- 1858 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DENİZİN GÖZYAŞLARI...
Memleketimden; ta Mersin’den deniz kokan bir hediye aldım bugün… Nasıl da özlemişim deniz kokusunu, memleket havasını! İşin en heyecanlı yanı, hediyeyi merak etme safhasıdır. Paket kalın olsaydı, cezerye falan zannedecektim. Ancak “İnce” ve nazik bir paketti bu. Adeta göndericinin zerafetini aksettiren bir ayineydi.
Aslında önceden bir haber almıştım fısıltı gazetesinden: “Afet KIRAT’ın kızı olmuş” diyorlardı
Paketi açtım, mavi renkli bir kitap ve kapağında namütenahi bir hüznü ruhunuza nakşeden bir çift göz, beni ziyadesiyle etkiledi. Kapağında “Denizin Gözyaşları” yazıyor. Demiştim ya “Deniz kokan bir hediye” diye. Kitabın kapağını açtığımda, emek ve duygu sahibinin nazik kalemiyle “Mersinli Hemşehrim sayın Halil GÜLŞEN’e başarı dileklerimle” yazıyor. Devamında Afet KIRAT ismi ve imzası var. Zaman zaman, eleştiri ortamında istemeyerek de olsa üzmeme rağmen, hep saygı duyduğum, değer verdiğim Afet Kırat ablamın bu “İnce” armağanı hep bir deniz kokusu edasıyla kitaplığımda hak ettiği yeri alacaktır.
Hatırlanmak çok güzel. Hele de şairin ilk kitabını imzalı olarak almak tarif edilemez bir duygu. Önsözünü büyük hece şairi Oflu/ Mehmet Emin TÜRKYILMAZ’ın yazdığı kitaba Remzi ÇİNKO hocamız takriz yazmış. Kitapta, neredeyse tamamı 7+7=14 hece ölçüsüyle yazılmış 83 adet şiir yer alıyor. Kitap elime yeni geçtiği için ancak üçte birini okuyabildim. En çok empati kurduğum şiirler, memleket özlemini anlatan Amasya şiirleriydi. Tıpkı benim Erdemli özlemim gibi... Zaten Afet Kırat ablamızın şiirlerini mütemadiyen takip ettiğim için, diğer şiirlerine de aşina olduğumu söyleyebilirim.
Afet Kırat şiirlerinin genel özelliklerini aksettiren bir çalışma olmuş. Geleneksel hece şiiri ile “şehirli” heceyi çok iyi sentezlemiş olan şairin ilk kitabına sahip olmaktan çok büyük sevinç duyduğumu söyleyebilirim. Çok az sayıda hece şiirinin yazıldığı günümüzde, bu tarz eserler e ihtiyaç var diye düşünüyorum. Hece şiiri yazan, yazmaya çalışan biri olarak çalışmalarımı sanaldan reele taşıma konusunda bana cesaret vermiştir bu eser. (Şiir kitabı yayınlayabilir miyim pek emin değilim ama…)
“Denizin Gözyaşları” sade tasarımıyla dikkat çekiyor. Özellikle ön kapak tasarımını çok başarılı buldum. Arka kapakta ise yazı puntoları küçük tutulabilir, şairin resmi bulunabilirdi.
Evet, bir şairimizi daha sanaldan reele taşımanın kıvancını duyuyoruz. Ve soruyoruz: “Sıra kimde?”
Halil GÜLŞEN
YORUMLAR
Değerli şair kardeşim, ben o kitabı çıkarırken herhangi bir maddi kazanç beklentim olmadı. Belki de bir insanın sigaraya verdiği 3 aylık paraydı harcadığım. Defalarca para kaybettim, defalarca ceza ödedim. Farz ettim ki bu miktarı da kaybettim. Şiir sevdiğini bildiğim arkadaşlara göndermek en çok istediğim şeydi. Bazısından adresini isteyip gönderdim, ama beni en çok mutlu edecek olan şey habersiz iletmekti. Durdu bey’in adresini aldığımda aynı okulda olduğunuzu bildiğim için size ve Murat arkadaşınızı unutmadım, unutamazdım.
Belki şiirlerimin hepsini biliyorsunuz ama sanal dünyada ne kadar kalacağı belli olmayan şiirlerimin gerçek okuyucuların kitapları arasında olması beni mutlu edecekti. Zaman zaman hepimiz istesek de istemesek de birbirimizi üzüyoruz, ama kinci değilim. Öfkelendiğim zaman birkaç dizeyle de olsa kırgınlığımı yazar içimi döker ve unuturum. “Yalnız Gülşen’e ithaf” gibi.
Beni tek mutlu edecek belki bir teşekkürdü, beklemedim dersem yalan söylemiş olurum. Yazınızı görmedim, zira şiirlerden yazılara bakmaya fırsatım olmuyor, üstelik son günlerde beni üzecek çok şey oldu hayatımda. Bu gün rastladığımda daha önce göremediğim için kendime kızdım. Ama ben yazmış olsaydım mesajla da bildirirdim, daha önce yaptığım gibi. Bütün kabahat benim değil yani.
Her neyse benim için çok özel bir teşekkür oldu kelimelerin. Çok teşekkür eder yazım hayatında başarılar dilerim.