- 1966 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Ah Zahir Ehli Ah!
Zahir ehli yani dış görüntü.(Zahir ehli Zahire,Batın ehlide Batın’ına bakar) demiş erler evliyalar..
Batın demekte iç görüntüdürki, bunun dışa yansılamalarınıda kalp gözü açık büyük veliler görebilir hakkıyla ancak biz değil..Bir insanın simetrik yüz hatları ve fiziği olmak zorunda değildir, çünki kendisinin fiziğinin yaratılmasında ne suçu, ne payı vardır.Ama tecrübelerim gösteriyorki yüzünde maneviyat yansımaları olmayan, bedbin bakışlı, asık suratlı, hain tavırlı insanlar zalim oluyor genelde.. Bir çok insan kendisini cennetlik görür veya öyle işler işlediğini sanar. Ben bu gün bir fakire sadaka verdim. Ne için verdin,? desinler diyemi, gerçekten Allah rızası içinmi.? Mal sevgisi o yürekteyken senden Allah nasıl razı olabilirki.?
(Dünya sevgisi hataların başıdır,hata günaha sürükler günahta cehenneme sürükler) diyor Hazreti Muhammed Efendimiz S.A.V..
Şahı Nakşibendi H.Z leri bir gün Kabe’de bir olay görmüş. Vaazlarında anlattığına göre içine acı veren olaylardan birisi..Yetmiş yaşında bir adam Kabe’nin altın kulpuna yapışmış, ’Allah’ım bana şunu, bunu, ver, daha çok mal mülk ver’ diye dua edermiş. Ne acı değilmi, uzun emel, yani hiç ölmeyecekmiş gibi murad ve ihtiras dolu bir kalp..Orada bir dükkanın önünde yaptığı bir satış karşılığı on bin altın kazanan bir genç görmüş daha sonra, onun kalbine nazar ettiğinde ise sadece Allah’la meşgul olduğunu, kazandığı altınların onu hiç etkilemediğini görüyor bir yandan. Şimdi şu söze inanmamak mümkünmü (Ağarmış saçlar, aklın değil, yaşın belirtisidir)..
Allahın azabından emin olmak mümkün mü? yani aşırı kendine güven..Ben ameliyat yapamam, araba sürmek için frekansımı yeterli görmüyorum.. Kim her şeyi mükemmel yapabilir ve bir beyinde tüm bilgileri barındırabilir.? Bu insan üstü bir yetenek gerektirir. İlim adamlarının dediği gibi Bing, Bang, olayını teyit ederlerken, her şey tüm evrendeki kütleler, bir minval üzere dönerlerken, kendisi durağan bir kudretin ve yöneticinin varlığını akıllı adamlar kabul etmek zorunda kaldı..
Ona kul olmak küçüklükmü, şerefmi.? Bu neden zor gelsinki insana. Kula kul, olanların hali ortada. Geçen gün trende bir genç kız epeyde besli ama ruh da besi yok. İzmir’e gidiyorum yine, bana ’Ben güneşe inanıyorum’ dedi.Tapıyorum demeye utandı sanırımda. ’Neden’ diye sorduğumda, Allah görünmüyor, ama onu görüyorum’ demezmi.. Güneş biçare bir kütle, eğer kudreti olsa biraz soğumak yada dönmemek hakkını kullanmazmıydı, niye vira dönsünki..?
Bu ve benzeri şeyler. Kiminin aklı hep karışık, ama hiç düzelememek üzere.. Ne dersen de, o yine başka bir şey soruyor. Sanki bir labirentin içine girip onun karmaşık duyguların çatışmalar yaşadığı beynindeki suallerle köşe kapmaca oynuyorsun. Aydınlatıyorsun yine bir şey bulup soruyor. O kurtulsun derken sen kafayı yiyeceksin. Müslümanlıkta benim anladığım halinden çok farklı. Bir çok kişinin elinde evrim geçirtilmiş akıllarınca.Tabi bu onların zannı, hayali ,yoksa milyarlarca asır geçsede Allah tek Allah C.C, Kuranı Kerim aynı, Peygamberleri hep aynı Peygamber. Kuralı, emri, hiç değişmez, Rabbimin aslında.. Gerçek Müslüman, Zekat verir, komşusu açken tok yatmaz, hayvanlara yemek verir, cep doluyken sadaka verir, Bir mektup alsa, cevabını verir. Birileri bunları yapmıyor. Namaz kılıyor, Oruç tutuyor, işte Müslüman..O zaman sen bir bitki kadar Müslümansın demek zorundayım bende. Çünkü oda sürekli zikirde, ibadette,ve dahi oda yaratıcısını en güzel isimleriyle senden daha iyi tanıyor.. Bitki kadar Müslüman olmamak için Allah’tan yardım istemeli ve dua niyaz etmeliyiz, çünkü hiç birimiz mükemmel değiliz...
Yoksa boşuna dermi Yunus Emre (Ben Hakkı buldum diyenler, er yarın Hak divanında belli olur, belli olur..
Muhakkak ki Allah, adaletli olmayı ve ihsanı ve akrabalara vermeyi emreder. Ve fuhuştan, münkerden (Allah’ın yasakladığı şeylerden) ve azgınlıktan (hakka tecavüzden) sizi nehyeder. Böylece umulur ki siz, tezekkür edersiniz diye size öğüt veriyor
NAHL SURESİ AYET 90...
rabiabelgin...Bir garip yazar..
YORUMLAR
Allahın azabından emin olmak mümkün mü? yani aşırı kendine güven..Ben ameliyat yapamam, araba sürmek için frekansımı yeterli görmüyorum.. Kim her şeyi mükemmel yapabilir ve bir beyinde tüm bilgileri barındırabilir.? Bu insan üstü bir yetenek gerektirir. İlim adamlarının dediği gibi Bing, Bang, olayını teyit ederlerken, her şey tüm evrendeki kütleler, bir minval üzere dönerlerken, kendisi durağan bir kudretin ve yöneticinin varlığını akıllı adamlar kabul etmek zorunda kaldı..
rabia hanım güzel ibterlik ders verici çok güzel bir yazı yazmışsınız kutlarım
Allah yar ve yardımcınız olsun.
kaleminiz ve yüreğiniz hiç susmasın.
selam ve saygılar.