- 1399 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Köyümden İnsan Manzaraları...
Zeki Yavaş...
Zeki Abim, şu sıralar sağmıdır bilmem ama nasif abimle bu akşam söyleştim telefondan kötü bir haber olsa idi söylerdi.
Zeki Yavaş;
Ülkemdeki ,Memleketimdeki vede etrafımızdaki her insan gibi bir insan.
Köyüm kırklareli ili,Pınarhisar ilçesinin Eski adı Yancıklar,yeni adı ATAKÖY dür,Tarım ve Hayvancılıktır temel Üretimi,Tüketimi ve geliri,İnsanlarımız Ülkemde olduğu gibi hatta dünyada da olduğu gibi,/ KAPİTALSİZ // KAPİTALİSTTİR / her ne kadar CUMHURİYETÇİ olsalarda...
Zeki abim benim için çok özeldir,Çocukluğumdan bu yana gözlerim etrefımı,Keçisi ile koyunu ile,Saptan yapılmış evi ile,Samandan yapılmış döşekleri ile,Helede İki Gönül bir olunca Samanlık seyran olurmuşu bile...
Sözü uzatmayayım;
Zeki abim en son gördüğümde dört ay önce idi,Ağzında tek diş vardı gülerken görmüştüm,ama mutluydu hayatından sadece şikayeti akp iktidarı idi..
Dertleştik epeyce,O anlattı ben dinledim her zamanki gibi bozuk düzenden şikayetçiydi,ama bir çabasıda yoktu değiştirmeye...
Yıllar sonrada bir değişiklik yoktu kendisinde,Dürüst ,temiz yürekli saf bir yürek,Gerilere gittim,yıllar öncesine çocukluğuma,Zeki abimin bir mesleği yok.
Tutunacağı bir dalıda yok,Ne ana var ne baba nede sahip çıkan,Hatta köy dilinde zurnanın son deliği olan ve hiç hükmü olmayan bir lakabı bile vardı ( ZATARA ) derlerdi,Üzülürdüm o zamanlar onun bu durumuna,elimdende bir şey gelmezdi şimdiki gibi...
Zeki Abim hayatını doğayla bütünleştirmeyi öğrenmişti,Ve bütün olumsuzluklara rağmen Karadeniz kökenli bir Hatunla evlenmiş,Dört çocuk yapmışlar çocukların hepsi erkek,ve hepsi okutulmuş evlenmiş evet bunca çilekeş yaşama rağmen,Ve Zeki Abim bütün bunları hiç bir mal varlığı olmadan sadece doğadan ürettiklerinle başarmış.
Nemi yaptı ?
Zeki Abim...
Zeki Yavaş...
Namı diğer ZATARA...
Yollardan Hayvan Gübresi toplayıp toprakla karıştırıp Sattı..
Isırgan otu topladı sattı..
Pancar yaprağı topladı sattı..
Labada yaprağı topladı sattı..
Erik topladı sattı..
Ihlamur çiçeği topladı sattı..
Kızılcık topladı sattı...
Kaysı,
Vs Vs doğada ve hiç kimseye zarar vermeden bunları yaptı...
Ama İnsan Satmadı;
Memleketi Satmadı;
Saf temiz bir insan olarak hayata devam ediyor..
İçimden geçti böyle bir Abimi anarak vede siz dostlarımla Paylaşarak..
Saygılar..
Recep Yeşil
Ören...
YORUMLAR
Karanlık gündemden, karanlık siluetlerden, hatta kendi karanlık öykülerimden bile yorulduğum anda başlığı gördüm. Bir yerde "köy" anlatılıyorsa, orada huzur vardır, dedim ve okumaya başladım. Tekniği anlatışı, hataları kimin umurunda şu anda? Satırlar arasındaki duru insan yansımalarına bıraktım yorgun zihnimi...
Ah Zeki YAVAŞ abi. İnşallah yaşıyorsundur...
Teşekkürler.