAMADIKTAN SONRA NEYE YARAR OĞLUM.SÖZ DOSYAYA GİRMEZ. ÇOK GÜZEL BİR YAZIYDI SENİ KUTLUYORUM.NASİHATLARIMI UNUTMA .SELAM VE SEVGİLERİMLE HOŞÇAKAL......