- 17721 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Anadilin Önemi
"-Dil, düzensiz olursa sözler düşünceyi iyi anlatamaz. Düşünce iyi anlatılamazsa insanlar arasında anlaşmazlık çıkar, anlaşmazlık fitne ve terör meydana getirir. Bunlar da devletin yıkılmasına sebep olur. İşte onun için hiçbir şey dil kadar önemli değildir. " (Konfüçyus)
Anadilin Önemi
İnsanlık tarihinin en önemli keşfi olan dil ,toplum ve toplulukların oluşmasında ,bilimin ilerlemesinde ve günümüz uygarlıkların oluşumunda önemli bir öğedir.Dil sayesinde insanlar bir araya gelerek günümüz topluluklarını oluşturmuşlardır. Nitekim ilk çağ uygarlıklarına baktığımızda dilin gelişimine paralel olarak felsefe,matematik,tıp ,astronomi,v.b. gibi bilimsel alanlarda gelişmenin olduğu görülmektedir.
Dil sadece insanlar arasında iletişimi sağlayan bir öğe değil aynı zaman da yeni neslin geleceğine de yön verir,bundan dolayıdır ki, bugün devlet yapılarına baktığımızda anayasalarda vazgeçilemeyen yasaların başında anadil ile ilgili yasalar durur; bunun en önemli nedeni ise anadilin aynı kültür ve kader birliği taşıyan insanları bir araya getirerek aralarındaki iletişimi sağlamasıdır.
Anadil iletişimi sağlamakla kalmayıp aynı zamanda kültür taşıyıcılığını da yapar .Bugün anne , baba ve çevremizden öğrendiğimiz türküler,ninniler,yemekler,giyim,kuşam,folklor ve daha sayamadığımız bir çok değer anadil sayesinde geleceğe taşınmaktadır bu da dilin sadece günümüz için değil geleceğimiz adına da önemli olduğunu gösterir.
Anadilin toplum içi iletişimi sağlaması ve kültür taşıyıcılığı yapmasının yanında birey olarak insanın düşüncelerini en derin duygularla ifade edebilmesi ,hayatı anlamlandırması , anlatması ve bireyi hayata özgür bir fert olarak katması açısından düşünüldüğünde anadilin bireysel ve toplumsal olarak ne denli önemli olduğu görülmektedir.
Bugün dünyada ve ülkemizde anadilin önemi konusunda bilim adamları bilimsel makaleler yayınlanmakta , anadil için konferanslar düzenlemekte ve bir çok araştırma yapmaktayken günümüz genç neslinin kendi anadillerinin öneminin farkında olmadığı, dili kullanırken dil kurallarını hiçe saydıkları, yabancı dillerden kelimeler alıp kendi anadillerini yozlaştırdıklarını görmekteyiz.Yozlaşan dilin birey ve toplum üzerinde ağır bedelleri olur. Tarih sayfalarına baktığımızda dil erezyonuna uğrayan toplulukların bugün ayakta kalamadıkları ,kalanların ise birlik ve dirlikten yoksun oldukları görülmüştür.
Birey ve toplum olarak anadilin korunması için genç nesli yönlendirmeli ,mümkün olduğu kadar yabancı kelime kullanmayı bırakmalı ve dil kurallarına uymalıyız.Aksi taktirde bir arada ama birbirini anlamayan, gelece umutla bakamayan insan yığınlarından öteye gideyemeyiz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.