- 1349 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Dönüm Noktası
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bahse girerim ki, aslında çocukluğunda böyle biri değildi.
Hani hayat denilen hayat vardır ya;tıpkı kendiliğinden önüne çıkıp yüzüne yapışan sakızlar gibi. Onu balon yaparkan içinden çıkan önündeki şifreli hayat hikâyesini okumaya çalışırken, bir de bakardı ki terinle beraber sakızın balonu da yüzüne yapışıp kalmış.
Hadi uğraş babam uğraş dur . Yitip giden sakıza mı yansın, sakızın içindeki şifrelere mi şaşsın.
" Bir adam senin hayatının dönüm noktası olacak." Yok babo, benim hayatımda kimse dönüm noktası olamaz. Evvel Allah, ben onu döndürürüm.
Aynaya baktı.
Yüzünde kalan bütün sakız artıklarını temizledi.
İş Bankasının demir kumbarasından yeni bir sakız aldı. Para alacak değildi ya. Bütün kazandıklarını annesine veriyordu, ekmek parası işte. İstanbul’da yaşamak zordu. Sakızın kağıdını açtı, ağzına attı. Yan komşudan Orhan Gencebay’ın son kasetinin müzik sesleri geliyordu. Bir büyüsem, elbet bende kumbarama para atarım diye düşündü. Sakızın kağıdı çöpe fırlatıp dışarı çıkıp, kapıyı kapadı.
Vakit geçmemişti ki, anahtar sesi duyuldu. Çöpü karıştırıyordu, yine sakız kağıdı elindeydi. Gözlerine inanamadı.
" Bir adam senin hayatının dönüm noktası olacak."
Sakızı da, kağıdını da fırlatıp attı.
Çocukluğu, terininin üzerinde kuruduğu bir şehirde yaşamıştı. Efendiliği, kabadayılık sanıyordu.
İstanbul’a geldiğinden beri ayakkabılarının üstüne basıp yürümeye devam ediyordu. Bir elinde tesbih, omuzlarında ceket, kendisine tık diyecek adam arıyordu.
Bir gün Unkapanı sokaklarında dolaşırken canına tak etti. Yeter dedi içinden, karşıma biri çıksın da şöyle iyisinden bir kavga edelim.
Karşıdan gelen orta yaşlı bir beye öyle güzel omuz attı ki, adam bulunduğu yerde iki kere döndü ve düştü. Tam ona lâf atmaya hazırlandı. Adam yerden kalktı, sırtını sıvazladı.
"oğlum, beni affet. İstemeden oldu, senin gibi bir oğlum vardı, kaybettim. Hep aklım onda, yürüyorum ama sanki onunla beraber mezardayım. Allah seni anana babana bağışlasın evladım. Oku, iyi adam ol evladım."
Adam gözyaşlarıyla yürüdü gitti.
Kendisi ilerdeki tahta banka oturdu. Kimse görmeden ilk işi ayakkabılarını düzeltip giymek oldu. Sonra ceketini. Daha sonra tesbihine baktı, zaten avucunu sıkmaktan dağılmıştı.
Kumbarası aklına geldi bir an. Neden onda sakız biriktiriyordu ki ?
MG__
YORUMLAR
etkilenmek, arınmak gibidir. doğal olanı yakalamak kendinden bir şeyler bulmak ve aslında kendini hatırlamaktır.
etkilendim. yüreğinize sağlık,
saygılarımla..
Mehmet GÜZEL
İlginize Teşekkür ederim.
Hayatın küçük bir anı ve değişen hayat. Kimbilir hangi zamanda kimler karşımıza çıkacak kime dönüm noktası olacağız, ya da kimler bize dönüm noktası olacak? Boğazımda düğümlendi sözler aslında öyle çok ders var ki yazıda.Tebrikler yürekten, saygımla.
Mehmet GÜZEL
Değerli yorumunuz için
Teşekkür ederim
SAYGIMLA
Mehmet GÜZEL
Değerli yorumunuz için
Teşekkür ederim
SAYGIMLA
Kısa , öz ve anlamlı bir yazı , tebriklerimi yolluyorum.
Esen kalın...
Mehmet GÜZEL
Değerli yorumunuz için
Teşekkür ederim
SAYGIMLA
Mehmet Bey, yazıyı okuyunca boğazımda bir yumru oluştu.Neden bilmem ama ağlamak istiyorum. Hepimizin hayatında dönüm noktası olan insanlar vardır. Bazen iyi, bazen de kötü... Allah, cümlemizin karşısına iyiye döndürecek insanlar çıkarsın.
Kısacık bir yazı ve bütün hayat içinde...
Yürekten tebrik ederim, selam ve saygılar Hocam...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Mehmet GÜZEL
Değerli bir yorum okudum. Teşekkür ederim.
Saygımla.
Bu kadar az cümleyle bu kadar öz bir öykü...İşte ben bunu yapamam.
Kıssadan hisse gibi öykülerinizi okumayı seviyorum. Sitemizde, az kelamdan çok mana sunabilen üç yazardan biri sizsiniz. Bu yüzden yürekten kutluyorum sizi.
Saygılar.
Mehmet GÜZEL
Değerli yorumunuz için
Teşekkür ederim
SAYGIMLA
Güne düşmeyi fazlasıyla hak etmiş yazınız, tebrikler harikaydı saygılarımla..
Mehmet GÜZEL
Değerli yorumun için
Teşekkür ederim dostum
SAYGIMLA
hım düşündürücü hikaye, heleki final birkaçsatıra sığmış dokunaklı vede 2 doğru cümleyle doğrulu ğa teşvik edici yönüyle güzel bağlanmıştı
Mehmet GÜZEL
Değerli yorumunuz için
Teşekkür ederim hanımefendi
SAYGIMLA
Bahse girerim ki;
Hiç bir çocuk uçurtmasında kalan düşlerini yitirmek istemez...
Tebrikler...
Mehmet GÜZEL
Değerli yorumunuz için
Teşekkür ederim efendim
SAYGIMLA
Mehmet GÜZEL
Değerli yorumunuz için
Teşekkür ederim hanımefendi
SAYGIMLA